Advies / vragen..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Producer
    • Jun 2010
    • 6

Advies / vragen..

Nou dit is dan ook gelijk me eerste post op dit forum!:P(a)
    Oh ja, ik heb de zoekfunctie eerst gebruikt, maar kwam niet op mijn antwoorden van mijn vragen.

Ik wil nu een actieve set samenstellen voor mijn band. Hierbij wil ik dus alleen actieve speakers gebruiken. Ik heb me laten vertellen dat het het makkelijkste is om de doorlus methode te gebruiken.
    Daarnaast wil ik ook geen 'prut' merken.

Daarnaast vroeg ik me af hoe je het beste en met welke apparatuur je kon doorlussen. Uit eindelijk zal ik ook de monitoren appart moeten kunnen afstellen en daarnaast ook het hoofdgeluid.

Ik had de Allen & Heath ZED 436 in gedachten als mengpanneel. Nu moet ik nog de monitoren en de hoofdboxen.

Zouden jullie mij kunnen helpen en misschien nog wat meer informatie geven..?

Als iets onduidelijk is, dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt
  • jenny
    • Aug 2009
    • 44

advies

kijk eens bij RCF tt reeks daar vindt je alles wat je moet hebben ,aan zeer goede kwaliteit, is niet goedkoop maar wel zeer goed.
    bv; tt25 met ingebouwde aktieve versterkers kun je doorlussen met een tt25 passieve kast,en verschillende soorten subs met ingebouwde versterker dus aktief,kun je ook doorlussen met een passieve sub.

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Daar gaan we weer:
      Wat is je budget?
      Uit hoeveel instrumenten bestaat je band?
      Speel je in kleine zaaltjes of grote zalen?
      Heb je al microfoons e.d.?
      Wat bedoel je met actief? Self powered?

Het is duidelijk dat je er weinig verstand van hebt. (Je doorlus verhaal) Misschien een idee om iemand in je buurt die er wel verstand van heeft er bij te halen.
      Heerlijk die stilte

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1086

Probeer eerst een te gaan onderzoeken wat met 'actieve speakers' bedoeld wordt. Er zijn namelijk twee opvattingen:

Een speakerkast met geïntegreerde versterker (ik noem hem powered, maar er zijn dus veel mensen die dat actief noemen; zoals jij, denk ik)

Een speakerkast met daarin minimaal twee weergevers in verschillende delen van het frekwentiebereik die niet door interne maar externe filters worden gescheiden (dit gaat dus met een actief filter, vanwaar de naam 'actieve speakers')

Het doorlussen waar jij het over hebt kan met beide kasten gedaan worden, maar aannemelijk is het dat jij dat met powered kasten wilt doen. Dan is de vraag waarom je de ambitie hebt alle kasten door te verbinden (wat overigens niet met apparatuur, maar met kabels wordt gedaan). Ik zou de Linker PA speaker aansluiten op de linker uitgang van je mengpaneel en de rechter PA speaker op de rechter uitgang. Monitors kan je ook powered kopen en zodoende op de AUX uitgangen aansluiten. Ga je ze allemaal doorlussen dan bespaar je jezelf het maken van meerdere monitormixes, maar zadel je wel elke muzikant met hetzelfde geluid op...

Wat je wilt.

Overigens is denk ik het beste wat je kan doen (zoals RayM ook al adviseerde) advies in te winnen bij de lokale leverancier.

@lex

PS wat overig advies:

boxen zijn voor baby's

probeer je verhaal/vraagstelling wat meer te structureren, dat leest makkelijker voor de mensen van wie je een antwoord verwacht!
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

Je zegt in een band te spelen.

Met hoeveen man zijn jullie en voor hoeveel publiek wil je zelf in huis hebben.

Wat voor een muziekstijl wordt er gespeeld?

Top40 bandje kan met een lichtere (kwa vermogen) set volstaan als metal band.

Ik zou eerst even op een rij zetten wat je nodig hebt en dan nog eens wat roepen.

Als ik zie wat je gaat kopen voor een analoge tafel, ga eens rekenen aan het side rack en leg hier de prijs van digitaal naast.

Zeker als je met een vaste setup gaat werken, kan digitaal een hoop voordelen hebben.

Comment

• benjamin2303
            • May 2010
            • 9

volgens mij bedoelt hij een actief, niet-gepowerde set

actief-> als de x-over (crossover) voor de versterkers gebeurt
            passief -> erna door enigzins mechanische dingen als spoelen.

gepowerd -> als er een voedingskabel int poepke moet
            niet-gepowerd -> als dat niet zo moet

hopelijk heb ik het zo goed mogelijk uitgelegd

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Newbe forum....

Lezen en nog eens veel inlezen in de materie...

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Jongens, kunnen we AUB even serieus blijven.
                Iedereen verdient een kans om geholpen te worden.
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by sis
                  Jongens, kunnen we AUB even serieus blijven.
                  Iedereen verdient een kans om geholpen te worden.
                  sis
                  Moet jij zo nodig zeggen

Originally posted by sis
                  Misschien kan je jou nickname veranderen in : s.a ken niks van geluidstechniek .
                  AUB zeg : geluidstechniek en je weet niet eens welke versterker er nodig is voor jou boxjes,
                  Zal het eens vragen aan mijn zoontje van 12 jaar ;;;; die weet het .
                  Heeft het van zijn papa geleerd ...
                  Komaan hé zeg .
                  Er staat hier al jaren informatie over van alles en nog wat,,, en zeker over versterking
                  sis
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• yyy898
                    • Feb 2010
                    • 29

zo als ze zeggen :
                    gebruik een cross over hiermee kan je kiezen naar welke boxen je geluid gaat

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by yyy898
                      zo als ze zeggen :

Als hij naar de winkel gaat en zegt "ik wil graag een cross-over en 'boxen', want dan kan ik kiezen naar welke 'boxen' het geluid gaat", wat voor een advies denk je dat hij krijgt? "Ga je eerst maar eens verdiepen in de materie, want zo kunnen we je niet helpen".

Oftewel: lekker nuttig advies (niets persoonlijks!)

Qua PA kan iedereen alles adviseren, want we weten niks. Hier een paar punten:

- wat heb je al?
                      - wat is de bezetting van je band? (ivm grootte mengtafel)
                      - word het een vaste set (permanent geïnstalleerd in een gebouw)? Of gaat het spul gewoon mee naar alle optredens die je ermee kan draaien?
                      - voor hoeveel man wil je gaan spelen met deze set? (let op, binnen en buiten maken ook daar uit, en ook hoe de zaal is qua afmetingen en akoestiek! Een betonnen kelder is heel wat anders dan een (akoestisch gezien) goed ontworpen zaal!)
                      - kerk of kroeg, binnen of buiten?
                      - wat zijn de eisen vanuit de band? (denk aan aantal monitormixen etc.)
                      - is er een een vaste technicus? Of schuift een bandlid tijdens de optredens vanaf het podium?
                      - Indien er een vaste technicus is, wat zijn zijn adviezen/eisen?
                      - en last but definitly not least: wat is je totale budget? Want we kunnen wel actieve/powered RCF arrays of K&F systemen gaan adviseren, maar als jij maar 6000 euro budget hebt voor een complete set incl. PA, (front)mengtafel, siderack, mic's(?) en bekabeling(?) ga je het niet redden om er een dure PA bij aan te schaffen, als ik zie welke tafel je kiest...

Oftewel, als jij ons leert kunnen wij jou leren

In ieder geval alvast veel succes, Daan

@andere forumleden: voor alle duidelijkheid, als ik actief schrijf bedoel ik (self-)powered, als ik actief aangestuurd schrijf bedoel ik passieve kasten, maar dan actief aangestuurd met externe, actieve filters.
                      Last edited by djspeakertje; 02-06-10, 14:40.
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by yyy898
                        zo als ze zeggen :
                        Wie zeggen dat?
                        Ik haal tot nu toe alleen maar het broodnodige (uiterst nuttige) advies uit dit topic dat men meer info nodig heeft van de TS om überhaupt een advies te kunnen geven.

Jij geeft een advies welke zonder meer informatie van TS nergens over gaat en daar de rest al door hebben met een newbie te doen hebben niet direct de meest logische keuze is. Spullen adviseren aan iemand die bij *** niet weet wat ermee te moeten doen heeft in mijn ogen totaal geen zin. Daarnaast vind ik je uitleg ook niet uitblinken in duidelijkheid aan de TS.

Kortom, laten we even wachten op meer info van de TS dan kunnen we misschien meer zinnigs adviseren.

PS.
                        Dit is al eerder aangehaald, boxen zijn voor baby's

Comment

Working...