cromo's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJmarki
    • Mar 2010
    • 46

cromo's

Beste forumleden.

Ik ben van plan om 2 Db technologies Cromo's te kopen. Ik ben niet van plan om dan meteen een mengpaneel/mixer te kopen alleen de speakers.

Wat is een goed manier om de 2 speakers aan te sluiten op 1 3,5mm poort(PC)?

Ik dacht zelf aan 2 6.3mm kabels van 10m te kopen en dan een adapter van 1 3,6mm met 2 female 6,3 ingangen. Zal dat goed werken?

En heeft iemand ook ervaring met de Cromo's? Dan hoor ik die ook graag:P

Groeten
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Denk dat je er niet onderuit gaat komen er toch een mengpaneel tussen te zetten.
    Kans is groot dat de output van je PC onvoldoende is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJmarki
      • Mar 2010
      • 46

Dus het zal waarschijnlijk niet gaan
      Maar geeft een mengpaneel er ook extra power bij want het zijn actieve speakers die Cromo's?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Vrij deftige speakers op een brakke PC-uitgang. Zonde van het geld... Beter eerst een deftige geluidskaart kopen.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJmarki
          • Mar 2010
          • 46

Hoe kan jij nou weten wat voor pc ik heb?:P

Maar hoe zit dat met een mengpaneel want die stuurt toch niks uit van extra vermogen?

Groeten

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Je pc is maar een gewoon lijnsignaal. De meeste apparatuur verwacht liever een gebalanceerd signaal maar dat is wel dubbel in spanning (775 mV t.o.v. 1.5 V). Met een mixer kun je dit optillen omdat die uitgangen meestal tot 2 V of hoger gaan en met wat geluk zitten er ook nog gebalanceerde uitgangen op.
            Ik weet niet welke PC je hebt maar 99% van de PC's heeft een brakke geluidsuitgang dus het was wel degelijk een educated guess...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Daarom heb ik een fatsoenlijke externe geluidskaart gekocht.

En het is inderdaad waar, tenzij je er een losse geluidskaart in hebt geknalt (die overigens ook vaak met 3,5MM jacks werken)

Gewoon een stel goede kabels met TRS jacks of XLRren nemen, en een interface of een mixer (ik zou voor die eerste gaan, betere kwaliteit, en vaak zit er een soort mixer ingebouwd, waardoor je zonder software wel de mic pre kan gebruiken en dus één of meer microfoons aan kan sluiten, bovendien kan je er opnames mee maken waar meer in zit dan alleen ruis)

Ikzelf ben sinds een aantal weken tevreden gebruiker van een Focusrite Saffire USB6 usb interface.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJmarki
                • Mar 2010
                • 46

Ten eerste bedankt voor de reacties!=]. Ik heb net even gekeken naar Focusrite Saffire USB6 maar een echt mengpaneel lijkt me dan fijner ik heb de allen and heath ZED 10 gezien met usb ingang en de soundcraft epm 6 (Zonder usb)alle bij in dezelfde prijsklasse. Genoeg ingangen voor me apparaten oa ipod, pc, cd speler etc. Die zouden toch kunnen lijkt me?. Groeten en bedankt!(Posted by mobile device)

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Dan zou ik de ZED 10 kiezen, dan heb je meteen een beetje fatsoenlijke ADDA conversie in huis, dat werkt wel zo fijn. Ook kan je er meteen opnames mee maken.

Als je effectjes wilt op zang, gitaar enz. kan je een FX versie nemen. Als je graag schuift ipv draait moet je naar de 12FX of de 14 kijken, die hebben ook USB maar zijn net een slag groter.

Zelf heb ik overigens een mooie 2ehands Soundcraft Spirit op de kop getikt voor ongeveer de nieuwprijs van een 12FX. Daar kan ook meer dan genoeg op (24 mono, 2 stereo, 2 stereo return)

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJmarki
                    • Mar 2010
                    • 46

Hee Daan bedankt voor je reactie^^

Effecten etc. hoef ik niet en een 24 mono stereo 2 kanaal mixer is voor mij een beetje overkill:P

En zijn schuifjes op een mengpaneel een voordeel of maakt dat niet echt uit?
                    Mij lijkt draai ook al genoeg.

Zit er kwaliteit verschil tussen de Soundcraft en A&H? En hoe zou ik de Cromo's het beste kunnen aansluiten via Jack of XLR?

Bedankt!

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by DJmarki
                      Zit er kwaliteit verschil tussen de Soundcraft en A&H? En hoe zou ik de Cromo's het beste kunnen aansluiten via Jack of XLR?

Bedankt!
                      Ik verwacht dat de A&H op zowel Jack als XLR gebalanceerd uitstuurt, dus qua signaalkwaliteit zal het geen verschil maken.

XLR kabels zijn wel een stuk robuuster en je kan ze straks gelijk gebruiken voor microfoons (of DMX). En als je XLR beu bent, dan kun je ook altijd met een verloopje naar Jack toe.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJmarki
                        • Mar 2010
                        • 46

Oke bedankt!

Krijg je bij De zed ook gelijk de USB kabel geleverd voor pc-mengpaneel?

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Bij mij zat deze erbij.
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• DJmarki
                            • Mar 2010
                            • 46

Originally posted by Beckers Entertainment
                            Bij mij zat deze erbij.

En wat zijn je ervaringen ermee?
                            En is het een aanrader?

Groete

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Heb zelf de ZED14. Klank en bouw kwaliteit zijn beide dik in orde voor de prijs die je ervoor betaald. Ook de USB geluidskaart die ingebouwd zit is van degelijke kwaliteit en klinkt behoorlijk aangenaam.

Denk dat de ZED10 en ZED14 wel vergelijkbaar zijn qua kwaliteit.
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...