sub kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pgh2011
    • Feb 2010
    • 14

sub kasten

Hoi,

Ik heb het volgende;

1 x versterker
    2 x jbl jrx 115

Nu wil ik 2 sub kasten erbij kopen, maar wat heb je eigenlijk nodig?
    Uiteraard 2 kasten, maar heb je dan ook nog een extra versterker nodig?

De reden dat ik dit vraag omdat ergens een combi aanbieden van 2 tops, 2 subs en 1 versterker.

En hoe zorg je ervoor dat het geluid naar alle 4 de kasten gaat?
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Lees je eens goed in in het newbie gedeelte van het forum.
    Dit soort vragen komen hier regelmatig voorbij.
    Bovendien weten wij niet wat je wilt kopen, dus hebben we ook geen idee wat voor versterker hierachter moet.
    Hoe je de boel kunt aansluiten vind je vaak al in de handleiding, dus ik raad je aan ook die eens goed door te nemen.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djx power
      • Dec 2009
      • 8

Als ik jou was zou ik voor de 2 tops 1 versterker doen en voor de 2x bass ook 1 versterker, Dan is het gewoon Kanaal A van versterker 1 in Top Recht, Kanaal B in top Links. En Kanaal A versterker 2 in Bas Rechts, en Kanaal B in Bas Links

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Originally posted by djx power
        Als ik jou was zou ik voor de 2 tops 1 versterker doen en voor de 2x bass ook 1 versterker, Dan is het gewoon Kanaal A van versterker 1 in Top Recht, Kanaal B in top Links. En Kanaal A versterker 2 in Bas Rechts, en Kanaal B in Bas Links
        Weet jij dan al wat de TS gaat kopen? Wellicht is het een set met een goeie crossover in de sub ingebouwd. Dan heb je helemaal geen 2 versterkers nodig.

Comment

• djx power
          • Dec 2009
          • 8

Originally posted by Beckers Entertainment
          Weet jij dan al wat de TS gaat kopen? Wellicht is het een set met een goeie crossover in de sub ingebouwd. Dan heb je helemaal geen 2 versterkers nodig.
          Ja ok als het al ingebouwd is inderdaad. Maar ik ga er meestel vanuit dat het passieve zijn i.p.v. actieve

EDIT: IK ZEG AL NIETS MEER OVER GELUID DAN, LICHT BEVALT ME BETER
          *RUBEN houd zijn mond over geluid*
          Last edited by djx power; 22-02-10, 23:21.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

En een passieve speaker kan geen PASSIEVE crossover hebben ingebouwd?

Ik ben zelf geen held in passieve systemen, maar als je er niks over weet moet je ook niets aanraden.

Laten we nu maar gewoon een reactie van TS afwachten.

Comment

• pgh2011
              • Feb 2010
              • 14

Originally posted by Beckers Entertainment
              Lees je eens goed in in het newbie gedeelte van het forum.
              Dit soort vragen komen hier regelmatig voorbij.
              Bovendien weten wij niet wat je wilt kopen, dus hebben we ook geen idee wat voor versterker hierachter moet.
              Hoe je de boel kunt aansluiten vind je vaak al in de handleiding, dus ik raad je aan ook die eens goed door te nemen.
              Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik wil kopen, dat was mijn volgende vraag namelijk

De reden dat ik dit vraag is omdat ik wel eens setjes zie staan van 2 subs en 2 toppen, maar hoe wordt zoiets aangesloten?
              Heb je dan inderdaad 2 versterkers nodig?
              Ik lees ook zaken over doorlussen?
              Moet hier een crossover tussen, en zo ja waarom?
              Ik heb een numark cx3400, maar wat ik er mee moet, geen flauw idee

Dus mijn vraag is eigenlijk;

Mijn huidige output gaat nu naar de versterker, en die weer naar de speakers, dus 2 ingangen en 2 uitgangen.

Maar hoe krijg ik het geluid vanaf mijn mixer naar 2 versterkers of 4 speakers?

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Originally posted by pgh2011
                Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik wil kopen, dat was mijn volgende vraag namelijk

Ik heb een numark cx3400, maar wat ik er mee moet, geen flauw idee

Maar hoe krijg ik het geluid vanaf mijn mixer naar 2 versterkers of 4 speakers?

Kijk eens naar Behringer CX-3400 i.p.v Numark....
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• pgh2011
                  • Feb 2010
                  • 14

Originally posted by salsa
                  Kijk eens naar Behringer CX-3400 i.p.v Numark....
                  Duh .. die bedoelde ik ook.

Maar heb je ook een antwoord waar ik iets aan heb?

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by pgh2011
                    ... Maar heb je ook een antwoord waar ik iets aan heb?..
                    Welkom hier op het forum, alleen al hier in het NEWBIE deel is voldoende leesvoer om je tot de grote vakantie bezig te houden.

Zo leer je voordat je gaat proberen.

dusssss
                    eerst theorie, dan praktijk!
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

even, omdat ik daar niet te lui voor ben, leg ik het kort en simpel uit.

van je mixer uit, ga je met 2 x XLR naar een x-over toe. Van daar uit word je signaal gesplitst. Je wilt immers niet te veel laag in je toppen en al helemaal geen hoog in je subs.

dus wat gebeurd nu?:

lijkt me nu toch wel duidelijk wat die crossover doet. Maar je zult vast en zeker wel meer info op dit forum vinden.
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• pgh2011
                        • Feb 2010
                        • 14

Originally posted by dj-wojcik
                        even, omdat ik daar niet te lui voor ben, leg ik het kort en simpel uit.

van je mixer uit, ga je met 2 x XLR naar een x-over toe. Van daar uit word je signaal gesplitst. Je wilt immers niet te veel laag in je toppen en al helemaal geen hoog in je subs.

dus wat gebeurd nu?:

lijkt me nu toch wel duidelijk wat die crossover doet. Maar je zult vast en zeker wel meer info op dit forum vinden.
                        Tnx ... hier heb ik wat aan.

Comment

• hardstyle
                          • Jan 2010
                          • 427

Kan je je toppen niet beter fullrange aansturen??? (kan je dit instellen op de x-over???) Dan heb je ook wat meer bass, niet dan????

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by hardstyle
                            Kan je je toppen niet beter fullrange aansturen??? (kan je dit instellen op de x-over???) Dan heb je ook wat meer bass, niet dan????
                            Uhh.. Niet echt de juiste denkwijze volgens mij. Het lijkt me onnodig als je fatsoenlijke subs hebt, om je toppen fullrange mee te laten spelen. Schijnbaar weet je nog niet wat je met een crossover/x-over kunt.

En volgens dit topic is het voor ons voldoende als je achter een zin 1x gebruikt maak van een vraagteken.

Volg jij ook maar even dit advies op.

Originally posted by Whitefarmer
                            Welkom hier op het forum, alleen al hier in het NEWBIE deel is voldoende leesvoer om je tot de grote vakantie bezig te houden.

Zo leer je voordat je gaat proberen.

dusssss
                            eerst theorie, dan praktijk!
                            Last edited by dj-wojcik; 24-02-10, 10:08.
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...