Peavey pv118 en Peavey pro 15

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hederik
    • Feb 2009
    • 42

Peavey pv118 en Peavey pro 15

Hallo,

Ik ben van plan voor 650 euro deze speakers te kopen:

2x peavey pv 118 18" sub
    2x peavey pro 15" tops

Ik ben er nog niet helemaal uit welke versterkers ik ga gebruiken, wel wil ik ze het liefst aansturen met een crossover omdat je dan meer controle hebt over wat de versterkers zenden naar de speakers.

Wie heeft er ervaring met deze Peavey speakers?

Ik hoef geen bakken vol geluid, maar wil wel een feestje kunnen draaien met ongeveer 100 tot 150 man.

Kan dit met deze speakers?

Er hoeft geen top geluid uit te komen, maar ik wil wel iets beters als bijv dap en skytec.

Gaat dat lukken met deze speakers?

Alvast bedankt!.
    maatwerk is topklasse
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Ik kan helaas niet precies adviseren over deze speakers. Simpel weg omdat ik ze niet bewust heb beluisterd. Ik heb wel een vraagje. Hoe kan het nou dat je weer nieuwe speakers wilt. Ik heb topics zien langs komen over:[LIST][*]Gemsound speakers[*]JB systems Pro 15[*]skytech versterkers.[*]En ik lees nog iets van hi-fi.[/LIST]
    Ga je nu weer iets nieuws kopen? Zoja, ga eerst eens wat sparen. Zet die 650 euro eens aan de kant. En probeer nog wat leuks bij elkaar te sparen.

Het moet niet zo zijn dat je om het jaar komt vragen voor een advies om weer wat speakers te kunnen kopen.

Of heb ik het nu helemaal mis?
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Hederik
      • Feb 2009
      • 42

Hallo,

Je zit er naast, ik vraag om advies, toen ook, over welke speakers ik moest kopen.
      Nu dat ik weer wat geld heb, wil ik overstappen naar een grotere set als de gemsound en skytec zooi, snap je?

Daarom vraag ik nu of iemand ervaring heeft met de speakers van Peavey, en dan is dit een hele serieuze vraag en vind ik niet dat ik er meteen op gewezen moet worden dat ik al andere topics heb over ANDERE onderwerpen niet hier over!

Dus voordat ik door iedereen word afgekraakt, vraag ik echt om advies van iemand die mij iets kan vertellen over deze Peavey speakers en dat is ook de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt.

Als er nog meer mensen wat over mijn topics aan te merken hebben, alsjeblieft doe dat niet, ik heb een serieuze vraag en verwacht dan ook serieus antwoord en al helemaal van JH in de NEWBIES&STARTERSVRAGEN.

Iemand ervaring met deze speakers/ wat aan te merken op deze speakers en het doel waarvoor ik ze wil gebruiken?

Alvast bedankt!
      maatwerk is topklasse

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Ik heb de Peavey's wel eens gehoord en ben van mening dat ze weinig beter zijn dan de gemiddelde skytec/gemsound spullen.

Niet vervelend bedoeld ofzo, maar mijn advies is: blijf nog even door gaan met waar je nu mee werkt en ondertussen doorsparen.
        Nu investeren in iets wat amper beter is is geld weggooien.

Je kunt natuurlijk best geld weggooien, maar die keuze is aan jou.

Comment

• Hederik
          • Feb 2009
          • 42

Originally posted by stainz
          Ik heb de Peavey's wel eens gehoord en ben van mening dat ze weinig beter zijn dan de gemiddelde skytec/gemsound spullen.

Niet vervelend bedoeld ofzo, maar mijn advies is: blijf nog even door gaan met waar je nu mee werkt en ondertussen doorsparen.
          Nu investeren in iets wat amper beter is is geld weggooien.

Je kunt natuurlijk best geld weggooien, maar die keuze is aan jou.
          Aha, dank je voor je antwoord!

Aangezien ik ook veel contesten zie op internet waar ze Peavey met Marshall vergelijken, dacht ik dat Peavey wel een redelijk merk zou zijn aangezien Marshall goeie kwaliteit betreft.

Je bent dus echt van mening dat dit zonde is van mijn geld?
          Zoals ik al zei ik hoef geen wereld top spul, maar dit is dus geen haartje beter als skytec en al die troep?
          Ik had toch wel wat beters verwacht van Peavey......
          maatwerk is topklasse

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

Ik denk wel dat het wat beter is dan skytec, maar als je een schaal moet gaan maken van 0-10 en daarop alle geluidsapparatuur moet gaan plaatsen.
            Ga je misschien van een 3 naar een 4.
            Dat kan een leuke investering zijn, maar als je wacht met een investering kan je misschien naar een 6 toe over een jaartje.

Dat is een afweging die je zelf moet maken en daar is iedereen vrij in.
            Ik weet niet hoeveel je je skytec set gebruikt en voor wat voor gelegenheden precies, eventueel voor de wat grotere dingen wat bijhuren kan ook wonderen doen.

Comment

• Hederik
              • Feb 2009
              • 42

Originally posted by stainz
              Ik denk wel dat het wat beter is dan skytec, maar als je een schaal moet gaan maken van 0-10 en daarop alle geluidsapparatuur moet gaan plaatsen.
              Ga je misschien van een 3 naar een 4.
              Dat kan een leuke investering zijn, maar als je wacht met een investering kan je misschien naar een 6 toe over een jaartje.

Dat is een afweging die je zelf moet maken en daar is iedereen vrij in.
              Ik weet niet hoeveel je je skytec set gebruikt en voor wat voor gelegenheden precies, eventueel voor de wat grotere dingen wat bijhuren kan ook wonderen doen.
              Hmm je zet me wel aan het denken!..

Ik gebruik de skytec set maar eens in de zoveel weken, het gaat absoluut niet hard en het klinkt echt voor geen meter, vind ik.
              Met de set die ik nu heb kan ik misschien 50 mensen aan maar ook niet veel meer. Omdat de feesten die ik nu wil geven ook niet zo groot zijn (ong 150 man) was ik op zoek naar een set die het laag en hoog apart weergeeft.
              Ik vind dat makkelijker.

Ik hoop namelijk dat ik 150 man toch ongeveer wel moet redden met deze Peavey set, ik denk namelijk dat ik beter dit kan kopen als nieuwe speakers van Skyec of Dap, en dat is, omdat de feestjes die ik nu wil draaien bijvoorbeeld maar op een hockeyfeestje zijn, en dan zijn die feesten meestal nog niet eens met 150 man...

En bovendien kom ik met de speakers die ik nu heb laag te kort, hoge tonen gaan vreselijk snel bagger klinken en dat wil ik niet.

Dus daarom dacht ik aan deze Peavey speakers, ik zal met de 18" subs geen laag te kort komen voor rond de 150 man, en de topjes kan ik altijd nog uitbreiden als dat nodig is (de subs uiteraard ook)

Ik ga volgende week even bij de winkel langs, ze hebben een showroom met speakers, en veel spul van Peavey.. Als ik de speakers daar op goed hard volume kan beluisteren en het is naar mijn zin, denk ik toch dat ik ze ga kopen.

Bovendien, als ik over een tijdje flink ga uitbreiden, dan kan ik een Peavey set, met de amps en crossover in flightcase,beter verkopen als een set van Skytec, ten minste, dat denk ik?
              maatwerk is topklasse

Comment

• daveyb
                • Aug 2009
                • 150

Je kunt gaan voor de Peavey, ze klinken redelijk goed maar het is vooral een merk van de toppen, basskasten niet kopen van peavey, dat werkt niet. Ik heb zelf hier ook 118 + 115 setje staan (2x 118 2x 115). En deze klinken redelijk maar bassen dreunen niet genoeg en voelt ze ook niet goed vind ik.
                We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Hederik
                  • Feb 2009
                  • 42

Originally posted by daveyb
                  Je kunt gaan voor de Peavey, ze klinken redelijk goed maar het is vooral een merk van de toppen, basskasten niet kopen van peavey, dat werkt niet. Ik heb zelf hier ook 118 + 115 setje staan (2x 118 2x 115). En deze klinken redelijk maar bassen dreunen niet genoeg en voelt ze ook niet goed vind ik.
                  Hallo,
                  Bedankt voor je antwoord.

Weet je misschien een goed alternatief voor de 2 basskasten van 18" dan?
                  Voor rond de 350 euro??

Anders ga ik toch maar voor peavey basskasten, ze hoeven op een klein hockeyfeestje toch niet te blazen als een ventilator.
                  maatwerk is topklasse

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 649

De peavey speakers die je aanhaalt zijn redelijk budget, niet echt slecht voor het geld maar genoeg alternatieven die het voor dat geld zelfs beter doen.

Ik weet niet of je perse nieuw wilt kopen maar met 650 euro kun je best wat leuke spulletjes kopen, zeker als je voor tweedehands gaat. Er komt regelmatig leuk spul voorbij op diverse sites. Misschien om dat in je overweging mee te nemen.
                    Last edited by moderator; 22-07-10, 15:32. Reason: off topic verwijderd

Comment

• Hederik
                      • Feb 2009
                      • 42

Misschien nog iemand ervaring met de UL series van Peavey?
                      Last edited by moderator; 22-07-10, 15:36. Reason: off topic gedeeltes verwijderd
                      maatwerk is topklasse

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Vriendelijk verzoek aan een ieder om on topic reacties in dit onderwerp te plaatsen.
                        Geldt ook voor de TS!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• HR Soundproductions
                          • Oct 2005
                          • 649

De UL-serie van Peavey is best een aardige serie (en een veel betere keuze dan de PV-serie). Ik heb de UL-118 gehad en vond dat deze lekker doordrukte (wel erg korte afstand). Heb momenteel nog 4 stuks Hisys 118 welke ik incidenteel gebruik en dit klink niet onaardig. Op de een of andere manier vind ik de bassen van Peavey op de een of andere manier een beetje rommelig klinken, maar bij voorgenoemde kasten is het nog wel te pruimen.

Als top heb ik nooit met de UL-15 gewerkt, maar wel met de Peavey Impulse 1015 welke identieke bestukking heeft. Daar was ik heel erg tevreden over (zijn vergelijkbaar met bijv EV ZX-5). Deze kasten klinken prima (het hoog het wel eens een scherp/agressief kantje, zeker als het hard gaat) en zijn ook al goed full-range te gebruiken. Komt een flinke hoeveelheid bas uit en kun je dus ook zonder subs goed mee uit de voeten. Klankmatig zijn deze kasten best o.k.
                          Verder zijn ze prima in staat om 1 sub per kant bij te houden, met 2 subs
                          begint het hoog (RX-22) het moeilijk te krijgen om het bij te benen.

Comment

• RonaldH
                            • Aug 2009
                            • 274

Originally posted by Hederik
                            Misschien nog iemand ervaring met de UL series van Peavey?
                            Ik gebruik al jaren 4x UL118S gevoed door 1x SYNQ 3K6, nooit problemen dat er te weinig laag is. Wordt gebruikt voor 400 man in een sporthal en ook op een plein (buiten) met 500 man of een feesttent met 300 man gaat prima. Toppen die ik gebruik zijn: 4x HK PR115 (ook op een SYNQ 3K6).
                            Zoals gezegd, prima speakers voor het geld dat ze kosten. Let wel, ik heb de S die heeft geen intern filter.
                            Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• jurrikka
                              • Jun 2009
                              • 96

Gewoon ff een aanvulling:

Peavey is geen slecht merk, ik heb 2 Messenger sub en bijbehorende 12'' toppen. Als je het aan mij vraagd vind ik heb lekker klinken.
                              Een aantal jaren geleden heeft Peavey al zijn producten een range naar beneden gedaan, ik bedoel hier mee:
                              pro spul ging naar semi pro, semi pro ging naar amateur...
                              Dus nu kun je een pro set kopen voor een semi pro prijs.
                              Daarom is dat Peavey spul relatief goedkoop.

En omdat het niet duur is kun je het kopen om een set te hebben die beter is dan je vorige voor niet veel geld. En dan kun je dan weer gaan sparen voor een nog betere set.

Ben je het niet met me eens dan hoor ik het graag.

Comment

Working...