Nederlandse handleiding Showtec Scanmaster 1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • debbbbbree
    • Feb 2010
    • 2

Nederlandse handleiding Showtec Scanmaster 1

beste mensen,
    ik heb net een Showtec Scanmaster 1 aangeschaft, maar tot mijn grote verbazing zat er alleen een Duitse handleiding bij.
    en ik ben meteen opzoek gegaan naar een Nederlandse handleiding maar die kon ik niet vinden, nou is mijn vraag of iemand van jullie misschien een Nederlandse handleiding heeft voor mij.
    als je er een hebt gevonden mail mij die dan alstublieft.

of

als je weet hoe ik een laser, 4 LED parren (hoeven niet allemaal apart bedient te worden), een fascinator en een DJ LED scanner (allemaal van Showtec) aan kan sluiten op mijn Scanmaster want ik begrijp niet hoe ik ze moet aanmelden.

Met Vriendelijke Groet, Jasper
    Last edited by admin; 15-02-10, 18:28.
  • admin
    Administrator
    • Aug 2000
    • 1009

Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• rick1993
      • Nov 2007
      • 209

Originally posted by debbbbbree
      ik heb net een Showtec Scanmaster 1 aangeschaft, maar tot mijn grote verbazing zat er alleen een Duitse handleiding bij.
      en ik ben meteen opzoek gegaan naar een Nederlandse handleiding maar die kon ik niet vinden, nou is mijn vraag of iemand van jullie misschien een Nederlandse handleiding heeft voor mij.
      Hij had de Duitse handleiding al...

Originally posted by debbbbbree
      als je weet hoe ik een laser, 4 LED parren (hoeven niet allemaal apart bedient te worden), een fascinator en een DJ LED scanner (allemaal van Showtec) aan kan sluiten op mijn Scanmaster want ik begrijp niet hoe ik ze moet aanmelden.
      Je hoeft ze niet "aan te melden" op de tafel, alleen de adressen instellen op de lampen zelf, maar dat had ik je al uitgelegd op een ander forum .
      licht dat licht mij wel

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Onder de Europese Machine Richtlijn (2006/42/EG + de voorgangers daarvan sinds 1989) is de eis voor alle 27 landen dat fabrikant of importeur VERPLICHT is een handleiding te leveren in de taal van de gebruiker. In Belgie lenen ze dan uit Nederland, Frankrijk of Duitsland.
        Ik heb de Laagspanning Richtlijn (die als sinds 1973 geldig is: 73/23/EEG) hier nooit op nagezien, maar kan me niet voorstellen dat dit niet zou gelden voor 'electrische toestellen'. Het CE-merkje erop zegt namelijk dat de fabrikant/importeur zich aan deze EU-regel houdt.
        Ik weet uit ervaring dat ik makkelijk op Duits of Engels overschakel, maar ik weet ook dat ik die talen niet 100% beheers. Ik zou zeggen 50-60% resp 90-95%.
        Maar de ongelukken en de ellende beginnen altijd met juist die allerlaatste 5%.
        Dat weten de EU-wetgevers ook, dus vandaar die eigen taal eis.

Dus een pissig berichtje naar Highlite (en een afschrift naar de AI en VWA [ArbeidsInspectie en Voedsel en Waren Autoriteit]) zou de heren daar even wakker moeten schudden.
        Als de lage prijzen uit die winkel moeten komen door het bezuinigen op veiligheid (door het nalatig zijn bij dit soort vertalingen) kan die tent maar beter gesloten worden.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Martijn de Groot
          • Mar 2005
          • 189

even hier kijken, is misschien wat je zoekt.
          Handleiding voor vrijwel alle scanmasters - Bax-shop.nl forum
          Martijn de Groot
          wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

Working...