Vergadering opnemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Vergadering opnemen

Binnenkort moet ik naast de apparatuur verzorgen, ook een vergadering vastleggen op "tape".
    Ik zoek een simpel progje voor de laptop, wat meteen een bruikbaar formaat oplevert, zoals MP3, wav o.i.d.
    Er staan er tientallen op het www, wat is een handig programmaatje?
    Het gaat alleen om spraakopname.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Probeer eens audacity, loopt een onderwerp over mocht je meer vragen hebben over het programma, is freeware, werkt erg intuïtief!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Gratis: Audiograbber, dé CD-ripper voor Windows
      Naast het grabben van CD's kan het ding ook 'recorden' van de line-in van je geluidskaart, zo zegt men.

Net niet gratis: Super Mp3 Recorder: Professional mp3 recorder and sound editor.

Ook niet gratis: Radio On Air Recorder (ROnAR)
      Veel gebruikt voor 24x7 audio-logging bij lokale omroepen. Elk uur een nieuw bestand. (Dus even opletten of dat geen probleem oplevert)
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Audacity
        Kristal, leuk als je er toch geen zware editing mee doet.
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Reaper?

Gratis, alleen ff een paar seconden een schermpje bekijken als je opstart, wil je dat weg, dan ben je +-150 dollar verder. Maar volgens de site is dat een schijntje... (vergeleken met andere audio editors dan!)

Ondersteunt VST etc. Werkt makkelijk en opnemen is heel simpel. Ook is 'ie nog geen 70 MB groot. Ik heb hem zelf ook en vind het een prima progje.

REAPER | Audio Production Without Limits

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by moderator
            Probeer eens audacity, loopt een onderwerp over mocht je meer vragen hebben over het programma, is freeware, werkt erg intuïtief!
            Audacity is voor mijn toepassing ruim voldoende. Ik moet alleen nog uitzoeken, of je tussentijds onder hetopnemen nog wat op kunt slaan. Beetje vervelend als er wat fout gaat, ben je alles kwijt.

Overigens vraag ik me af waarom dit item bij de newbies is gezet. er zijn toch wel meer pro's die af en toe iets dergelijks moeten opnemen?
            Mijn cassettewisselaar hangt allang aan de wilgen, mijn Revoxen hebben nog goud opgebracht. Dat en minidisc zijn na een drie kwartier uitgeluld. En die oude SONY video met PCM adapter is ook al een tijdje buiten gebruik. Zo newbie of starter ben ik nou ook weer niet......

Speakertech
            Last edited by speakertech; 03-03-10, 17:44.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

De vraag wordt gekwalificeerd, niet de vraagsteller!
              En opnemen heeft niets met live te maken, zoekmachines geven reeds reacties, de search van het forum geeft meer info over reeds besproken recording software, dus ja: hoort thuis is newbie forum.

Ik heb zelf een sd recorder in m'n rackje zitten, juist vanwege de redundantie met opnemen " wat als m'n mac hapert..."
              Nog nooit gedoe mee gehad, wel al veel profijt van dit efficiënt werkende stukje software

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by moderator
                De vraag wordt gekwalificeerd, niet de vraagsteller!
                En opnemen heeft niets met live te maken, zoekmachines geven reeds reacties, de search van het forum geeft meer info over reeds besproken recording software, dus ja: hoort thuis is newbie forum.

Ik heb zelf een sd recorder in m'n rackje zitten, juist vanwege de redundantie met opnemen " wat als m'n mac hapert..."
                Nog nooit gedoe mee gehad, wel al veel profijt van dit efficiënt werkende stukje software
                Welke sd recorder gebruik je? Is wellicht iets om aan te schaffen.

Zoekmachines geven inderdaad veel info, te veel soms. Als reactie kreeg ik gelijk wat gebruikservaringen toegezonden. Weer wat makkelijker dan al die progjes downloaden en uitproberen.
                Audicity werkte zonder de manual te raadplegen. alleen de vraag over tussentijdse opslag heb ik nog niet kunnen beantwoorden. Ook de help functie gaf daarop geen antwoord.
                Je kan natuurlijk altijd even stoppen, save as en dan weer een nieuwe opname starten. Is wel wat omslachtiger.

Speakertech

Comment

• remco_k
                  • Sep 2002
                  • 325

Je kan ook gewoon 2 (of meer ) verschillende opname progjes starten op dezelfde computer.
                  1x Audacity en 1 van de ander genoemde pakketten die elke X tijd auto save doen. Dan ben je redundant op 1 pc. Maar daarmee ondervang je geen problemen als er iets met hardware op die PC misgaat.
                  Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                  Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Tja je kunt er natuurlijk altijd een pc bijzetten, maar wat als de stroom uitvalt?
                    Dan zetten we er een acuu bij, of toch maar een aggegraat....
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1086

Originally posted by speakertech
                      Dat en minidisc zijn na een drie kwartier uitgeluld.
                      Speakertech
                      Ik heb een DAT staan die met een tape van 120 minuten op halfspeed dus vier uur kan opnemen!

@lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

De Marantz PMD series zijn al jaar en dag zo'n beetje de standaard in raadzalen, gemeentehuizen etc. Beetje duur om voor één keer zo'n ding aan te schaffen maar wellicht is huren een optie ?

Groeten !
                        Meer is minder, minder is meer

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

@Speakertech,
                          Gebruik een tascam ss-r1

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Originally posted by mhsounds
                            Tja je kunt er natuurlijk altijd een pc bijzetten, maar wat als de stroom uitvalt?
                            Dan zetten we er een acuu bij, of toch maar een aggegraat....
                            je hebt mensen die nadenken en mensen die bijdehant doen om maar een reactie te kunnen plaatsen.
                            Hier dan even een hele bijdehante reactie:

Denk je echt dat een vergadering verder gaat bij een stroomstoring???

Aanvullend: macbookje hobbelt prima verder, dus die recording hobbelt ook wel door.

Comment

• speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1697

Het is gelukt met de EDIROL R-44 van Roland. 6 uurtjes opname op een sd-kaartje van 4GB.
                              Als backup een laptop met Audacity. Werkt ook goed, maar ik moest een beetje zekerheid hebben.
                              Nou nog een beetje sprekerts, die niet de moeite nemen om hun mond open te doen, als ze voor 200 man publiek staan en ook nog eens lekker ver van de micro gaan staan.

Speakertech

Comment

Working...