Twee microfoons op een DJ Mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JM-Entertainment
    • Apr 2010
    • 5

Twee microfoons op een DJ Mixer

hallow dan,

Even een snelle vraag waar ik waarschijnlijk een simple antwoord op zal krijgen...
    Ik ga (waarschijnlijk) binnenkort de "Mac Mah MMH-U520m" microfoon set aanschaffen voor mijn drive-in show, het hoeft qua microfoon niet zo duur te zijn. Af en toe een speach en wat tussendoor zeggen is genoeg dus vandaar deze keuze.
    Maar dit setje heeft als het goed is twee gebalaceerde XLR uitgangen en ik heb er maar één vrij op mijn DJ-mixer, dus wat raden jullie aan om dit op te lossen?

Is het een optie om een simpele mixer er tussen te zetten?? Zoals een Behringer ULTRALINK PRO MX882...?
    En dan de twee XLR kanalen hierop aan te sluiten en dan één uitgangs kanaal naar de MIC-ingang van me DJ-Mixer?
    Wil namelijk niet nog weer een extra Live-mixer hiervoor aanschaffen, het liefst dus ook een 19" 1HE mixertje (indien dit de oplossing is..)

En anders mischien gewoon een simpele 2x XLR => 1x XLR kabel?? Weet niet of dat mogelijk is om dan die twee microfoon kanalen samen te voegen is?n lijkt me niet omdat ze elkaar toch teveel storen?

Alvast bedankt!!

Groet Jan
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

welke dj mixer heb je?

y-kabeltje gaat niet (fatsoenlijk) werken!
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by JM-Entertainment
      hallow dan,

Even een snelle vraag waar ik waarschijnlijk een simple antwoord op zal krijgen...
      Ik ga (waarschijnlijk) binnenkort de "Mac Mah MMH-U520m" microfoon set aanschaffen voor mijn drive-in show, het hoeft qua microfoon niet zo duur te zijn. Af en toe een speach en wat tussendoor zeggen is genoeg dus vandaar deze keuze.
      Maar dit setje heeft als het goed is twee gebalaceerde XLR uitgangen en ik heb er maar één vrij op mijn DJ-mixer, dus wat raden jullie aan om dit op te lossen?

Is het een optie om een simpele mixer er tussen te zetten?? Zoals een Behringer ULTRALINK PRO MX882...?
      En dan de twee XLR kanalen hierop aan te sluiten en dan één uitgangs kanaal naar de MIC-ingang van me DJ-Mixer?
      Wil namelijk niet nog weer een extra Live-mixer hiervoor aanschaffen, het liefst dus ook een 19" 1HE mixertje (indien dit de oplossing is..)

En anders mischien gewoon een simpele 2x XLR => 1x XLR kabel?? Weet niet of dat mogelijk is om dan die twee microfoon kanalen samen te voegen is?n lijkt me niet omdat ze elkaar toch teveel storen?

Alvast bedankt!!

Groet Jan
      Vaak kunnen die ontvangers een vrij groot signaal afgeven. Je kuntdus proberen of een lijningang van je mixer voldoet om voldoende signaal te krijgen.
      Zitten er op de ontvanger ook nog jack-pluggen. Mogelijk komt daar meteen lijnsignaal uit.
      Mac Mah. weinig van bekend, wordt hier en daar wel de hemel in geprezen.
      Waarom zou je voor honderden Euro´s Shure kopen
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• pilot
        • Nov 2003
        • 267

Ik zou het andersom oplossen vanuit je dj mixer naar een pa tafeltje met een paar stereo kanalen hier je dj mixer op aansluiten en je microfoons hier rechtstreeks op aan sluiten.Je hebt dan betere toonregeling.Je dj mixer hoeft niet zo hard te staan.
        master-qsc en de rest

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by pilot
          Ik zou het andersom oplossen vanuit je dj mixer naar een pa tafeltje met een paar stereo kanalen hier je dj mixer op aansluiten en je microfoons hier rechtstreeks op aan sluiten.Je hebt dan betere toonregeling.Je dj mixer hoeft niet zo hard te staan.
          Da's niet handig, dan kun je de microfoons niet op de DJ tafel regelen en, bij gebruik van een goedkoop mixertje gaat de totale geluidskwaliteit er niet op vooruit.
          De twee signalen bij elkaar knopen zou ik niet doen, een line-ingang is zeker het proberen waard, vaak werkt dat gewoon.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• JM-Entertainment
            • Apr 2010
            • 5

Het gaat hier om een American Audio Q-2422 Pro, 3 lijnen in waarvan eigenlijk alles bezet is..
            - 1x Computer
            - 2x CD-Spelers

Dus ik heb alleen twee microfoon ingangen. (vergeten te melden)
            1x XLR (balanced)
            1x [FONT=HelveticaNeue]1/4” jack (unbalanced)
            [/FONT]Maar die jack is dus niet gebalanceerd, terwijl er een gebalanceerd signaal dan wordt verstuur door de draadloze ontvanger.

Maakt dit veel uit?

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Volgens mij heeft deze ontvanger 1 uitgang voor de 2 kanalen.
              ik heb zojuist nog gezocht naar informatie over deze mic set maar de informatie was magertjes.
              Maar zoals vele budget mic setjes worden meestal de uitgangen samen naar 1 aansluiting gebracht.

ps. ik zou eens als ik jou was gaan zoeken naar de handleiding op het net.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Het gaat hier om een American Audio Q-2422 Pro, 3 lijnen in waarvan eigenlijk alles bezet is..
                - 1x Computer
                - 2x CD-Spelers

1x XLR (balanced)
                1x [FONT=HelveticaNeue]1/4” jack (unbalanced)
                [/FONT]Maar die jack is dus niet gebalanceerd, terwijl er een gebalanceerd signaal dan wordt verstuur door de draadloze ontvanger.

Maakt dit veel uit?
                Een gebalanceerde uitgang kun je rustig op een ongebalanceerde ingang aansluiten.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• JM-Entertainment
                  • Apr 2010
                  • 5

Wie weet trouwens wat een N3-Frequentie is??

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

- 1x Computer
                    - 2x CD-Spelers

1x XLR (balanced)
                    1x [FONT=HelveticaNeue]1/4” jack (unbalanced)[/FONT]
                    Maar die jack is dus niet gebalanceerd, terwijl er een gebalanceerd signaal dan wordt verstuur door de draadloze ontvanger.

Maakt dit veel uit?

Ik zeg: "probleem opgelost".

Lees hier eens op het forum, daar ga je nog heeeeel veel plezier van beleven.

tip:
                    rechtsboven: "zoeken".
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by dj-wojcik
                      Precies, als de vraagsteller eerst wat huiswerk had gedaan was het al opgelost geweest. Lijkt mij dat je eerst zelf uitzoekt hoe iets werkt, wat het kan en welke mogelijkheden/aansluitingen het heeft van wat je wil aanschaffen voordat je verder gaat met vragen stellen.

Afbeelding van bewuste setje

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

En wel zijn we benieuwd naar de kwaliteit van betreffende microfoon.

Dus, bereik (afstand), ssss en pppp geluiden, contactgeluiden, dropouts enz..
                        Groeten John

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

Originally posted by vasco
                          Precies, als de vraagsteller eerst wat huiswerk had gedaan was het al opgelost geweest. Lijkt mij dat je eerst zelf uitzoekt hoe iets werkt, wat het kan en welke mogelijkheden/aansluitingen het heeft van wat je wil aanschaffen voordat je verder gaat met vragen stellen.
                          daarom dit antwoord:

ik heb zojuist nog gezocht naar informatie over deze mic set maar de informatie was magertjes.
                          Maar zoals vele budget mic setjes worden meestal de uitgangen samen naar 1 aansluiting gebracht.

ps. ik zou eens als ik jou was gaan zoeken naar de handleiding op het net.
                          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...