Draadloze mic voor gebruik op school

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joriss
    • Jan 2010
    • 2

Draadloze mic voor gebruik op school

Hoi!

Ik ben ingeschakeld om voor onze school een draadloze microfoon te kopen (+ receiver) Nu vroeg ik me af wat nu kwalitatief goede setjes zijn. Ik zat zelf te denken aan SM58 SLX of zelfs de Beta 58 SLX, maar die vallen buiten het budget helaas. De ruimte waar de microfoon het meest gebruikt wordt is een aula van ongeveer 30m x 60m x 7m

Budget is 150€-200

Het wordt gebruikt voor uiteenlopende doeleinden waaronder zang/spraak. Toch zou ik graag eentje zien die goed tot z'n recht komt bij de zang.

Ik had zelf al even gegoogleeeeed, en toen kwam ik op de volgende resultaten:

AKG WMS Pro 40 (150€)
    Sennheiser Freeport Vocal Set (150€) --> kan niet terughalen welke microfoon hieronder schuilgaat?
    Shure PGX24/PG58 (199€) --> lijkt me het kleine broertje van de SM58 Wireless serie

Graag zou ik jullie meningen/tips horen hierover.

PS Het is handig als ie een beetje schokbestendig is, aangezien ze redelijk grof worden behandeld.

Gr.
    Wouter
  • darco
    • Sep 2009
    • 135

Ik heb zelf enkele AKG's wms 40 pro in gebruik en ben daar tot op heden best tevreden over, zijn zeker hun geld waard.

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Zelf gebruiken wij naast EW100's van Sennheiser de freeports.
      Zijn prima microfoons met een prima klank. Vrij stevig en het ontvangst is meer dan goed te noemen.
      Veel ervaring heb ik niet met de andere microfoons, dus echt vergelijk kan ik het niet..

Misschien kun je een keer bij een verkooppunt langsgaan om te vergelijken?
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Joriss
        • Jan 2010
        • 2

En wat kun je vertellen ovre de klankkwaliteit van de Sennheiser Freeport? (voornamelijk bij zang?)

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

De freeports zijn leuke mics, maar geen echte zangmics.
          Waar je bij zang heel erg om moet letten: oversturen. Zogauw je gain ietsje pietsje te hoog staat bij zang komt het signaal overstuurd je ontvanger uit. Kwestie van 2 nummertjes aan frutselen tijdens de soundcheck en je weet hoe het zit.
          Los daarvan: geen echte zangmics maar voor een school waarschijnlijk prima te gebruiken en geniaal eenvoudig (en effectief) bij toespraken, kerstvieringen, sinterklaasintochten, presentaties...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Toch heb ik de ervaring dat de Freeports geen slechte zangmicrofoons zijn.
            Word regelmatig gebruikt bij artiesten, maar ook bij karaoke en bij beide toepassingen houden ze zich prima!
            Wij hebben zelf onze artiesten laten zingen over de freeports en op 1 artiest met sterallures na heeft nooit iemand geklaagd over de microfoons.

Maar, vergelijken met de AKG en Shure setjes kan ik helaas niet.
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by Beckers Entertainment
              Maar, vergelijken met de AKG en Shure setjes kan ik helaas niet.
              Zo gauw je dat doet zal je het verschil horen, zeker met een goede serie van Shure of Sennheiser.

Begrijp me niet verkeerd, het zijn geen slechte mics, maar het is ook geen top mic voor zang. Logisch natuurlijk met een dergelijk prijs

Voor schoolgebruik: zeker aan te raden. Denk eraan dat je er maximaal 4 naast elkaar kan gebruiken!
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tarpan
                • Dec 2008
                • 266

Ik ben ook wel tevreden over de akg wms 40 pro flexx.
                Ik heb indertijd getwijfeld tussen de "gewone" of de flexx versie en heb gelukkig de flexx versie genomen.
                Hiervan kan je kiezen tussen 3 kanalen en moet zeggen dat dat wel handig is.
                Groot voordeel bij deze is trouwens dat je slechts 1 AA batterijtje nodig hebt dat extreem lang meegaat.

Die freeport zie je regelmatig ergens bij een bar of zo staan, en t lijkt me niet zo handig als de barman voor de grap eens even door jou front of monitors begint te l*llen.
                als je bij de brom zit...

Comment

Working...