MC-15 ombouwen?! kan dat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin b
    • Mar 2010
    • 3

MC-15 ombouwen?! kan dat

Bij deze wil ik me gelijk even voorstellen, ik ben martin kom uit de buurt van spijkenisse en ben in het bezit van een setje dap mc-15 speakers met daarbij een dap palladium 1200 en een setje dap mc-215b speakers met daarop een dap palladium 1600. voor het geheel staat nog een 31 bands eq van behringer.

nou is mijn probleem dat ik nog wel eens mijn hoogjes uit de mc-15 blaas(worden dof na een avondje spelen) nou heb ik gezien dat er van dap een dd-1 driver te krijgen is en ook een aantal filters. nou zou ik graag een betere driver in de mc-15 speakers willen en leek een dd-1 driver een logische optie.

heeft iemand hier al ervaring mee met ombouwen of welke hoogjes er beter in kunnen en dan met welke filter?

gr martin b
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Als jij er al in slaagt om een piëzo driver om zeep te helpen dan zul je er nog veel sneller in slagen om een dynamische zoals de DD-1 om zeep te helpen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Zet je versterker zachter, zorg dat ie niet clipt en je probleem is opgelost.
      Andere hoogdrivers erin zal jouw niet erg veel helpen of zelfs verergeren.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

In datzelfde rijtje: het laatste rode lichtje van je VU-meter op je mengpaneel moet echt niet continu branden! Veel dj's vinden het een sport om zo veel mogelijk lichtjes te laten branden maar dat is dus niet de bedoeling!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Martin b
          • Mar 2010
          • 3

alles komt nooit boven de 0 db(niet op de mixer en niet op de eq zowel ingaand als uitgaand) en de versterkers pieken niet(heb AV-techniecus diploma dus heb er wel een beetje verstand van) wou alleen weten of iemand er wat beters van die kast maken dat dat hij nu is want het hoog gaat niet zo lang mee en is niet zo mooi gespreid door de ruimte.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Een Piëzo kan echt wel makkelijk kapot, zeker wanneer er geen condensator in serie staat.
            Zou gewoon zoeken naar een mooi 1" drivertje met hoorn en een 12 dB/oct filter op 2 kHz.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by MusicXtra
              Een Piëzo kan echt wel makkelijk kapot, zeker wanneer er geen condensator in serie staat.
              Zou gewoon zoeken naar een mooi 1" drivertje met hoorn en een 12 dB/oct filter op 2 kHz.
              Waarom zou je nu een mooi drivertje zoeken en in een kast steken waarvan de waarde en onderdelen minder waard zijn dan een 1 " drivertje ?
              Dan speek ik nog niet over een fatsoenlijke filter .
              Zonde toch hé
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

Destijds kreeg ik nog wel eens een Solton 12/2 monitor kastje terug met WEER een kapotte hoogdriver, imo gevolg van hobby-techneut die alsmaar enorme FB op monitor loslaat. Uiteindelijk 12v/5W autolampje in serie gesoldeerd en nooit meer last gehad :-)
                Maar tegen clippende amp is ook dat niet bestand..
                ~Clearsound~

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by Martin b
                  nou is mijn probleem dat ik nog wel eens mijn hoogjes uit de mc-15 blaas(worden dof na een avondje spelen)
                  Stomme vraag, maar ik lees hier dat je speelt en het hoog over de avond minder luid wordt. Is het dan ook zo dat als je de volgende dag weer gaat spelen dat ie wel weer hoog weergeeft?

Is wel handig om het probleem te bepalen.
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by SoundOfSilence
                    Stomme vraag, maar ik lees hier dat je speelt en het hoog over de avond minder luid wordt. Is het dan ook zo dat als je de volgende dag weer gaat spelen dat ie wel weer hoog weergeeft?

Is wel handig om het probleem te bepalen.

Dan zit het namelijk waarschijnlijk in je oren...

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Originally posted by djspeakertje
                      Dan zit het namelijk waarschijnlijk in je oren...

Daan
                      Jammer dat je me voor was... zat te wachten op een reactie van de TS
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

@MusicXtra: Een piezo wordt meestal gebruikt met een serieweerstand. Dat is meer dan genoeg. Hij is immers zelf de condensator. Piëzo's met een voldoende grote weerstand in serie gaan echt bijna nooit kapot tenzij door mishandeling.

Comment

• Martin b
                          • Mar 2010
                          • 3

ik had dus gehoord dat het hoog niet alleen bij mij er snel uit gaat maar ook bij andere mensen, daarom dacht ik laat ik eens informeren wie deze kasten ook hebben en of ze misschien andere drivers erin hebben en/of filters. maar was is het verschil tussen een dynamische driver en een piezo. ik dacht dat die dd-1 driver veer sterker was. gr martin

Comment

Working...