Ervaringen met Numark C1 en Numark DM1090X

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Ervaringen met Numark C1 en Numark DM1090X

Hoi,

Ik probeer langzaam mijn geluidsset uit te breiden, mijn volgende aankoop: DJ mixer. Hij hoeft niet veel te kosten maar wel gewoon goed zijn werk blijven doen.
    Heeft iemant tips hiervoor? Mijn budget is zo'n 100,-- tot 150,--.
    Dingen die ik graag wel/niet wil:
    -microfoon is overbodig voor mij, maar handig als extraatje.
    -3 of 4 faders
    -master fader
    -5 bands equalizer(hierdoor hoef ik geen bass, treble, mid etc.)
    -crossfader
    -moet na veel in het stof hebben gestaan bijv. kraakvrij kunnen werken
    -2x master output, voor 2 versterkertjes.

Zelf heb ik de Numark C1 en Numark DM1090X gezien, ik hoorde dat dit een redelijk goed merk is en beter presteert dan merken als Behringer en DAP. Heeft iemand over deze 2 mixertjes iets te zeggen uit ervaring??? Bevallen ze wel/niet goed???
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Ik weet niet waar je woont, maar laatst was hier in de buurt, een opruiming bij een grote winkel.

De meesten hier op het forum hebben hun woonplaats en overige INTERESSANTE info in hun profiel staan.

Helaas is dit nog steeds geen verplichte invoer.

Maar wel zo netjes

ontopic:

GEEN microingang ga je spijt van krijgen (omroepen/presentatie)
    dubbele masterout (Y-splitje)
    stofhappen (voorkomen is beter dan genezen!)
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Ik zal het aanpassen, en op de DM1090X zit een mic ingang en bij de C1 ook. Y splitje is handig ja En wat betreft het stofhappen, ik zal hem wel redelijk goed schoonhouden van buiten, maar hij moet wel tegen een stootje kunnen, voor het geval dat. Maar ff weer terug op m'n eerste vraag, iemand ervaringen ermee/ andere opties voor mij?

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Bedankt voor het invullen van je profiel .

Met beide mixers heb ik geen ervaring, wel gebruik ik zelf de numark cm 200 usb, en die doet wat ie moet doen.

(uit mijn hoofd) 5 kanalen (met elk 3 bronnen)
        totaal dus 15 bronnen + dj-mic.

ook usb in- uitgang voor laptop etc. (geen usb-stick)

masterschuif, zone-uitgang(jack), 2 master uitgangen (xlr en tulp).
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Ik ken het model waar jij het over hebt niet, maar die Numark mixertjes zijn veel waar voor hun geld over het algemeen. Ik ben nog nooit echte rotzooi van ze tegengekomen.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• hardstyle
            • Jan 2010
            • 427

K, bedankt, natuurlijk zoek ik reviews over de mixertjes zelf, maar in Doetinchem (kort bij mij vandaan) zitten 2 muziekzaken en in 's heerenberg eentje, maar 1tje verkoopt kwalitatief beter spul(geen DAP, Behringer etc.) Ik kan hier de 2 mixertjes beide voor 99,-- krijgen, maar dan moet hij wel besteld worden, kan dus niet mee gaan spelen in de showroom Daarom zoek ik ook meerdere reviews over de mixertjes zelf.

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Wat ik zo even zie (fotootjes op numark.com) zijn het PRECIES dezelfde mixers.

Volgens mij is de C1 de 'laatste versie'.

Al met al zijn ze er 'kaal'. Wellicht een optie om ietsje door te sparen en een uitgebreidere 2e-hands te scoren?

En ik heb toch echt liever een 3 voudige toonregeling per kanaal dan 1 EQ(tje) over de master.

Wat is je overige apparatuur, waarvoor wil je het gaan gebruiken enz..
              Groeten John

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Originally posted by Whitefarmer
                Bedankt voor het invullen van je profiel .

Met beide mixers heb ik geen ervaring, wel gebruik ik zelf de numark cm 200 usb, en die doet wat ie moet doen.

(uit mijn hoofd) 5 kanalen (met elk 3 bronnen)
                totaal dus 15 bronnen + dj-mic.

ook usb in- uitgang voor laptop etc. (geen usb-stick)

masterschuif, zone-uitgang(jack), 2 master uitgangen (xlr en tulp).
                De zone is ook tulp.
                Verder kun je bij deze mixer ook 3 microfoons aansluiten (kanaal 4&5 en de DJ mic).

Heb deze zelf ook en ben er ook tevreden over.
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• hardstyle
                  • Jan 2010
                  • 427

Originally posted by Whitefarmer
                  Wat ik zo even zie (fotootjes op numark.com) zijn het PRECIES dezelfde mixers.

Volgens mij is de C1 de 'laatste versie'.

Al met al zijn ze er 'kaal'. Wellicht een optie om ietsje door te sparen en een uitgebreidere 2e-hands te scoren?

En ik heb toch echt liever een 3 voudige toonregeling per kanaal dan 1 EQ(tje) over de master.

Wat is je overige apparatuur, waarvoor wil je het gaan gebruiken enz..
                  Mijn overige apparatuur is nog bijna nix, een DAP palladium p-1200 versterker en 2x DAP K-115 speakers ik wil nu langzamerhand uitbreiden, dus volgende aankoop de dj mixer, vandaar dit topic, en ook later een flightcase.

Wat betreft de kale mixers, maakt niet zo heel veel uit, het gaat om volume wat ik kan regelen met de fadertjes en een master fader heb. microfoon is maar max 1 kanaal nodig. En natuurlijk een 5 bands equalizertje. En een crossfader, met een aantal led lampjes, voor links en rechts. Hij moet compleet kraakvrij blijven, ook na een jaar of 2, voor het budget van deze 2 Numark mixertjes(DM1090X en C1) Iemand nog alternatieven voor deze, behalve 2e hands/ opmerkingen over deze 2 mixers?

Comment

Working...