P.A. set aanschaffen. Lem h350

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robbertregelink
    • Apr 2010
    • 2

P.A. set aanschaffen. Lem h350

Hallo Mensen,

Totaal nieuw op dit forum, speciaal aangemeld om meer te leren en om de aankomende vraag te stellen:

Ik ben veel met muziek bezig en ben op zoek naar een P.A. voor een bandje voor bijvoorbeeld kroegen, cafés, kleine zaaltjes. Gewoon kleine locaties. Ook wil ik de P.A. gaan verhuren aan andere bandjes en andere consumenten voor een klein prijsje.
    Nou ken ik iemand die in een band zit en zijn band heeft een totaal nieuwe
    P.A. aangeschaft met allen&heath powered mixer blablabla.

Nou doen ze hun oude spul weg en ze hebben nog wat over:

2x Lem H350

[FONT=Verdana] [/FONT][FONT=Arial CYR,sans-serif][FONT=Verdana]15" 3-weg 350W continu - 4 / 8 Ohm, 8" midrange, 1,5" super tweeter-120x40[/FONT]
    [FONT=Verdana]2x zwaar statief
    1x Flighcase speciaal opmaat gemaakt om de 2 speakers op te bergen.
    Snoeren om de boel aan te sluiten.
    En dit allemaal voor 500€

Is dit een mooie koop? En hoe zit t met de kwaliteit? Want ik heb nog vrij weinig kennis hierover. Ik moet er dan nog een versterker bij hebben en een sub. (mengpaneeltje heb ik al) Waar moet ik naar kijken bij een sub en wat past er goed bij de speakers die ik kan kopen hierboven? Dan moet ik nog een versterker hebben voor de speakers. Ik kan er eentje overkopen voor 50 euro van een vriend die verkoopt deze versterker: 1120 Watt Power Amplifier

Is dat ook een mooie en past dat bij deze set?
    Voor de sub heb ik ook nog een aparte versterker nodig dan, waar moet ik naar kijken en wat gaat dit kosten?
    Ik zal vast nog wel wat dingen missen voordat de P.A. compleet is, als ik iets vergeten ben, zeg het dan aub.
    Mijn budget is namelijk niet groot. Ik hoop voor 750 euro met 2ehandsjes klaar te zijn, maar dat zal een moeilijke worden denk ik.

Kunnen jullie mij helpen?

Mvg, Robbert
    [/FONT][/FONT]
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Zoals heel vaak gezegd ga luisteren in combinatie met de versterker die je vriend heeft. Zoek uit welke mankementen het heeft en vooral (omdat je een echte Nederlander bent, hoop ik) afdingen. Kijk naar het merk en model van de versterker, dan kan je zien of je hier nog winst op kan maken als je hem eventueel later wilt verkopen (50,- is weinig voor zo'n amp.)

Wat betreft de sub, als je een beetje lichte sub hebt, die bij de speakers passen, kan je deze misschien doorlussen op de versterker(ik weet niet of die 1120 Watt stereo of bridged is, en op hoeveel Ohm allemaal)
    Maar denk ook aan hoe je gaat filteren actief of passief.

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

amp is 2* 275 bij 8 ohm (het kan voor de toppen, maar is wat aan de lichte kant).

wat heb ik nog meer nodig?

Microfoons, di's, statieven, kabels.
      Monitoren, mon versterker, kabels.
      Hoofdtelefoon, stroomblokjes, stroomkabel.
      Eventueel galm, FX, comp/gates.

€ 750,- is niet zo heel veel geld.....

En tijd heb je nodig, heeeel veeel tijd om hier op het forum de in's en out's te lezen.
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

En volgens mij heb je ook nog een mengpaneel nodig. Of heb ik dat gemist?
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by robbertregelink
          [FONT=Arial CYR,sans-serif] ...[FONT=Verdana]. (mengpaneeltje heb ik al) [/FONT][/FONT]
          Originally posted by keenoncoolstuff
          En volgens mij heb je ook nog een mengpaneel nodig. Of heb ik dat gemist?
          Dat hoeft gelukkig niet ook nog van die € 750,- !
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...