Gemsound speakers op skytec versterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hederik
    • Feb 2009
    • 42

Gemsound speakers op skytec versterker

Hallo,

Ik heb thuis 4 boxen staan van Gemsound, dit zijn de specificaties:
    2X tr-120
    Frequentie bereik (-3 dB): 50 Hz - 18 kHz
    • Belastbaarheid:
    - 450 W Peak
    - 200 W RMS
    • Nominale impedantie: 8 ohm
    • LF driver: 12"
    • MF driver: CD Hoorn + driver
    • HF driver: 4x piezoelectrische tweeter
    • Ingangen: 2x 6.3mm Jack, schroefaansluitingen

2x tr-150
    Frequentie bereik (-3 dB): 44 Hz - 18 kHz
    • Belastbaarheid:
    - 600 W Peak
    - 250 W RMS
    • Nominale impedantie: 8 ohm
    • LF driver: 15"
    • MF driver: CD hoorn + driver
    • HF driver: 5x piezoelectrische tweeter
    • Ingangen: 2x 6.3mm Jack, schroefaansluitingen

Alleen heb ik hier geen versterker bij,
    Ik zat te denken aan de SKY-480 versterker.

Specs:
    Geschikt voor inbouw in 19" rack
    Max Power @ 4 Ohm 2 x 240 W
    Vervorming <0.5%
    Frequentiebereik 20Hz - 20kHz
    S/N Ratio >98dB
    19-inch Inbouwhoogte 3HE
    Output Connector Schroef/Speaker/XLR

Maar, zoals je ziet levert de versterker 2x240 watt bij 4 ohm, maar zijn de speakers 8 ohm!

Is dit een probleem?
    En heb je bij deze speakers 2 versterkers nodig of zou je deze speakers op 1 SKY-480 kunnen aansturen zonder problemen of zo?
    Of kunnen ze helemaal niet worden aangesloten op de SKY-480?
    Maar op welke versterker zouden ze dan wel probleemloos kunnen worden aangestuurd?

Alvast bedankt!
    maatwerk is topklasse
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Ik denk dat er nu enkele mensen zijn die hard gaan schreeuwen dat je je eerst op het forum in had moeten lezen omdat deze vraag al 78.934 keer gesteld is. Maar ik kan het natuurlijk heel erg fout hebben...

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Hederik
      • Feb 2009
      • 42

Ik denk dat je het goed fout hebt,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en in die topics stonden niet de antwoorden op mijn vragen!
      maatwerk is topklasse

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Ik vrees voor de TS dat hij toch de zoekfunctie moet gaan leren (blijkt regelmatig voor te komen dat deze niet de juiste resultaten opleverd). De vraag over verschil in impedantie tussen speakers en amps wordt zeker 2-3 keet per maand gesteld

en nog even de vraag: wat hebben boxen te maken met licht en geluid? Hebben die verwende kids tegenwoordig een pro-audio systeem in de box???

Comment

• Hederik
          • Feb 2009
          • 42

Originally posted by stainz
          Ik vrees voor de TS dat hij toch de zoekfunctie moet gaan leren (blijkt regelmatig voor te komen dat deze niet de juiste resultaten opleverd). De vraag over verschil in impedantie tussen speakers en amps wordt zeker 2-3 keet per maand gesteld

en nog even de vraag: wat hebben boxen te maken met licht en geluid? Hebben die verwende kids tegenwoordig een pro-audio systeem in de box???
          Lees nog maar eens een keer naar wat ik vroeg, ik vroeg namelijk of die versterker er bij kon en of die versterker alle 4 de boxen kon aansturen.

En wat hebben "verwende kids van tegenwoordig" met mijn vraag te maken, het zijn toch speakers waar ik wat over vraag, dat is toch GELUID?
          Meneer de zoekfunctie held beter nadenken voordat je bijdehante opmerkingen plaatst die NIKS met mijn vragen te maken hebben.
          En nu heb ik liever dat je niks meer terug post,
          Ik wacht liever op een antwoord van iemand die wat moeite voor mij wilt doen ipv te zeggen dat ik de zoekfunctie niet kan gebruiken!
          maatwerk is topklasse

Comment

• laptop
            • Jan 2009
            • 187

Geachte,

als eerste wanneer het hier over "boxen" gaat wordt altijd de opmerking met kleine kinderen gemaakt. Want we noemen die dingen liever speakers.

en die onzin dat je met de zoekfunctie niet het juiste er uit krijgt, dat vinden wordt onzin bevonden. Omdat het in 99% van de gevallen ook zo is.

Dat jij niet het juiste kan vinden is omdat het niet precies hetzelfde is, maar als je juist zoekt vind je wel relevante topics.

hier maar even een paar noemen dan:
            http://www.licht-geluid.nl/forum/new...sterker-2.html
            http://www.licht-geluid.nl/forum/new...dsprekers.html
            http://www.licht-geluid.nl/forum/new...tt-vragen.html
            http://www.licht-geluid.nl/forum/new...ersvragen.html

veel plezier met lezen,

(modje, tijd voor een slotje??)

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Meneer Hederik blaast nogal hoog van de toren (en niet alleen in dit topic), daarmee win je niet echt de sympathie van de meesten hier.
              De meesten zijn hier gewend zelf ook af en toe de grijze cellen eens aan het werk te zetten en enigszins creatief te zijn bij het bedenken van zoekwoorden.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

@musicXtra (en Mod's)

zou het misschien een idee worden om met een paar mensen die hier regelmatig beantwoorden een wiki te maken voor newbies?

Daar elk onderdeel van een PA-set te behandelen en daarbij vermelden waar je op moet letten, zou best wel wat vragen kunnen besparen hier...

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

En als je dan toch oefent met de zoekfunctie dan zul je merken dat je nu volop geld aan het uitgeven bent aan de grootste troep die zowat beschikbaar is. Koop je een DEFTIGE versterker en gooi die luidsprekertroep op termijn weg. Het containerpark is de enige plek waar deze speakers thuishoren.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

@Hederik, Je antwoord wordt niet voorgekauwd, je zal zelf moeten leren begrijpen wat je vraagt.
                    de antwoorden staan in de reeds aangehaalde onderwerpen.
                    Veel leesplezier!

@Stainz: Een wiki, update van veel voorkomende vragen is bijzonder welkom, een aanzet is al diverse keren genomen, meestal rond de zomervakantie, rond die tijd is er een flinke toename in "veelvoorkomende vragen" waarneembaar.

Mocht je er de tijd en energie in willen steken, graag!

Onderwerp afgesloten, kwestie van lezen!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...