24+ mengpaneel nodig voor beginner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boshippie
    • Feb 2010
    • 1

24+ mengpaneel nodig voor beginner

Voor mijn homestudio ben ik opzoek naar een mengpaneel.

Ben een beginner, dus weet er vrij weinig vanaf.
    In ieder geval weet ik dat ik met mijjn Soundcraft SA-100 erg veel te kort kom

Ik wil 'm vooral gebruiken om een zooi instrumenten, microfoons, cd-spelers en computers aan te sluiten en regelmatig een opname te doen.
    Denk dat ik daar minstens een 24-kanaals voor nodig heb.

Kwam op marktplaats een Behringer Eurodesk MX8000 tegen voor €250, maar las er niet bepaald goede recensies over.
    Laatst een Soundtracs RX-8 gezien (ongeveer €350), dat leek een stuk beter, maar de verkoper reageerde niet en kwam in het geheel wat onbetrouwbaar over.

Hebben jullie ideeën voor me?
    Richtprijs is maximaal €300.
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Soundtracs was op mijn riders altijd een no go desk op het analoge gebeuren iig .
    Digico is een heel ander verhaal daar in tegen zeker de SD serie maar is ook een heel ander budget .
    Ik zou eens kijken bij spirrit/tascam/en aanverwante merken studio tafels als ik jou was al is je budget eigenlijk een beetje te laag om een beetje kwaliteit te halen

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Geloof niet dat je voor die prijs een mengpaneel kunt verwachten waar super recensies over geschreven worden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

De goedkoopste nieuwe mixer van Behringer die ongeveer binnen jouw specs valt kost €618,-. BEHRINGER: SX2442FX

Als je dan voor €300,- verwacht een kwalitatief goede mixer met dezelfde eisen kunt kopen (al dan niet 2e hands), schat je je budget wat te laag in. In mijn ogen.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

als je veel CDspelers, synths en andere linbronnen hebt zou je een submixer kunnen overwegen voor dat stuk en een kleinere mixer voor de rest. (mackie)

In de meeste studio's kun je beter met een klein budget een goed 19inch patchpanel (half normalized) installeren met een kleinere mengtafel dan 24 kanalen laten ruisen voor het gemak.
          lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Ga 27/2 even op de PA markt kijken, liggen meestal wel wat mixers.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Ik weet het niet hoe het zit met die Behringertjes, zelf geen ervaring mee, maar na horen zeggen lachen ze je soms keihard uit als je bij een zaak vraagt om een Behringer mengpaneeltje. Wat na horen zeggen wel een goed presterend merk is is Numark. Ik zit zelf ook met een probleem, ik zoek ook een 3-5 kanaals mixertje, voor een leuk prijsje.

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Originally posted by Timo Beckman
                Soundtracs was op mijn riders altijd een no go desk op het analoge gebeuren iig
                Als ik kan kiezen uit een Soundtracs (bijvoorbeeld een Solo) of een behringer kiest ik toch voor de soundtracs.
                TS geeft al aan dat het voor eigen gebruik is, dus van riders zal weinig sprake zijn.

Een Soundtracs is een redelijke tafel. Niet echt top, maar doet niet onder voor de gemiddelde spirit.
                Is al veel beter dan een yamaha MG.. of een Behringer.

Als je als beginner een Soundtracs 24ch voor weinig kunt pakken zou ik het doen (een betere vind je voor dat geld niet).
                Een 2e hands behringer durf ik sowieso niet aan.

Soms kom je nog wel een oude soundcraft series 200 o.i.d. tegen.
                Die tafels zijn vrij afgeleefd, maar met wat durf, 100 euro aan componenten en wat knutseluren is daar best een lollig tafeltje van te maken.
                Last edited by SoundOfSilence; 18-02-10, 08:50.
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

Beste TS je kan ook nog zoeken naar een tweede(derde,etc)-hands Allen & heath GL2000. Die kom je ook echt voor dump prijzen tegen.

En de kwaliteit ligt hiervan beduidend hoger dan van een behringer.

leks
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Originally posted by Leks
                    Beste TS je kan ook nog zoeken naar een tweede(derde,etc)-hands Allen & heath GL2000. Die kom je ook echt voor dump prijzen tegen.

En de kwaliteit ligt hiervan beduidend hoger dan van een behringer.

leks
                    Mail me even als je die tegenkomt voor 300!

Voor zo'n bedrag kun je deze denk ik niet vinden, ik in ieder geval niet.
                    Of liggen die allemaal op de PA markt?
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Originally posted by hardstyle
                      Wat na horen zeggen wel een goed presterend merk is is Numark.
                      Grootste Numark mixer:

Da's 5 kanalen. Leuk voor dj-werk, maar niet voor de TS.

Originally posted by hardstyle
                      Ik zit zelf ook met een probleem, ik zoek ook een 3-5 kanaals mixertje, voor een leuk prijsje.
                      DJ-mixer: numark best leuk, en anders ecler o.i.d.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• sidefill
                        • Sep 2009
                        • 130

Hallo Boshippie,
                        misschien een hele andere invals hoek.

Je kunt ook gaan voor digitaal.
                        Als je te minste niet een complete band tegelijk in 1 sessie wilt opnemen.

Je kan dan bv. met een 2 tot 8 kanaals usb/firewire converter van bijv Tascam,Focusride (saffire) of Apogee,
                        via Cubase of Logic op je PC/Apple een haast onbeperkt aantal kanalen creëren.

En dit incl. Efx, dynamics, midi tracks, uitgebreide routings, subgroepen etc.
                        En geen ruis (wel afhankelijk natuurlijk van je externe bronnen Mics & instrumenten)

Deze modules hebben vaak 2 of meerdere goede microfoons preamps.
                        incl. fantoom 48 v.

En vaak worden ze met een gratis software bundel Cubase Le versie geleverd.

Startklaar en betaalbaar.

Misschien een idee.

suc6

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by mhsounds
                          Ja maar dit forum is dus van www.licht-geluid.nl/shop
                          Zeer goed opgemerkt
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Probeer eens een soundcraft/spirit LX7 te vinden die in goede staat verkeert. Een beter klinkende en geconstrueerde mixer voor dat geld, gaat moeilijk te vinden zijn.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...