installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de beertonnekes
    • Nov 2010
    • 7

installatie

Ik zit namelijk met een probleem en dat is het volgende. Ik ben op zoek naar een installatie van ongeveer 1500 euro voor een carnavalsvereniging. Ik heb al aan enkele mensen gevraagd om mij wat te helpen met het zoeken en nu heb ik 2 aanbiedingen gehad.[LIST=1][*]Jb systems met 2 keer de Vibe 30 MK2 en bijbehorende versterker namelijk de D2-1500. . Hier heb ik dus een vermogen van 1600 Watt rms.[*]Peavey boxen 4 keer de PV 215 met een versterker van American Audio VLP-2500. , met een vermogen van 2800 watt program.[/LIST]Nu is mijn vraag welke zouden jullie mij aanraden voor op een carnavalswagen of hebben jullie een ander voorstel? Laat het me maar weten.

Alvast bedankt voor jullie reactie
    Last edited by moderator; 03-11-10, 15:31.
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Als het alleen wordt gebruikt met carnaval en bouwen van de carnavalswagen (dat 2e natuurlijk op een lager volume, neem ik aan), dan gaat het er vooral om dat het hard gaat, zonder al te veel te vervormen, of iets 100% zuiver gaat, kijken ze niet zo enorm veel na (moet niet te gek worden), toch?
    Ik zeg: 2e hands. Hier kan je een stuk meer volume creeëren en vaak toch redelijk goed geluid krijgen.
    Ga markplaats ff afzoeken, lijkt mij.

Comment

• de beertonnekes
      • Nov 2010
      • 7

ja ik weet het je hebt gelijk maar ben verleden jaar al bedrogen aangekomen daarmee dat ik graag iets nieuws wil snap je?

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

De D2 serie ken ik persoonlijk niet maar tis dezelfde bouw en kwaliteit als de C31800 versterker en die vindt ik voor zijn geld waanzinnig Goede klank en goed op het laag.

De Peavy's ken ik niet en de ADJ versterker kan niet op 2 ohm belast worden

Die Peavy's zijn 4ohm dus 2 per kant komt op 2ohm.
        Last edited by moderator; 03-11-10, 19:15. Reason: daaag commercie!
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• de beertonnekes
          • Nov 2010
          • 7

ja klopt maar die jong wat me dat heeft aangeraden die zegt dat kan geen kwaad ik doe dat zelf ook dus

Comment

• hardstyle
            • Jan 2010
            • 427

Ff een voorbeeldje: als iemand zegt dat het goed is om de een fase met de nul te verwisselen in een krachtstroomstekker, doe je het dan ook?

Maar ff weer back-to-the-point. Het sommetje is simpel 2x4Ohm per kant=2 Ohm, staat er in de specs dat hij niet kan omgaan met 2 Ohm, gewoon er vanuit gaan dat hij dat niet kan.

Die verkoper probeert jou gewoon een setje te verkopen, maar hij staat te lachen als jouw versterker kapot is (doorgebrand of weet ik veel wat) en hij hem mag gaan maken op jouw kosten.

Comment

• de beertonnekes
              • Nov 2010
              • 7

Ja, dat is wel waar, zou het niet doen. Maar wat raad je me dan aan wat ik kan doen ik wil dus zoveel mogelijk vermogen hebben maar het mag neit al te veel kosten .

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Als je een keuze hebt uit deze 2 opties zou ik voor de vibes gaan maar er zijn genoeg sets te krijgen op MP
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• de beertonnekes
                  • Nov 2010
                  • 7

MP????

Of heb jij miss nog een ander idee?

Comment

• RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

Je moet je in ieder geval niet blindstaren op vermogen. Rendement en klank zijn zeker net zo belangrijke factoren. (Een luidspreker van 100W met een gevoeligheid van 99dB klinkt even luid als een luidspreker van 200W met een gevoeligheid van 96dB)

Nog een hint: Haal vermogens niet door elkaar. RMS vermogen is wat anders dan Program vermogen, in de praktijk komt het er vaak op neer dat het Program vermogen 2 keer zo hoog is als het RMS vermogen.

Ik zou zelf in deze situatie ook een set van MP (=MarktPlaats) halen, als je weet wat je zoekt vind je daar de 'biggest bang for a buck'. (maarja, daar zal 't 'm waarschijnlijk nu net in zitten...)

Comment

• cru
                      • Sep 2003
                      • 106

Originally posted by de beertonnekes
                      MP????

Of heb jij miss nog een ander idee?
                      TS is waarschijnlijk Vlaming, dus MP is het Chinees voor marktplaats. Voor de zuiderlingen zijn 2dehands.be en kapaza.be wel interessantere sites.
                      Ik zou voor de carnavalwagen (1 x per jaar gebruik) ook voor 2de hands gaan. Als je kijkt om occasie materiaal van een deftig verhuurbedrijf te kopen heb je misschien met oud maar degelijk verzorgd materiaal te doen. Meestal krijg je er nog een gratis check-up of een paar maanden garantie bij

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Maar een paar linkjes:
                        Marktplaats.nl > Hofman Hofmanproaudio Beta T115 - Muziek en Instrumenten - Speakers

Marktplaats.nl > Dikke Knal set 4 Kilo Watt RMS + versterkers, bekabeling enz - Muziek en Instrumenten - Speakers
                        (weet alleen niet in welk segment de speakers zitten, maar ik gok voor carnaval genoeg, ga desnoods (alle) sets beluisteren!)

Nog wat geld overhouden:
                        Marktplaats.nl > Peavey set - Muziek en Instrumenten - Speakers

Comment

Working...