Behringer composer MDX2100 Hoe werkt het!?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

Behringer composer MDX2100 Hoe werkt het!?

beste mensen kan iemand mij vertellen hoe de:

behringer composer mdx 2100 werkt?

er is mij verteld dat hij gebruikt kan worden als limiter dus dat mijn uistuur signaal altijd 0 db blijft. of hoe ik het maar instel.

maargoed wat mijn probleem is ik sluit hem aan probeer alles en begrijp er helemaal niets van!

misschien kunnen jullie mij helpen.

het enige wat ik ermee wil is mijn instuur volume afvlakken dat het altijd 0 db blijft als ik het uitstuur via dit kastje.

verder is mij ook verteld dat via deze unit je je peaken er ook uit kan halen dus die ook op 0 db kan houden.

Alvast bedankt!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Een composter heeft een klep: daarin doe je je tuinafval. Een paar maanden later haal je dat er via een andere klep als compost weer uit. Heel voedzaam voor de tuin!

De Behringer composer is een gewone compressor/limiter die een paar automatische functies heeft. Kan dus zeker als limiter gebruikt worden maar als je echt continu op de limiter gaat spelen zal je geluid, zoals je zelf zegt, heel vlak van dynamiek worden en voor geen meter meer klinken.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Onderwerp even voorzien van de juiste naam. Heb je de handleiding al gelezen?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• glennwestlander
        • Aug 2009
        • 91

beste mensen,

ik kan die handleiding nergends vinden.
        in het nederlands dan.
        maargoed ga er morgen wel weer een paar uurtjes mee rotzooien

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by glennwestlander
          hoe de: behringer composer mdx 2100 werkt?
          Precies zoals elke andere willekeurige compressor/limiter combi. Alleen kans dat verschillende merken en modellen onderling iets anders reageren en klinken.
          er is mij verteld dat hij gebruikt kan worden als limiter dus dat mijn uistuur signaal altijd 0 db blijft. of hoe ik het maar instel.
          Dat moet je niet willen met een alleen een limiter, maar minstens met een compressor/limiter combi.
          maargoed wat mijn probleem is ik sluit hem aan probeer alles en begrijp er helemaal niets van!

misschien kunnen jullie mij helpen.
          Begrijpend lezen uit de manual, zal je toch echt zelf moeten doen.
          Zoek de manual eens op van één van z'n nieuwere / grotere broertjes op de Behringer website. Die is er nog wel in het nederlands te vinden. Kan je een heel eind mee komen.
          het enige wat ik ermee wil is mijn instuur volume afvlakken dat het altijd 0 db blijft als ik het uitstuur via dit kastje.
          In het kort: daar is dit kastje niet voor geschikt.
          Maar het kán wel. Het gaat alleen niet al te best klinken. Nooit.

verder is mij ook verteld dat via deze unit je je peaken er ook uit kan halen dus die ook op 0 db kan houden.
          Dat is wat een limiter doet. In het geval van de MDX 2100 is dat de peak limiter. En dan kan je de rest van de MDX 2100 configureren als compressor

Als ik je een tip mag geven: ga je eens inlezen over wat het verschil is tussen een compressor en een limiter. Er zijn genoeg websites te vinden (ook in het nederlands) die daar uitleg over geven.
          Ik geef vast een hint: ze lijken verdomd veel op elkaar.

Maargoed, om je dan toch even een beetje op weg te helpen, natte vinger:
          ratio: 1:4
          attack: begin eens op de helft
          release: zelf kiezen, onder de 500 msec blijven
          treshold: Inregelen naar believen, stuur 0dB uit op je mixer, net zo lang aan de treshold regelen tot je (bijvoorbeeld) -4dB gain reduction ziet op de MDX 2100
          peak limiter: inregelen op de waarde waarop je maximaal wilt uitkomen, 0dB dus.
          output: tijdens het spelen van muziek op je mixer op 0dB de output verdraaien totdat het peak limiter ledje net-niet aanspringt, of net wel. Het is maar net wat je leuk vind.

Tweaken en snappen zal je verder toch echt zelf moeten doen.

Verwacht geen wonderen, dit is een wideband compressor/limiter waarvan de peaklimiter ook nog eens heel traag is. Het is geen multiband audio processor van een paar duizend euro.
          Last edited by remco_k; 28-02-10, 23:50.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by glennwestlander
            ik kan die handleiding nergends vinden.
            in het nederlands dan.
            Men kan veel van Behringer vinden/zeggen maar wat ze wel op orde hebben is hun website waarop alle handleidingen zijn te vinden in heel veel verschillende talen zoals ook in het Nederlands (raad je aan heel vlug Engels te gaan leren omdat veel handleidingen over A/V apparatuur in het Engels zijn). Van oude tot hun meest recente spullen, van alles is het te vinden daar. Als je dit niet hebt gevonden op die website dan heb je gewoon niet op hun website gekeken want een kind kan hier echt de was doen.

Comment

Working...