aanschaffen in ear set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davidemmeloord
    • Mar 2009
    • 7

aanschaffen in ear set

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het aanschaffen van een in ear set voor een singer songwriter.

Nu kan ik kiezen uit twee types:

- Sennheiser G2 serie
    - Audio technica M3 serie

De G2 serie is bij mij bekend; vaker mee gewerkt maar heeft iemand ervaringen met de M3 serie?

Of zijn er nog andere tips?
    Graag jullie reactie.
  • Blacknoise
    • Apr 2010
    • 17

Ik zou als ik je een tip mag geven zeker het nieuwe In Ear systeem van Shure gaan testen de PSM900, echt verbluffend goed systeem. Klinkt bijna als bedraad. Volgens mij zijn er inmiddels demo sets op de Nederlandse markt.

Hier kun je meer info vinden:
    PSM 900 In Ear Personal Monitoring System

Grt.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

door het uitkomen van de G3 zijn er overal tweedehands ew300 setjes te koop. Dat is nu best een aantrekkelijke manier om een setje aan te schaffen.
      lekker belangrijk!

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by showband
        door het uitkomen van de G3 zijn er overal tweedehands ew300 setjes te koop. Dat is nu best een aantrekkelijke manier om een setje aan te schaffen.
        Er zijn ALTIJD G1- en G2-setjes 2de hands te koop. G2 is zelfs nog nieuw te koop!

De G3 is nu nog redelijk duur maar gaat straks (als de voorraad G2 op is) ineens zo'n 250 euo naar beneden.

Persoonlijk vind ik de verschillen tussen een G2 en G3 te klein om de meerprijs voor een G3 uit te geven, zeker als je maar 1 set in gebruik hebt!

De Shure vind ik nu nog te duur voor wat hij kan. Die moet echt eerst in prijs zakken om interessant te worden. Desalniettemin zijn er zeer veel Shure-adapten die 'm alleen al vanwege de naam aan gaan schaffen.

Nog een tip: koop ALTIJD een vlagje er bij! Gaat je heel veel drop-outs besparen.

Comment

• davidemmeloord
          • Mar 2009
          • 7

merk zegt mij niet veel; hij moet het gewoon goed doen. Shure is vooral de naam die men betaald; goedkope serie vind ik persoonlijk erg jammer. Sennheiser ken ik vanuit mijn werk en de G2 serie bevlt goed; de audio technica ken ik zelf niet; iemand daar wel ervaringen mee?

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by Outline
            Nog een tip: koop ALTIJD een vlagje er bij! Gaat je heel veel drop-outs besparen.
            +1

DAT is de tip van de dag!
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Blacknoise
              • Apr 2010
              • 17

Originally posted by davidemmeloord
              merk zegt mij niet veel; hij moet het gewoon goed doen. Shure is vooral de naam die men betaald; goedkope serie vind ik persoonlijk erg jammer. Sennheiser ken ik vanuit mijn werk en de G2 serie bevlt goed; de audio technica ken ik zelf niet; iemand daar wel ervaringen mee?
              Ben erg benieuwd waar je dat op baseert, je hebt het hier niet over een kleding merk... Weet je bijvoorbeeld hoeveel er aan onderzoek wordt gedaan?? Hoe het productie proces in elkaar zit en ga zo maar verder.
              Namaken is nl altijd de gemakkelijkste en goedkoopste manier maar innoveren kost nu eenmaal veel tijd & geduld maar vooral veel geld en dat moet daarna wel worden verdiend.
              Zodra je meer weet achter de merknaam van de gerenommeerde merken dan zal een "merk" je vanzelf meer gaan zeggen
              Ik begrijp je uitspraak wel maar het is zeker bij Shure, Sennheiser ed veel te kort door de bocht omdat er veel meer bij komt kijken dan alleen een doos over de toonbank schuiven.
              Dat de goedkope serie tegenvalt kan misschien aan de toepassing liggen, daar ken ik de details niet van dus kan daar ook weinig over zeggen.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by Blacknoise
                Ben erg benieuwd waar je dat op baseert, je hebt het hier niet over een kleding merk... Weet je bijvoorbeeld hoeveel er aan onderzoek wordt gedaan?? Hoe het productie proces in elkaar zit en ga zo maar verder.
                Namaken is nl altijd de gemakkelijkste en goedkoopste manier maar innoveren kost nu eenmaal veel tijd & geduld maar vooral veel geld en dat moet daarna wel worden verdiend.
                Zodra je meer weet achter de merknaam van de gerenommeerde merken dan zal een "merk" je vanzelf meer gaan zeggen
                Ik begrijp je uitspraak wel maar het is zeker bij Shure, Sennheiser ed veel te kort door de bocht omdat er veel meer bij komt kijken dan alleen een doos over de toonbank schuiven.
                Dat de goedkope serie tegenvalt kan misschien aan de toepassing liggen, daar ken ik de details niet van dus kan daar ook weinig over zeggen.
                Heb je enig idee hoeveel het kost om een SM58 te maken en in NL te krijgen? Want als je dat weet, weet je ook hoeveel er aan de naam Shure betaald en ik moet je zeggen dat dat niet misselijk is....

Comment

• Blacknoise
                  • Apr 2010
                  • 17

Originally posted by Outline
                  Heb je enig idee hoeveel het kost om een SM58 te maken en in NL te krijgen? Want als je dat weet, weet je ook hoeveel er aan de naam Shure betaald en ik moet je zeggen dat dat niet misselijk is....
                  Yep ik weet precies wat het kost en hoeveel er aan verdient wordt vandaar mijn vraag waarop het gebaseerd wordt...

Maar voordat het op modder smijten uitdraait, terug naar het onderwerp:
                  De Shure vind ik nu nog te duur voor wat hij kan. Die moet echt eerst in prijs zakken om interessant te worden. Desalniettemin zijn er zeer veel Shure-adapten die 'm alleen al vanwege de naam aan gaan schaffen.
                  Heb je het systeem al gehoord, wat het prijsverschil wordt ruimschoots door de kwaliteit gecompenseerd. Het is zeker een aanrader, niet alleen omdat de naam Shure erop staat.

Comment

Working...