Eerste nieuwe lichtset, Need Help.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerrydj's
    • Aug 2010
    • 15

Eerste nieuwe lichtset, Need Help.

Hallo,

Ik heb nu net een jaar een eigen drive-inn show,
    Loopt heerlijk, 1500 watt speaks erbij, helemaal top.
    Veel feesten al gedraaid, maar wil licht erbij,

Daar heb ik nou dus echt helemaal géén verstand van,
    ben al een paar weken aan het zoeken hoe dat nou allemaal
    werkt, maar ik krijg geen ene clue.

Ik wil (minimaal) 8 parren, 2 scanners, en iets tussen de 8 parren in.

Hoe stuur ik dit aan?? op die mengtafels zitten alleen maar 2 dmx out's voor 8 parren, dat snapte ik al helemaal niet, ookal zal het jullie als muziek in de oren klinken. moet ik een apparte mengtafel hebben voor de scanner, smoke machine en nog een mooie effectlamp tussen de 8 parren en de 8 parren? of kan het allemaal op 1 (goedkoop) mengpaneel?

Echt super bedankt,

En.. niet te hard lachen als je dit leest!
    je leeft maar 1 keer, als je het goed doet hebt je hieraan genoeg.
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

Hallo,

als eerste wil ik opmerken dat ik het heel verstandig vind om ook voor parren te gaan naast effectlicht.

maar hoeveel wil je er eigenlijk voor uitgeven?

voor 2 parbalken met 4 parren moet je ongeveer 600 neertellen.

scanners kun je zo duur maken als je zelf wilt

stukkie truss en statieven ook...

Voor de mengtafel en het DMX verhaal...

een DMX circuit werkt bijna gelijk aan een circuit in serie met stroom, Met als enige verschil dat het geen doorlopende ketting hoeft te zijn..

dus met 1 output op je menpaneel kun je (in principe) 512 DMX kanalen aan

voor een mengtafel kun je kiezen voor echt eentje met knopjes of een Dongel aan een Laptop.

deze varieren tussen (125 en 1200)
    of voor een dongel (99 tot 600) Maar dan heb je ook een laptop nodig

hopelijk genoeg info
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Een mengtafel is voor muziek toch ?

Een lichtsturing is voor licht.

Ik zou een DMX tafeltje nemen voor je statische licht ( Parren ) LITE4 ofzo van Showtec.

Heb je een standaard basis set met de balken ideaal voor jezelf en eventuele losse verhuur.

De DMXbalken kun je met of zonder de controller gebruiken maar je hebt met controller natuurlijk wel meer onder controle.

Je kan ook overwegen om software te gaan gebruiken kun je alles vanaf je laptop besturen Maar let wel als je een storing hebt heb je helemaal geen licht meer.

Met losse controllers ben je flexibeler en is er een storing valt een van je signalen weg
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• jerrydj's
        • Aug 2010
        • 15

ja een lichtafel, ook goed.
        is de lite 12 ietseen mooie lichttafel
        voor 8 parren en scanners, en een laser en 1 of 2 mh's.
        (of als julie nog mooie lichten weten, schroom niet en roep ze uit)
        maar kan je met die lite 12 dat allemaal aansturen??

THANKSS

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Voor een Movinghead heb je al snel een stuk of 10 kanalen nodig. Die Lite-12 heeft er maar 12, dus dat gaat nooit lukken. Met de dingen die jij wilt aansturen kom je toch al snel op de wat duurdere tafeltjes uit.

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Kijk anders eens naar de lightdesk 136. Niet gek veel mogelijkheden, maar kan wel aansturen wat jij wilt...
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• jerrydj's
              • Aug 2010
              • 15

Ik wil 8 parren, en 2 scanners, (in de toekomst misschien meer)

met welke lichttafel kan ik dit het beste aansturen?

Big Bang had het over de showtek lightdesk pro 136,

is dat een goede aanwinst?

of zijn er goedkopere varianten?

THANKS!

Comment

• jerrydj's
                • Aug 2010
                • 15

ik heb nu ook de duomoon xb ledeffect gezien, deze spreekt mij wel aan,
                hoe denken jullie erover?
                en hoe denken jullie over licht effecten van het merk American DJ?
                lijkt me meer praat dan daad, hoe denken jullie erover?

Thanks!

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

American DJ, goed voor het geld, je betaald geen hoofdprijs en daar is het spul dan ook niet naar.

Maar als jij normaal met je spullen omgaat gaat het zeker lang mee.
                  Freelance Light and Video |
                  Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• I.T. drive in
                    • May 2009
                    • 352

jbl systems maakt ook hele mooie scanners.
                    Zelf heb ik de x-scan en die heeft veel mogelijkheden en een goede output.
                    Die kost voor een scanner met mogelijkheden niet zo gek veel.
                    ik weet niet wat je budget is en voor hoeveel mensen je draait maar je kan altijd eens kijken naar ledparren, hebben voor kleine feestjes goede output en zijn erg goedkoop (ook op langere termijn).

hoop dat het je wat helpt.

idzard

Comment

• rick1993
                      • Nov 2007
                      • 209

Originally posted by I.T. drive in
                      ik weet niet wat je budget is en voor hoeveel mensen je draait maar je kan altijd eens kijken naar ledparren, hebben voor kleine feestjes goede output en zijn erg goedkoop (ook op langere termijn).
                      Wil je ledparren met een hoge lichtopbrengst, dan zou ik toch echt gaan kijken naar ledparren met trileds, bijv. de KLS-800 van Eurolite.
                      licht dat licht mij wel

Comment

• Dj Gino V
                        • Feb 2009
                        • 237

Hey

ik heb juist ook een nieuw eerste licht set aangeschaft en ben gegaan voor led parren (2x JB Systems LED dj Bar) die hebben meer mogenlijk heden als de gewone pars en kwa licht opbreng zijn ze goed te gebruiken
                        van scanners of Mh heb ik nog niets aangeschaft omdat een redelijk mh al wat centjes kosten maar heb mij wel de showtec showdesinger 512 aangeschaft voor mh of scans te kunnen aansturen zelf heb ik nu wel statieven van ADJ st 132 en 6m global truss f33 plus een ouderwetse spiegel bol van 40 met twee adj led x-color changers er op gericht en acht 3watt led puntspots voor te flassen en dit allemaal op mijn showtec lichtsturing

mvg Gino

Comment

• jerrydj's
                          • Aug 2010
                          • 15

ja zo rond de 1200 totaal,

rookmachine, (eventueel stroboscoop), 2 scanners, 8 parren, statiefen.

en een backlight, vind ik wel tegek.
                          Last edited by jerrydj's; 02-09-10, 10:32. Reason: (backlight vergeten)

Comment

• jerrydj's
                            • Aug 2010
                            • 15

Originally posted by Dj Gino V
                            Hey

ik heb juist ook een nieuw eerste licht set aangeschaft en ben gegaan voor led parren (2x JB Systems LED dj Bar) die hebben meer mogenlijk heden als de gewone pars en kwa licht opbreng zijn ze goed te gebruiken
                            van scanners of Mh heb ik nog niets aangeschaft omdat een redelijk mh al wat centjes kosten maar heb mij wel de showtec showdesinger 512 aangeschaft voor mh of scans te kunnen aansturen zelf heb ik nu wel statieven van ADJ st 132 en 6m global truss f33 plus een ouderwetse spiegel bol van 40 met twee adj led x-color changers er op gericht en acht 3watt led puntspots voor te flassen en dit allemaal op mijn showtec lichtsturing

mvg Gino
                            hoeveel was je ervoor kwijt, en zou je wat duidelijker kunnen zijn met wat je nou precies gekocht heb?

THANKSS

Comment

• glennwestlander
                              • Aug 2009
                              • 91

ey jerry,

misschien is het iets om eens te kijken naar de led par 64 RGB plus van American dj.
                              super goedkoop en heb er nu 8 van en werken prima!
                              natuurlijk moet je er wel normaal mee omgaan zoals hieronder verteld anders wordt het gauw drama, maar ik vertrouw erop dat je met je eerste echte lichtset waarschijnlijk best zuinig zal zijn!

en als je scanners wilt kopen. tja er is zo veel op de markt.

zelf maak ik gebruik van de martin scx 500 scans. kosten niet meer als een jb winnertje. maar hebben wel leukere opties. mooiere gobo's/kleuren, en hebben martin kwaliteit. ik hoop dat ik je zo een klein beetje opweg heb geholpen!

succes nog!

Comment

Working...