Arkaos Titan Art-NET

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrNiceGuy
    • Sep 2010
    • 11

Arkaos Titan Art-NET

Beste mensen,

Ik ben nog een beetje NOOB in het Art-NET gebeuren, maar kom ergens niet uit.

Heb recentelijk Arkaos MM gedownload (Demo-versie, maar volgens Arkaos volledig werkend, krijgt alleen om de 10 sec DEMO in je schermpje) en wil deze gaan runnen op een Expert Titan via Art-NET.

Ik heb mijn netwerkkaart al ingesteld op 2.0.0.10, De expert laat ik zelf een code kiezen 2.xxx.xxx.xxx. Tevens heb ik in de expert al de universes toegewezen aan desbetreffende DMX uitgang.

Echter lijkt het me niet te lukken om een signaal binnen te krijgen in mijn laptop. Ik maak gebruik van cross-utp kabel en heb het ook al geprobeerd met een HUB ertussen.

Heb ik om Art-NET binnen te krijgen op mijn pc nog iets nodig? Misschien andere netwerkkaart, of een stukje software dat ontbreekt??

Alle tips&tricks zijn welkom, liefst stapsgewijs wat ik moet doen om Arkaos via Art-NET te laten werken.

Alvast DANK!
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

De fout kan al in je netwerk adres zitten want je zegt dat je laptop 2.0.0.10 is en je avo 2.xxx.xxx.xxx...
    Maar als je netwerk mask 255.255.255.0 is dan gaat het waarschijnlijk mislopen.
    Dus kijk eens welk netwerk mask er is toegepast, is dit 255.255.255.0 dan moet je op je avo gaan kijken welk adres die gekozen heeft en zorgen dat dit overeenkomt op het laatste getal na...

Dus vb:
    netwerk mask = 255.255.255.0
    Avo ip = 2.199.100.xx
    pc adres = 2.199.100.xx

vb2:
    netwerk mask = 255.0.0.0
    Avo ip = 2.xxx.xxx.xxx
    pc adres = 2.xxx.xxx.xxx

Waarbij de x voor een random getal niet gelijk aan 225 of 0 staat.

En kijk ook eventueel na of je universe settings overeenkomen met wat je in je tafel en in arkaos gezet hebt...

(dit mocht van mij wel in het licht forum gepost worden hoor aangezien het een serieuzere vraag is dan ik heb hier 2 headjes welke tafel moet ik kopen)
    Last edited by Funmaker; 07-10-10, 16:46.
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• MrNiceGuy
      • Sep 2010
      • 11

Net-mask beide klasse A: 255.0.0.0, maar zal m ook eens proberen met 255.255.255.0 kijken of ie dan wel iets wil doen.

Mijn netwerkkaart leest dan wel gewoon het Art-NET protocol in? Hoef ik daar geen extra wijzigingen voor aan te brengen?

Krijg namelijk een beetje het idee dat het signaal nog niet eens tot de pc komt.

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

artnet is net zoals andere internetten protocol gewoon ontvangbaar door eender welke netwerk kaart... of maw als je kunt pingen in de cmd naar de titan dan zou artnet ook moeten aankomen...

Dan zou ik je patch settings en dergelijke eens goed nakijken, zorgen dat je de juiste dingen op de juiste plekken hebt gepatched en er ook de correcte universes en adressen hebt gebruikt...

Comment

• MrNiceGuy
          • Sep 2010
          • 11

Ok duidelijk,

maar zou niet zoals met DMX toch de indicator moeten gaan oplichten dat er toch DMX wordt ontvangen, ook al kan MM niks met deze informatie.

Ik bedoel op een wapperlamp gaat toch ook het ledje "dmx" branden op het moment dat er iets van signaal binnen komt. Zelfs al is de tafel nog niet gepatched, toch ontvangt de fixture al data.

Maar ik ga me even begeven naar mijn testopstelling kijken of ik meer voor elkaar krijg.

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

als uw netwerk kaart een data lampje heeft gaat ge normaal wel wat communicatie tussen de beide apparaten zien denk ik... maar test het eens uit en laat wat weten

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Er bestaat diverse (pc en mac) software om artnet data te bekijken. Elc heeft bijvoorbeeld hun ELC lan software. Als je dit op de machine waar je arkaos op hebt draaien installeert kan je zien of er uberhaupt artnet pakketjes voorbij komen. En welk universe en subnet, etc, etc.
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• MrNiceGuy
                • Sep 2010
                • 11

Ja had ik ook al gedaan, heb dmx-workshop gedownload.

Maar daar kan ik nog steeds geen spoor van data op vinden.

Maar heb goed nieuws, Arkaos reageert op DMX, nog niet zoals het moet, maar daar kan ik weer ff opnieuw voor gaan zitten speulen.

Heb om te beginnen software update gedaan Titan 3.0>3.1
                vervolgens nieuwe library etc. etc.
                Tevens ook nieuwe cross-kabel gehaald.
                Toen nog eens van begin af aan geprobeerd, veel nalopen, nog een keer nalopen en pats, Arkaos loopt vast nadat ik voor de 10e keer universe 1 naar 0 zette. Daar had ik gelijk een goed gevoel over.

Vervolgens MM opnieuw opgestart en warempel de indicator deed ook wat als ik met een schuif speelde.

Vervolgens "resync with dmx" en er gingen plots 5 schermpjes aan.

Nja, nu nog ff alle instellingen tweaken en dan kan ik eens serieus gaan hobbyen.

Voor nu alvast bedankt, vooral het stukje alles nalopen heeft me goed geholpen

[edit]oh ja, heb ook het pingen en alles nagelopen en zo stapsgewijs dichterbij gekomen, goede tips[/edit]
                Last edited by MrNiceGuy; 07-10-10, 20:00.

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

succes! En als het niet lukt horen we dat waarschijnlijk wel

Comment

• MrNiceGuy
                    • Sep 2010
                    • 11

Haha das geen probleem hè..

ik meld me weer!