frequenties draadloze microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • facility
    • Feb 2010
    • 3

frequenties draadloze microfoon

Beste,

Waarom kunnen er niet meerdere draadloze microfoons op dezelfde frequentie van een ontvanger functioneren? Want waarom heeft een enkele ontvanger dan meerdere frequenties? Het zou toch veel makkelijker zijn als ik op 1 ontvanger meerdere microfoons kan aansluiten?

Hoor graag
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Dat kan alleen dan kun je mics niet apart EQ-en en harder zachter zetten...
    Heb je artiesten met een hele goede mic techniek nodig, nu willen de meeste deze NIET hebben
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

En dan, allemaal op 1 kanaal en vervolgens GEEN volumes per microfoon kunnen instellen !!!

Vrij logisch, dus DAAROM
      your light !

Comment

• facility
        • Feb 2010
        • 3

Maar waarom heb je dan bijvoorbeeld 9 frequenties op een ontvanger zitten? Je gebruikt ze toch niet.....

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Omdat niet alle frequenties overal en altijd vrij zijn, en wanneer je 8 van die setjes naast elkaar gebruikt, is het fijn dat ze allemaal een aparte frequentie hebben.
          Anders komt het signaal van mic 1 ook binnen op ontvanger 2 t/m 8, en dat wil je meestal niet.

Daarnaast krijg je veel last van ruis, de zenders (in de mics) gaan elkaar 'wegdrukken', en je (diversity) ontvanger snapt het ook niet helemaal meer.

Het is hetzelfde als met radio stations: daar steek je er ook niet 2 van op een frequentie, dan hoor je alle muziek door elkaar.
          Portofoons bijvoorbeeld wil je wel op de dezelfde frequentie om te kunnen communiceren, maar dat is dan weer een half-duplex (beide richtingen op sturen maar niet tegelijk) in tegenstelling tot een zender (draadloze mic), dat is simplex (een kant op).

Kortom: zie het als een voorbereiding op de toekomst dat jouw ontvanger 9 frequenties heeft om uit te kiezen.
          Een beetje Shure of Sennheiser setje heeft er nog veel meer.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• facility
            • Feb 2010
            • 3

Thanks!!

Dus als ik het goed begrijp voor een dubbele ontvanger met 16 kanalen:
            Ik heb een ontvanger met 2 microfoons. Microfoon 1 gaat op kanaal 1, microfoon 2 op kanaal 2. Als ik in de toekoemst nog meer ontvangers plaats (ook dubbel en 16 kanalen) dan moet ik hierbij de kanalen 4,5,6 et cetera voor gebruiken.

Op 8 setjes met elk 16 kanalen kan ik dus maximaal 16 microfoons gebruiken.

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Juist

Maar een heel belangrijk punt is, dat als er storing op het ene kanaal zit je kunt overschakelen naar de andere
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...