Ruis bij CD speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Lekker duidelijk allemaal, een storing vindt je alleen door systematisch te zoeken en dingen uit te sluiten.
    Probleem: Een brom of ruis op de uitgang van het mengpaneel.
    Is dat zowel op links als op rechts?
    Mogelijke oorzaak: Mengpaneel, CD speler, kabels of bedieningsfout.
    Begin eens met het kabeltje tussen je CD speler en je mengpaneel te wisselen.
    Is het probleem er nog dan is je kabel niet de oorzaak.
    Sluit een koptelefoon rechtstreeks op je CD speler aan en luister of het probleem zich hier ook voordoet. Is dat het geval dan is de CD speler de oorzaak, is dit niet het geval dan weet je nog niks.
    Probeer eens een andere CD speler, ieder HIFI apparaat kun je hiervoor gebruiken. Is het probleem weg dan is je CD speler de boosdoener, die zal gerepareerd moeten worden, is het probleem er nog steeds dan is het mengpaneel de oorzaak.
    Als je zo stelselmatig de hele keten doorloopt komt vanzelf de oorzaak van het probleem boven drijven.
    Vraag me trouwens af hoe hard die brom of ruis is, ieder apparaat produceert een zekere mate van ruis. Check ook eens of de gain op je mixer niet te hard staat of dat de toonregeling in een extreem standje staat.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Shock
      • May 2009
      • 44

Ik snap er helemaal niks meer van, als ik de koptelefoon op de cd speler aansluit hoor ik geen ruis. Als ik de cd speler op bijv kanaal 1 doe, heb ik ruis, maar als ik de dvd speler op dat kanaal aansluit heb ik geen ruis?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

In mijn verhaal heb ik die mogelijkheid ook omschreven: Wanneer je ook de ruis hebt op de koptelefoon dan is de CD speler hoofdverdachte, heb je het probleem daar niet dan wil dat niet zeggen dat de CD speler goed is.
        Aangezien je het probleem niet hebt wanneer je een DVD speler op dezelfde uitgang aansluit lijkt het er sterk op dat de CD speler toch het probleem veroorzaakt.
        Met die DVD speler heb je iig bedieningsfouten zoals een extreme toonregeling of te hoge gain uitgesloten.
        Sluit de CD speler eens aan op een HIFI set en kijk of het probleem er dan nog is.

Comment

• Shock
          • May 2009
          • 44

Als ik de CD speler op een ander setje speakers aansluit hoor ik héél zacht een ruis/bromtoon, alleen als je je oor bijna in de speaker duwt..

Comment

• remco_k
            • Sep 2002
            • 325

Originally posted by Shock
            Als ik de CD speler op een ander setje speakers aansluit hoor ik héél zacht een ruis/bromtoon, alleen als je je oor bijna in de speaker duwt..
            En als je die DVD speler op dezelfde set aansluit niet of veel minder zeker?
            Dan ligt het dus aan je CD-speler.
            Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
            Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Shock
              • May 2009
              • 44

Als ik de dvd speler op het setje aansluit hoor je ook héél minimaal wat, maar minder dan bij de cd speler.
              Maar gebeurt het vaker dat een cd speler na 1 of 2 jaar, nauwelijks gebruikt, (deels) kapot gaat?

Comment

• remco_k
                • Sep 2002
                • 325

Als ik de dvd speler op het setje aansluit hoor je ook héél minimaal wat, maar minder dan bij de cd speler.
                Maar gebeurt het vaker dat een cd speler na 1 of 2 jaar, nauwelijks gebruikt, (deels) kapot gaat?
                ALLE electronica kan stuk. Dus ook een CD-speler.
                Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik vraag me echt af of er wel iets stuk is bij jou, iedere apparaat produceert ruis, de één iets minder dan de ander.
                  Hoe hard is die ruis ten opzichte van de muziek?
                  Hoor je het ook duidelijk wanneer je meer dan 2 meter van je speakers bent?

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Jongens, we zitten nu 3 pagina's reeds te discussiëren terwijl ondertussen de TS nog niet eens weet of het nu ruis of brom is. Tevens krijg ik de indruk dat de TS ook niet uitblinkt in logisch redeneren en volgens logica te werk gaan. Resultaat is dat we ook niet echt supergoeie feedback terugkrijgen. Ik denk dat de enige hulp die we nu nog kunnen aanbieden is dat we de TS gaan doorverwijzen om er iemand bij te halen die er iets van kent. Zal veel vlugger opgelost raken zo.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• hardstyle
                      • Jan 2010
                      • 427

Neem gewoon het geluid op en zet het bestand op youtube en we discusseren wel weer verder of het ruis of brom is!

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

SUPER IDEE!! Maar doe het dan ook even met de schuif in verschillende standen want de TS beweert dat het allemaal nogal raar meevarieert. Moeten we dus horen EN zien!
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik trek mijn handen er in elk geval vanaf, TS geeft geen of slecht antwoord op hele simpel vragen en aangezien mijn glazen bol al een tijdje geleden stuk is gegaan kan ik er niks mee op deze manier.

Comment

• Shock
                            • May 2009
                            • 44

Het geluid hoor ik wel als ik op 2 meter afstand sta als ik de fader hoger zet. En ik zal het morgen wel opnemen

Comment

• hardstyle
                              • Jan 2010
                              • 427

Ok, ps. mijn glazen bol is ook stuk sinds het wk is begonnen

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Het geluid hoor ik wel als ik op 2 meter afstand sta als ik de fader hoger zet. En ik zal het morgen wel opnemen
                                Zucht.....
                                Is het nou zo moeilijk om gewoon te omschrijven wat voor geluid het is en hoe hard het is ten opzichte van de muziek?
                                Daar zijn we nu al 3 pagina's lang naar aan het vragen maar er komt nog steeds geen duidelijk antwoord uit.
                                Dan hoef je hier ook echt geen oplossing te verwachten.

Comment

Working...