JBL SoundPower

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • james
    • Jan 2002
    • 3

JBL SoundPower

Hello!
    Ik heb het een en ander geerft van mijn pas overleden halfbroer, heel triest, bij een auto ongeluk omgekomen... Hij was bezig met het opbouwen van zijn discoshow, en had met steun van mijn vader de volgende JBL SoundPower set gekocht:

Per kant:
    SP128S - Dual 18" Subwoofer x2
    SP225-6 - Dual 15" x2 voor het mid/hoog

Nou is het probleem: versterkers... Ik heb wel even op de JBL site rondgekeken, maar daar word ik niet veel wijzer uit. Ik heb geen idee waar je bij zo'n grote set op moet letten qua versterkers! Ik wil wel de mogelijkheid hebben de topkasten alleen te gebruiken! Mijn budget ligt momenteel rond de F18000/8200 euro. Ik wil voor de set alleen de beste versterkers om het maximale uit deze set te halen! Graag jullie commentaar!

Alvast bedankt!

James.
  • TB
    • Sep 2001
    • 106

hoeveel watt en hoeveel ohm zijn de speakers??

TB
    Econoom in opleiding...

Comment

• james
      • Jan 2002
      • 3

Nog even wat extra's:
      De top's zijn 2400w program en 4 ohm, de sub's zijn volgens de jblpro-site 3200w program en 4 ohm.

Bedankt!

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Als het gaat om goeie amps dan wordt hier door de Heeren met verstand van geluid gesproken over de drie C's. Wil je serieus geluid uit je stack horen dan zit je aan deze drie merken vast.
        Ben het eigenlijk wel met ze eens....

ow ja:
        Crown
        Carver
        Crest

bezoek eens sites, ga uit van een amp vermogen van 2x je RMS vermogen van je speaker en je zit goed. Weet je direct wat je zoal kwijt bent...

Ralph,
        Sounddesigner

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Sorry voor het ongemak, maar ik moet even inbreken in deze discussie!

Onze vriend James is zo (on)vriendelijk geweest een niet werkend mailadres op te geven.

Onderwerp gaat op slot totdat de founder van het onderwerp zijn mailadres heeft veranderd.

...We vragen niet veel, maar een werkend mailadres hoort erbij!...

Voor vragen mail je naar: admin@licht-geluid.nl

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• james
            • Jan 2002
            • 3

Sorry voor het onjuiste emailadres, ik heb het hersteld. Wat waren de URL's van deze 3 versterker merken?

James.

Comment

• Remco vd Werff
              • Apr 2001
              • 753

Hoi James,

Voor dit budget moet het zeker wel te doen zijn om iets goeds uit je set te kunnen halen.

De sites zijn:

Peavey Commercial Audio Peavey Commercial Audio is one of the world’s largest manufacturers of audio hardware. With 60 years of professional audio product design and manufacturing experience, the Peavey Commercial Audio product range is specifically engineered for professionally integrated audio and control applications. Including all elements of the signal chain, from microphones to processors to […]

Crown Audio - Professional Power Amplifiers

http://www.labgruppen.se

Dit zijn enkele versterkermerken die door vele mensen goed zijn gevonden. Kijk in ieder geval voor versterkers van ongeveer 2X het RMS vermogen van je speakers zoals al aangeven was. Dit is dus het program vermogen. Warschijnlijk kom je uit op een gebridgede versterker per sub, anders wordt dit wel een erg grote versterker. Voor je toppen dan 2 versterkers.

Kijk eens wat rond op de sites, en ga luisteren met je set wat het beste klinkt......

Groeten, Remco
              Groeten, Remco

Comment

Working...