Advies bij aankoop Scans

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lobbes
    • Jun 2010
    • 4

Advies bij aankoop Scans

hallo ik wil binnenkort 2 scanner kopen maar ik twijfel nog welke

wat zouden jullie adviseren ik twijfel namelijkt tussen:
    jb systems the winner
    martin mania scx 500

het is voor beginnende drive in
    afschijdsfeetsten, buurt feestjes en drive is gebeuren en evt voor de verhuur
    het zou dan om 2 scanners gaan
    Last edited by lobbes; 12-08-10, 15:34.
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Martin is over het algemeen een professioneler merk dan JB Systems, wat voor mij een pre zou zijn.

de JB Systems heeft een hoger vermogen lamp erin zitten.

aantal gobo's is gelijk

aantal kleuren heeft de martin er meer (+ aantal multikleuren)

Waar liggen je prioriteiten? Anders wordt het beetje moeilijk voor ons ook om te beoordelen wat beter bij je show past..

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ik heb ze beide gehad en vindt ze allebei goed.

De Winner is een mooie scan voor zijn geld ( 185,00 ) voor de 24V 250 versie

Martin heeft voor de prijs van 265,00 wel een voorsprong om met zijn 150W lampje ongeveer een gelijke lichtopbrengst te creeren als de winner plus heeft martin de 2510 controller met hele mooie shows plus heeft de martin meer kleuren en gobo's

SCX500 is kompakter mooiere gobo's en kleuren dimfunktie en natuurlijk een hogere restwaarde als de winner en dat voor 80 tientjes meer.

Dus waar ligt bij jou de keus ?
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Shark
        • Aug 2007
        • 208

heb hier thuis 12 van die scx500 scans, en zeer tevreden over
        meer info gezocht over die jb the winner om te vergelijken:
        - winner is zwaarder (8,5 kg) dan scx500 (6,7 kg)
        - scx500 is compacter
        - minder stroomverbruik voor scx500, maar (zo te lezen) een bijna gelijke lichtoutput
        - als op de promofoto van de winner 2 gobo's staan waarvan 1 al een gekke hand is, verwacht ik niet veel goeie gobo's

prijs/kwaliteit vind ik de scx500 echt super toestellen, is 3 jaar garantie op en enorm onderhoudsvriendelijk.

de martin 2510 controller gebruik ik ook wel eens, 100% tevreden over, kan je zelf programmeren naar eigen voorkeur via martin lightjockey.
        wat nog handiger is, je kan voorgeprogrammeerde lichtshows downloaden van de martin site voor deze scx500 scans, om in te laden in de 2510 controller. => Download and Play

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Op zich is de winner een degelijke scan qua bouw ( geen plastic zoals de SCX500 ) echt 100% alu of dun staal. Plus de gobo's zijn op zich niet verkeed.

Ik vindt de winner meer "scan" als je me begrijpt

Vindt de SCXserie goedkope look hebben ( plastic )
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Shark
            • Aug 2007
            • 208

Originally posted by Rolandino
            Op zich is de winner een degelijke scan qua bouw ( geen plastic zoals de SCX500 ) echt 100% alu of dun staal. Plus de gobo's zijn op zich niet verkeed.
            ik ben benieuwd waar jij die plastic vind bij de scx500..
            als je het hebt over de werking, is het vooral een eigen mening, maar deze zijn degelijk opgebouwd uit vrij dik aluminium.

in verband met de gobo's.. online geen voorbeelden gevonden, zag enkel constant die ene foto met 2 gobo's erop dus kon ik daar ook niets meer over vertellen.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Zeg ook niet dat het hele scx gebeuren van plastic is meer er zitten geloof ik plastic delen ( kappen geloof ik ) Staat mij bij.
              De winner is veel robuuster en meer scan aan je trus maar de martin heeft meer funktie's en is lichter en compacter.

Een keus die persoonlijk is.

Ik zou voor de Martins gaan voor die paar centen meer.

Comment

• seppe30
                • Dec 2007
                • 248

jb heeft nu ook een led model

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Niet aan beginnen !

Ben van nog geen merk de LED head of scan overtuigd.

Buiten de dure versie's van de grote merken.

Heb zelf diverse heads en scans gehad op zich leuk maar icm par 56 valt er al veel licht weg.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Allez... onze JB-kenner kent de nieuwe Dynamo met LED nog niet. Dat is duidelijk!
                    Nee, die nieuwe compacte scan van JB met 10 Watt LED geeft echt een pak licht. Je gelooft echt niet dat het "maar" een 10 Watt LED is. Ik ben zeer kritisch wat LED-verlichting betreft maar hier was ik direct weg van. Lichtopbrengst moet je vergelijken met een American DJ DJ scan van vroeger (15 V, 150 Watt lampje). LED zit onderaan het toestel gemonteerd en ze hebben er gelijk een serieuze koelvin opgeplakt zodanig dat de warmte goed wordt afgevoerd en de LED vrij fris blijft (na uren werken is deze goed lauw). Nadeel aan deze budgetscan: de stappenmotortjes zijn geen microsteppers natuurlijk, dus heel trage glooiende beweging zijn niet echt mogelijk. Maar als DJ scan is dit echt een topproductje.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Originally posted by laserguy
                      Allez... onze JB-kenner kent de nieuwe Dynamo met LED nog niet. Dat is duidelijk!
                      Nee, die nieuwe compacte scan van JB met 10 Watt LED geeft echt een pak licht. Je gelooft echt niet dat het "maar" een 10 Watt LED is. Ik ben zeer kritisch wat LED-verlichting betreft maar hier was ik direct weg van. Lichtopbrengst moet je vergelijken met een American DJ DJ scan van vroeger (15 V, 150 Watt lampje). LED zit onderaan het toestel gemonteerd en ze hebben er gelijk een serieuze koelvin opgeplakt zodanig dat de warmte goed wordt afgevoerd en de LED vrij fris blijft (na uren werken is deze goed lauw). Nadeel aan deze budgetscan: de stappenmotortjes zijn geen microsteppers natuurlijk, dus heel trage glooiende beweging zijn niet echt mogelijk. Maar als DJ scan is dit echt een topproductje.
                      Als je goed leest heb ik geschreven dat ik er niet onder de indruk van ben to gebruik met parren enzo !

Tis zeker een leuke optie maar weinig licht opbrengst en weinig funkties to de Winner en SCX

Ik heb zelf een x aantal van deze scans gehad en geeft echt een leuk effect in het donker met weinig omgevingslicht maar icm met parren valt het licht weg.

10W LED is op zich wel watr voor lichteffecten maar niwet voor lichtopbrengst vanuit een scan of movinghead.

Ook de ADJ scans en heads met de 20W LED vindt ik qua prijs te duur to de lichtopbrengst ( in vergelijk met een ELC250W van de winner en het lampie van de scx )

Geef mij dan maar een Winner of SCX scanner

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Werken perfect samen met PAR56 (met kleurenfilter natuurlijk) natuurlijk vallen ze dan minder op maar datzelfde geldt ook voor een Winner of een Martin. Voor dj-gebruik voor kleine feestjes zijn het, rekening houdend met de prijs, hele fijne toestelletjes die gezien mogen worden. Valt zeker niet onder LEDtroep.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

het heeft iig zijn voordeel dat er een dim funktie opzit en nadeel is dat er geen losse kleuren en gobowiel inzit.

Ieder zijn eigen keus.

Comment

Working...