Advies Scans aan truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matti
    • Oct 2010
    • 2

Advies Scans aan truss

ik heb een vraagje ik heb adj trus en ga movingheads of scanners kopen eerste vraag passen die movingheads op mijn truss???
    scanners denk ik wel en zijn die movingheads geen rotzooi
    ik heb er een op het oog adj xmoveledplus 500 euro of toch maar scanners
    moet genoeg licht zijn voor 300 man wat moet ik pakken help me eens
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

normaal gezien passen beide op je truss, ofwel heb je van die truss met voorgeboorde gaten, en anders moet je toch gewoon een trusshaak aan je effect hangen (en een safety niet vergeten!)

het (volgens mij toch) grootste verschil is dat de movinghead 360° bereik heeft waar een scanner enkel voor zich uit kan schijnen, een movinghead is dus meer voor in het midden van een zaal te hangen, een scanner is een goede oplossing als je alleen achter de dj hangt. (of ergens ander aan de zijkant)
    het hangt dus van de toepassing af

ps: eigen mening: een led movinghead is maar redelijk beperkt in effect vind ik, zeker de goedkope headjes, voor mij gaat er toch niets boven de goede oude "echte" lamp /eigen mening
    Last edited by pjadskop productions; 24-10-10, 17:47.
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• CMY
      • Feb 2008
      • 49

Scanners zijn ook ideaal om boven een massa te hangen, je hoeft het plafond/grid vaak toch niet te belichten..
      .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Originally posted by CMY
        Scanners zijn ook ideaal om boven een massa te hangen, je hoeft het plafond/grid vaak toch niet te belichten..
        In principe worden movingheads ONDER de truss gehangen en aangezien een movinghead een belichtingsbereik heeft van een halve bol zal het plafond/grid niet verlicht worden.

Een scanner wordt aan de zijkant van een truss gemonteerd en heeft als belichtingbereik een deel van een halve bol (minder dus dan een movinghead).
        Op wat langere afstand kan deze soms wel het grid/plafond verlichten.

Comment

• CMY
          • Feb 2008
          • 49

Om optimaal gebruik te maken van je koppen kan je ze het beste op trusspaaltjes zetten.
          .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Er bestaat niet zoiets als een ideale situatie daar komt veel meer bij kijken als alleen een wapperlamp op een stukje truss neerkwakken...

Plaatsing, hoogte, veiligheid, etc komen er nog bij!

Ik heb niks tegen je CMY maar ik zie hier 2 zeer korte post waarin je je mening niet echt onderbouwd.

[on topic]
            Als het van die ADJ Dura truss is huiver ik, ik vind parren al eng...

Scans of movingheads,

Weeg de voor en nadelen tegen elkaar af

Scan
            Snel
            180* bereik
            Makkelijker in vervoer
            Kwetsbare spiegel

MH
            Langzamer
            360* bereik
            Lastiger in vervoer

Er zijn natuurlijk nog wel meer punten maar ik hoop dat ik je een stapje dichter bij je beslissing heb gebracht.

mvg Mark
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...