geluidsproblemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • faceplant
    • Sep 2010
    • 1

geluidsproblemen

hoi,

Ik heb het probleem dat ik bij mijn top delen aan de ene kant hoog hoor en aan de andere kant laag. Wat ik heel apart vind.
    Als ik met mijn balans speel merk ik ook dat er maar vanuit 1 kant muziek komt.

kan het zijn dat er 1 versterker stuk is??

situatie:

2 versterkers
    1 crossover
    2 topdelen
    2 bas kasten

gegroet.
  • Stevengos
    • May 2010
    • 106

Allereerst: welkom op het forum

Vervolgens:
    Kun je eerst is even de situatie wat duidelijker omschrijven. Want zo omschrijf je dat er aan de ene kant alleen hoog en aan de andere kant alleen laag uit de topkasten komt, terwijl als je met de balans speelt je maar aan één kant het geluid hoort (dan ben ik wel benieuwd op welke manier jij met de balans speeld)
    Ook een omschrijving van welke stappen je al ondernomen hebt om te kijken waar dit probleem vandaan komt zou handig kunnen zijn om je verder te helpen.
    Last edited by Stevengos; 29-09-10, 21:03. Reason: Nog wat bijgeklust aan de tekst
    De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• goldsound
      • Jan 2003
      • 429

Controleer je bekabeling eens goed.
      Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

1e wat in me opkomt, is dat de boel niet juist is aangesloten inderdaad, het lijkt of je vanuit de X-over je hoog naar de ene speaker stuurt en je laag naar de andere.

Omdat je profiel niet (volledig) is ingevuld weten we ook niet welk niveau je hebt mbt techniek.

Geef ook even aan over welk merk/type amps, X-over en speakers we het hier hebben, is je speakerkabel 2 of 4 polig enz...
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Caspero
          • Oct 2006
          • 65

Als je toppen op de versterker omdraait, is het dan dezelfde speaker die problemen geeft?(Dus links en rechts omdraaien)
          Ja? kijk naar de speaker...
          Nee-> Als je de 2 versterkers verwisseld, is het probleem er dan nog?

Ja-> het zit ergens in de versteker de versterker.
          Nee-> als je de crossover ertussen uit haalt?
          Ja? Zit het waarschijnlijk in je crossover.

Zoek op deze manier eerst waar het probleem precies zit. Dan weet je ook wat je moet oplossen

Comment

Working...