Boxen op Behringer Xenyx 1002B

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robertvl
    • Jan 2010
    • 9

Boxen op Behringer Xenyx 1002B

Hallo!

Ik gebruik voor mijn internetradio een Behringer XENYX 1002B.
    Een paar vrienden van me hebben een bandje, en daar willen we dit mengpaneel ook voor gebruiken.

We willen de microfoons op het mengpaneel aansluiten, en dan via een box versterken.
    Dit doen we op dit moment gewoon via een gitaar versterker. Dit lukt aardig, maar het gaat best snel rond zingen, en de kwaliteit kan een stuk beter.

Weet iemand wat voor boxen ik aan zou kunnen sluiten zodat het beter gaat.

Groeten,
    Robert
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Heb je een budget?
    Wat wil je ermee gaan doen? Gebruiken om thuis in de garage wat te oefenen met de band of wil je er een café met 150 personen mee uitversterken?

Om het rondzingen tegen te gaan is het belangrijk te kijken na de plaatsing van de speaker. Hoe plaats je deze op het moment?
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• robertvl
      • Jan 2010
      • 9

We gebruiken hem vooral in een keldertje, en soms in een kleine ruimte met ongeveer 20 man...

Heb niet zon heel hoog budget.
      Wil liever niet meer dan 50/70 euro uitgeven.

We plaatsen nu de gitaarversterker achter een schot.
      Hierzo is een schematische tekening over hoe we het nu hebben staan:

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

50/70 euro voor speakers?
        veel plezier...
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

Waarom zet je die gitaarversterker achter een schot?
          als je bij de brom zit...

Comment

• remco_k
            • Sep 2002
            • 325

Wil liever niet meer dan 50/70 euro uitgeven
            1 van mijn veelgebruikte gezegdes: doe het goed, of doe het niet.

Voor 70 euro koop je met geluk een fatsoenlijk setje computer speakertjes.
            Dan kan je nog beter die gitaar versterker gebruiken. Met andere woorden: doe maar niets en spaar even door tot je budget boven de €500,- is gekomen. (en dan nog is het waarschijnlijk krap...)

Waarom je dat ding achter het schot zet (wat heeft het dan nog voor functie?) is mij een raadsel.
            Over dat rondzingen. Probeer eens te bedenken waarom de boel gaat rondzingen.
            Paatsing van die speaker en mics is van belang, maar ook het type microfoons die je gebruikt.
            Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
            Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...