Blacklight & latexverf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kampen52
    • May 2010
    • 4

Blacklight & latexverf

Ik ben er net achtergekomen dat blacklight met witte latexverf niet werkt. Ik vroeg me af of hier iets voor is, bv een mengsel dat je door de verf kan roeren. Alles is al geverfd (soort ijsschotsen als decoratie) maar als het moet kan dat nog een keer, maar er is niet zoveel budget meer, dus van die spuitbussen met witte verf is geen oplossing en overal A4'tjes op plakken heeft ook niet echt de voorkeur.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Een of andere optische bleekmaker zoals in de waspoeders door je verf mengen?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Ik heb hiervoor al het een en ander geprobeerd. Probleem van vaste stoffen toevoegen die zelf wel met BL oplichten is dat ze volledig ingesloten worden door de verf en daarom dus niet meer reflecteren. Heb ook met wat huis, tuin en keuken chemie geprobeerd, maar in de meeste gevallen veranderde dat de verf zodanig dat het er of niet meer uitzag of bijvoorbeeld überhaupt niet meer wilde drogen of hechten. Wasmiddel heb ik niet geprobeerd.

Wel zijn er kant en klare verven die met BL oplichten. Volgens mij heb ik die destijds bij ShowTex gekocht. Bel even met ze! Brandwacht en Meijer in Utrecht weten dat vast ook wel.

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• kampen52
        • May 2010
        • 4

Aangezien het budget op is, heb ik toch gekozen om er gewoon blauwe lampen op te zetten die niet helemaal egaal blauw zijn. Heel anders dan blacklight maar het geeft ook een mooi effect en maakt het geheel ook erg ijzig. Alsnog bedankt voor de reacties!

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Ik was net voor een ander topic op de site van conrad. Na het lezen van dit topic herinnerde ik me dat ik ooit eens zelf heb gekeken voor verf wat opgloeide. Wel voor op mijn kamer, maar dat maakt even niet uit.

Die verf kun je prima mengen met een andere verf zodat je het een beetje verdund als het waren. Ook kun je zoiets proberen met Granulaat

Ik zou zeggen: "het is een tip, misschien niet voor jou, maar voor toekomstige forum bezoekers met oog voor dit onderwerp"

zoekwoord bij conrad: "blacklight" "verf" "granulaat"
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• w00Dy
            • May 2006
            • 257

Je kan ook gewoon papier op rol krijgen en overspannen?

Of met witte doek.
            Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

Working...