Behringer LC2412 LED PARREN

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WesleyvdL
    • Oct 2010
    • 9

Behringer LC2412 LED PARREN

Hoi,

Ik heb aardig wat verstand van lampen en dmx, maar LED is vrij nieuw voor mij. Ik heb het zelf gewaagd een musical te schrijven, ik doe zelf de techniek en zorg zelf voor alle apparatuur.

De uitvoering is bij mij op school. Het podium waar ik het doe (er zijn er 2) hangen al 8 LED Parren ->

Zelf neem ik mee een DMX T-Bar met 4 PAR56, 2x T-Bar met 8 PAR56 (totaal 8 dus) die ik alle 8 aansluit op een Showtec MultiDim.

De LED Parren nemen 4 kanalen per lamp in gebruik dacht ik, 1- Dimmer 2- Rood 3-Groen 4-Blauw.

Even een simpel rekensommetje; 4x8= 32 + 4 kanalen van de MultiDim + 4 Kanalen van de DMX T-bar= 40kanalen.

Zoals de gevorderde waarschijnlijk al weten heeft de Behringer LC2412 25 Kanalen. Dat gaat dus nooit lukken. Want de LED parren wil ik elk apart kunnen bedienen en de instellingen zoals ze er nu in zitten moeten zo blijven, omdat ik niet meer weet hoe ik ze terug krijg zo als ze zaten opgeslagen in de controller van school.

Nu mijn echte vraag:
    De LED's hebben maar 4 kleuren nodig, geel-oranje-blauw-disco. Is het mogelijk om eerst 4 LED's aan te sluiten op de Behringer LC2412 verder niets, die kleuren die nodig zijn op te slaan op de memory-faders, daarna hetzelfde met de andere 4 LED'S, dat neemt dus 7-faders in gebruik. Als dat gebeurt is de andere lampen pas aan te sluiten en dan die te verdelen over 5 faders die ik nog over heb. Wat ik niet haal kan ik eventueel nog gewoon bedienen met de gewone preset kanalen Is dat mogelijk zoals ik het hier beschrijf?

Alvast bedankt!

Groetjes
    Wesley
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Eerlijk gezegt snap ik je oplossing niet zo, maar, ik lees dat de berhinger 24 faders heeft en 512 kanalen kan aansturen, elke fader kan er maximaal 3 tegelijk aansturen. Daar moet toch iets moois van te maken zijn...

Comment

• WesleyvdL
      • Oct 2010
      • 9

Ik heb er dan wel aardig wat verstand van, maar ik ben wel pas 14...
      dus dat snap ik niet helemaal

Ik zal het nog even verduidelijken,

Er hangen al 8 LED lampen, 4 kanalen per lamp, 32 kanalen totaal,
      Zelf heb ik een DMX t-bar met 4 lampen, 4 kanalen totaal,
      En nog een Multidim met 4 lampen, 4 kanalen totaal.

32+4+4= 40 Kanalen

Als ik eerst 4 LED lampen aansluit, die instel zoals ik wil en opsla op een schuif als memory,
      Daarna met de andere 4 LED lampen het zelfde. Dan haal ik de LED lampen weer uit de controller,
      Dan de ik de DMX T-Bar en de Multidim er in en stel die in, als dat is gebeurd sluit ik de 8 LED lampen ook weer aan en bedien de lampen met de memory-schuifen tijdens de voorstelling.

Snap je het nu misschien wel een beetje?

Ik kan het ook helaas niet uit gaan proberen op school of het werkt zoals ik hierboven beschrijf, dus ik moet het dan eigenlijk al binnen 3 uur aansluiten, afstellen en ook nog de dingen die bij de musical komen kijken regelen. Dus het wordt krap tijd.
      Last edited by WesleyvdL; 11-10-10, 17:53.

Comment

• Charles
        • Jan 2010
        • 29

Je kan een kanaal maar 1x gebruiken toch? En als ik je goed begrijp prog je eerst op bijvoorbeeld kanaal 1 een ledpar, en vervolgens op hetzelfde kanaal een multidim? Dan stuur je aan het eind van het verhaal toch écht de led par én de multidim tegelijk hoor!

Comment

• WesleyvdL
          • Oct 2010
          • 9

Originally posted by Charles
          Je kan een kanaal maar 1x gebruiken toch? En als ik je goed begrijp prog je eerst op bijvoorbeeld kanaal 1 een ledpar, en vervolgens op hetzelfde kanaal een multidim? Dan stuur je aan het eind van het verhaal toch écht de led par én de multidim tegelijk hoor!
          Nee, dat bedoel ik niet.

Van de 8 leds schijnen er 4 op het podium en 4 op de muur.
          Eerst sluit ik de 4 LED's die op het podium schijnen aan op mijn controller, die programmeer ik dan alle vier in één kleur op één kanaal.
          Dan haal ik die 4 weer uit de controller en stop de 4 LED's die op de muur schijnen er in, programmeer die het zelfde en in de kleuren die ik nodig heb, en haal ook die er weer uit.
          Dan stop ik mijn DMX T-Bar en de Multidim (die aangesloten zit op de T-Bar in de controller. en programmeer die ook zo.
          Dan plug ik de LED's er ook weer bij, de t-bar en multidim blijven er dan dus gewoon in.

De vraag is dus, of ik dan ALLE lampen die er hangen gewoon kan besturen zoals ik tijdens de voorstelling wil en zoals ik ze heb ingeprogrammeerd.

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Dat idee met het erin stoppen en eruithalen snap ik ook niet zo ?! en gaat dus waarschijnlijk gewoon niet zo werken zoals je in je hoofd hebt zitten..

Hoeveel kleuren gebruik je maximaal tegelijkertijd? Want anders kun je er aan denken om wel alle dimkanalen appart te houden, maar de kleurenkanalen bij elkaar te patchen. Zo heb je dus maar 3 kanalen voor de kleuren van alle ledparren, maar kun je wel de dimmer appart sturen..
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• WesleyvdL
              • Oct 2010
              • 9

Originally posted by rene.derksen
              Dat idee met het erin stoppen en eruithalen snap ik ook niet zo ?! en gaat dus waarschijnlijk gewoon niet zo werken zoals je in je hoofd hebt zitten..

Hoeveel kleuren gebruik je maximaal tegelijkertijd? Want anders kun je er aan denken om wel alle dimkanalen appart te houden, maar de kleurenkanalen bij elkaar te patchen. Zo heb je dus maar 3 kanalen voor de kleuren van alle ledparren, maar kun je wel de dimmer appart sturen..
              De LED's zijn een oranje, geel, blauw of het is "disco"
              Maar ik kan niet alle 8 de LED's tegelijkertijd aansluiten op de Behringer LC2412. Dan was het probleem zo verholpen.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Het idee wat jij hebt kan alleen maar gaan werken als je tijdens de voorstelling ook je apparaten om gaat steken. Dat lijkt mij geen betrouwbare oplossing.

Je wint niets met het omprikken, de lichtcomputer zal altijd alle geprogrammeerde info opslaan en of het apparaat nu aangesloten is of niet, alle info in het dmx signaal uitsturen.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• WesleyvdL
                  • Oct 2010
                  • 9

Ik wil ook niks gaan omsteken tijdens de voorstelling.

Alle lampen in een keer programmeren kan niet met mijn controller. Dus wil de verschillende lampen om de beurt aansluiten op de controller en zo programmeren. Bijvoorbeeld eerst de PAR56 lampen inprogrammeren en daarna de LED's. Als het programmeren gebeurd is wil ik gewoon alle lampen aansluiten op de controller, zoals je normaal gewoon doorlust van t-bar naar multidim bijvoorbeeld.

Als ik eerst de ene in programmeer in de controller en daarna de andere op andere kanalen natuurlijk, staan die ik er eerst in heb geprogrammeerd er toch nog gewoon in, als ik die lampen waar dat kanaal van is er dan weer bij aansluit kan ik toch gewoon met de kanalen waar ik die lampen die op dat kanaal zitten aangesloten gewoon weer regelen.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Nee, dat schrijf ik net; dat maakt geen bal uit.
                    Overtuig jezelf en sluit het aan zoals je omschrijft en je zal zelf ook overtuigd zijn dat je op deze manier geen werkbare situatie hebt.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• WesleyvdL
                      • Oct 2010
                      • 9

Ik heb net met de spullen die ik hier heb een kleine test opstelling gemaakt, en ben er echt van overtuigd dat het lukt ja, ik zal na vrijdag wel laten weten of het is gelukt!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp...

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Het lijkt erop, dat jij denkt dat je iets in het geheugen van de LED parren opslaat?
                        Dat is niet zo, ze onthouden niets, je bestuurt alleen hun 'dimmer' in realtime.

Comment

• WesleyvdL
                          • Oct 2010
                          • 9

Nee, ik bedoel dat de controller iets onthoud (Behringer LC2412) ook nog steeds wanneer ik er andere lampen op aansluit, als ik de LED's weer aan zou sluiten het er gewoon nog in de controller staat. Daar komt het ongeveer op neer

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Maar dan kun je toch gewoon alles aangesloten laten en zoals hier eerder gezegd is door kanalen te patchen te blijven werken ZONDER dat je moet verprikken. Wie gaat er nu tijdens een show DMX-fixtures gaan verprikken?
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rene.derksen
                              • Feb 2004
                              • 649

De lichttafel weet namelijk niet welke lampen je aanstuurt!

En het is wel degelijk mogelijk om die lampen die jij opnoemt allemaal tegelijk aan te sturen en te programeren, beetje creatief zijn..! en anders toch maar eens een beetje meer over dmx gaan leren of de mogelijkheden van je tafel. Kom je er echt niet uit, laat het iemand met verstand van zaken doen en leer daar van.

Garoeten,
                              Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...