bas speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pgh2011
    • Feb 2010
    • 14

bas speakers

Hoi,

Ik wil 2 passieve bas speakers kopen, maar welke?

Waar moet je op letten etc?

Ik zag deze op een website te koop staan;

DAP AUDIO RX-18B en de DAP AUDIO PRO RW-18B.
    Zijn +- 200 euro per stuk.

Zijn dit goeie of moet je helemaal niet DAP beginnen?
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by pgh2011
    Hoi,

Ik wil 2 passieve bas speakers kopen, maar welke?

Waar moet je op letten etc?

Ik zag deze op een website te koop staan;

DAP AUDIO RX-18B en de DAP AUDIO PRO RW-18B.
    Zijn +- 200 euro per stuk.

Zijn dit goeie of moet je helemaal niet DAP beginnen?
    ik denk dat de vraag of je niet aan DAP moet beginnen, hier vrijwel iedere dag word gevraagd in bijna iedere newbie topic.

de vraag is, wil JIJ met DAP beginnen.

DAP staat bekent met hun grote beloftes tegen kleine bedragen. Veelal is de kwaliteit ver te zoeken, en als zeker als je alleen al op je gehoor af gaat.

Je kunt investeren in DAP, maar veelal draait goedkoop uit op duurkoop. In het begin denk je dat je een leuk setje hebt. Maar nagenoeg je eens mag luisteren naar andere systemen begin je te horen waar het mis gaat. Meestal beginnen dan al de spijt gevoelens naar boven te komen, en wil je je dap speakers verkopen. Deze krijg je dan wat moeilijk verkocht. En meestal krijg je er al bijna niks voor terug.

mijn mening. Kijk eens naar wat andere merken dan de goedkoopste dap. En zorg dat je eerst wat spaart en wat begint te rollen in het drive-in gebeuren. En wanneer je een mooi budget hebt gespaard kun je gaan kijken en dus ook LUISTEREN naar nieuwe subs.

Maarja mening blijft mening
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Hey pgh,

Of je wel of niet aan DAP moet beginnen is ook een beetje afhankelijk van je eisen, over het algemeen is DAP geen slechte kwaliteit speaker alleen ze gaan minder lang mee dan bijvoorbeeld Dynacord, JB, EV enz. maar daar betaal je dan ook voor.

Wil je echter een drive in gaan draaien met DAP zou ik toch even doorsparen (en tijdelijk bij huren bijvoorbeeld) en betere speakers kopen.
      DAP raak je op zich redelijk snel op uitgekeken als het na een jaar of 2 jaar kuren begint te vertonen.

Persoonlijk vind ik de HK Audio sub's erg fijn in het passieve segment, maar dat is ook persoonlijk smaak.

Succes,
      Bas.

Comment

• pgh2011
        • Feb 2010
        • 14

Originally posted by stainz
        Hey pgh,

Of je wel of niet aan DAP moet beginnen is ook een beetje afhankelijk van je eisen, over het algemeen is DAP geen slechte kwaliteit speaker alleen ze gaan minder lang mee dan bijvoorbeeld Dynacord, JB, EV enz. maar daar betaal je dan ook voor.

Wil je echter een drive in gaan draaien met DAP zou ik toch even doorsparen (en tijdelijk bij huren bijvoorbeeld) en betere speakers kopen.
        DAP raak je op zich redelijk snel op uitgekeken als het na een jaar of 2 jaar kuren begint te vertonen.

Persoonlijk vind ik de HK Audio sub's erg fijn in het passieve segment, maar dat is ook persoonlijk smaak.

Succes,
        Bas.
        Dus DAP, Koolsound en Omnitronics vallen dus al af.

Ik heb gekeken van KH audio speakers, maar da's ook wel gelijk een HK prijs .

Is een Peavey PV 118 iets of zit dat in het zelfde segment?
        En is het beter om direct met 2 subs te starten of kun je er ook gewoon 1 neer zetten?

Ook lees dat een 18" beter is dan een 15"?
        En wat wordt bedoelt met:
        40 Hz - 180 Hz (+/-3 dB) en 95 dB at 1W/1m??

Bedoel je trouwens met JB bijvoorbeeld de JB Vibe 18??
        Last edited by pgh2011; 23-02-10, 18:05.

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Ook lees dat een 18" beter is dan een 15"?
          En wat wordt bedoelt met:
          40 Hz - 180 Hz (+/-3 dB) en 95 dB at 1W/1m??

Bedoel je trouwens met JB bijvoorbeeld de JB Vibe 18??
          Met deze reactie zie ik direct hoeveel je weet. We kunnen je zeker helpen. Maar we gaan niet alles voorkauwen. Het is niet de bedoeling dat we je het hele theorie verhaal gaan posten. volg nou eerst maar het volgende quote op

Originally posted by Whitefarmer
          Welkom hier op het forum, alleen al hier in het NEWBIE deel is voldoende leesvoer om je tot de grote vakantie bezig te houden.

Zo leer je voordat je gaat proberen.

dusssss
          eerst theorie, dan praktijk!
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• pgh2011
            • Feb 2010
            • 14

Originally posted by dj-wojcik
            Met deze reactie zie ik direct hoeveel je weet. We kunnen je zeker helpen. Maar we gaan niet alles voorkauwen. Het is niet de bedoeling dat we je het hele theorie verhaal gaan posten. volg nou eerst maar het volgende quote op
            Ok, ok, ik ga al lezen

Maar kun je wel zeggen of je de JB Vibe 18 bedoelt?
            Die kan ik krijgen voor 250 euro... is dat (te) duur?

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Ok, ok, ik ga al lezen

Maar kun je wel zeggen of je de JB Vibe 18 bedoelt?
              Die kan ik krijgen voor 250 euro... is dat (te) duur?
              kan JB zijn maar hij kan ook net zo goed JBL bedoelen, maar is alleen zijn L vergeten in te drukken

en lees dit

Comment

Working...