optische naar dobly surround

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fish DMX
    • Oct 2000
    • 27

optische naar dobly surround

Dit is misschien een stomme vraag, maar ik heb er ondertussen nog altijd geen zinnige oplossing voor gevonden.

Voor een playstation2 contest zou ik graag het geluid in dolby surround doen. Maar aan de playstation zitten enkel de links-rechts pinnen en een optische uitgang. Hoe kan ik deze optische uitgang omzetten dat ik ze kan gebruiken op een 2 normale versterkers of is dit niet mogelijk met dolby surround?

• ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Volgens mij is deze vraag beter op z'n plaats op een hifi forum!

Ralph,
    Sounddesigner

Comment

• Reemski
      • Dec 2001
      • 690

Dolby surround werkt nog altijd met 5 speakers (+sub meestal). Dus heb je aan 2 stereo amps niet genoeg.

Normaal ga je met de optische uitgang van je PS2 naar een optische ingang van een dolby (5.1) versterker. In deze versterker zit een decoder welke het signaal opsplitst naar de 6 kanalen.

De enige oplossing zou dan een losse decoder zijn, dat deze bestaan weet ik bijna wel zeker, maar hoe je er aan kan komen, en wat het kost...... geen idee.

M.v.g.

Comment

• Mark
        • Aug 2000
        • 432

Aansluiten op de optische ingang van je dolbysurround versterker? Ik denk dat er weinig andere oplossingen zijn.

Optisch omzetten naar analoog kun je gewoon met je MD-Speler doen maar dat wist je vast al wel... (of gewoon door de analoge uitgang gebruiken).

Net telaat... nu is meteen mijn reactie zinloos geworden
        Mark
        Mark

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Alleen is het probleem dat de optische uitgang op een PS2 of DVD-speler in dat mooie dolby 5.1 uitstuurt, en een MD-speler gewoon stereo. Weet dus niet of dat gaat lukken.

Greetz,
          Dave
          U x I = Boem.

Comment

• TB
            • Sep 2001
            • 106

Ik heb ook zo ding en achterop onder de het stroomsnoertje zit een gaatje met av - multi uit...ik denk dat je daar ff naar moet kijken....ik weet niet wat voor pluggie erin gaat?

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

TB
            Econoom in opleiding...

Comment

• fish DMX
              • Oct 2000
              • 27

oke, merci allemaal

Comment

Working...