uitbreiden met LED-moonflower?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

uitbreiden met LED-moonflower?

Hallo,

Bij kleinere optredens tot zo'n 200 man doen we als pop/rockband vaak zelf het geluid en het licht. Band bestaat uit drums, toetsen, gitaar, bas en zang. Denk dan bijvoorbeeld aan cafe's of kleine feestjes.

Ik heb daarvoor 2 statieven met 4 x PAR56 lampen aangestuurd via een DMX mixertje. Tijdens het optreden loopt de mixer gewoon langzaam wat programma's af. We zijn daar best tevreden over als low-budget oplossing.

Nu dacht ik dat het aardig zou zijn om eerst 1 en later 2 lampen te vervangen door licht-effecten. Deze op het publiek richten - een links en een rechts op de statieven. Ik zat te denken om te beginnen met bijvoorbeeld zo'n American DJ REV III moonflower
    American DJ Revo III RGBW LED DMX Projector 392 LEDs - J&H licht-geluid.nl / shop Ik zag het laatst bij een DJ (maar dan van Chauvet) en dacht dat het bij ons ook wel een leuke aanvulling zou zijn.

Graag jullie mening, is dit wel zo'n een goed idee? (ik blijf namelijk gewoon muzikant die het licht er soms bij doet en blijf dus feitelijk een leek op dit gebied)

alvast bedankt
    Last edited by SH1000; 21-02-10, 12:55.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Hallo, ik doe af en toe eens het licht bij een project, een bandje die dit ook heeft.

Het gaat hier om een soortgelijke, (chauvet mega moon) aangezien die merken elkaar toch kopieren.

YouTube - Shoegaze Allstars All In The Mind the verve, live at Het Paard, Den Haag, 1 nov 2009
    Rechts staat hij, naast de gitarist, je zag hem beter tijdens het optreden.
    Hij stond stand alone (waar ik niet super blij mee was) maar het zag er tof uit.
    Als het bij je genre past een leuke manier om voor weinig geld wat extra's aan je show toe te voegen.

Groetjes
    Last edited by mhsounds; 21-02-10, 14:30.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Svartrose
      • Apr 2008
      • 229

Het kan natuurlijk hardstikke leuk zijn. Het hangt wat mij betreft van de muziek en het publiek af. Het komt op mij niet erg stijlvol over al die kleurtjes. Maar daar kan het type publiek wat op de band af komt heel anders over denken... Het zelfde geld voor hoe je ze richt, persoonlijk ben ik meer voorstander van over het publiek heen of iets dergelijks.

Kortom: over wat voor band praten we, waar treden ze op?

Comment

• SH1000
        • Dec 2009
        • 220

We spelen pop en rock, bv santana, anouk, stevie wonder - nummers zoals hedonism, born te be wild maar ook wat dance zoals disco inferno en hot stuff.

Bij grotere optredens zoals bedrijfsfeesten huren we alles in. Bij de kleinere optredens is daar geen geld voor. Je moet dan denken aan muziekcafes, kleine evenementen en zo nu en dan een bruiloft.
        [Jim Collins]

Comment

• rick1993
          • Nov 2007
          • 209

Originally posted by SH1000
          Hallo,

Nu dacht ik dat het aardig zou zijn om eerst 1 en later 2 lampen te vervangen door licht-effecten.
          Hoe bedoel je dat? ipv 4 parren 3 parren en 1 effect? (zou ik niet doen...)
          licht dat licht mij wel

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by rick1993
            Hoe bedoel je dat? ipv 4 parren 3 parren en 1 effect? (zou ik niet doen...)

Doe dan 4 parren en monteer je andere effecten op de bovenkant van je T-bar, maar dan moet je er eigenlijk wel 4 van hebben, op elk statief eentje links en een rechts...

Maar Rick heeft helemaal gelijk.

@Rick: You'll get mail soon!

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SH1000
              • Dec 2009
              • 220

Tnx voor de reacties

Waarom vinden jullie het een slecht idee om per statief 3 parren op de band te richten en 1 lichteffect richting publiek?

Svartrose stelt dat het niet erg stijlvol is "al die kleurtjes" - afhankelijk van het soort muziek. Ik kan me er iets bij voorstellen, maar het geeft wel wat leven in de brouwerij en het past wel bij dansend/feestend publiek. Wat vindt de rest er van?

Originally posted by djspeakertje
              Doe dan 4 parren en monteer je andere effecten op de bovenkant van je T-bar, maar dan moet je er eigenlijk wel 4 van hebben, op elk statief eentje links en een rechts...

Maar Rick heeft helemaal gelijk.

@Rick: You'll get mail soon!

Daan
              [Jim Collins]

Comment

Working...