8 en 4ohm op 1 versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by 4AC
    Hier is overigens pas geleden een vergelijkbaar topic over geweest.
    Ik kan me herinneren dat MusicXtra hierin een opmerking heeft gemaakt dat 'de versterker beide kanalen als gelijke impedantie ziet'? Het had ook te maken met de interne cross-over van de sub?
    MusicXtra, zou je dit nogmaals willen uitleggen?

Mvg,

Teun
    Nee, bijna goed.
    Wanneer je een 8 Ohm top vanaf een 8 Ohm sub doorlust en alles netjes via passieve cross-overs loopt dan blijft de versterker gewoon met 8 Ohm belast worden. En dus niet 4 Ohm zoals vaak aangenomen wordt.
    Verschillend belasten van versterker kanalen is zelfs aan te raden, vooral het sub trekt nogal veel stroom. Wanneer je dus een set met twee gelijke versterkers voedt kun je het beste één versterker voor links en één versterker voor rechts gebruiken. Lab gruppen raadt ook aan om de FP10.000Q niet op alle kanalen met subs te belasten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by MusicXtra
      Nee, bijna goed.]Lab gruppen raadt ook aan om de FP10.000Q niet op alle kanalen met subs te belasten.
      Is dat zo'n situatie die één keer goed gaat, totdat de drummer op zijn kruk gaat zitten?

Mag ik even de kickdrum van U...
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by pakakika11
        Dat staat in m'n eerste bericht (epq 1200)
        Nou, dan zou ik als ik jou was ook maar een Pilletje gaan halen, want dat stond NIET in je eerste post. (wel dat het een epq was, maar niet welk type!) En dat is wel belangrijk, want andere epq modelen hebben die ingebouwde X-over NIET!!!

(ik denk dat Tom06 het daarom vroeg)
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...