feestje vader

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djluuk
    • Jan 2009
    • 11

feestje vader

hallo allemaal ik ben net nieuw hier.
    en ben ook net nieuw in de drive-in wereld.
    ik ben 15 jaar oud en ben bezig een eigen drive-in op te starten.

ik heb over 2.5 week een feestje want dan word mijn vader 50,
    en hij wou graag dat ik dan begon en dat als me eerste optreden nam.

nu is het geval dat ik al 5 jaar bezig ben met een beetje rommelen en een curses hier en daar en dingen met geluid heb geholpen.

maar ik zelf heb alleen 2 x jb system van 150 watt per stuk dus dat is niet echt iets om mee aan te komen.

ik heb wel mengpaneel (skytec is niet het best maar gaat toch wel voor ''een'' keer) en een dubbele cd speler. die ook wel goed is. en de overige appratuur zoals 2x laptop en wat effekten enzo..

nu heeft mijn vader gezecht dat we dan wel speakers en een versterker zouden gaan halen (of aktief) maar ik wil speaker waar ik echt langer mee kan doen niet dat ik over een tijdje weer te wijnig vermogen heb.

-----------------------------------------------------------------------

heeft er iemand mechien tips?

het gaat om een feest van 70 man en mij volgende feesten zullen van 50 tot 100 mensen gaan.

groeten luuk.
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Welkom op het forum Luuk.
    Allereerst wil ik je vragen een beetje op je taalgebruik te letten.
    Hoofdletters zijn er niet voor niks.

Verder: Hoevaak verwacht je te gaan draaien?
    Misschien is het wel verstandiger om te huren?

En als je dan toch iets wilt kopen, wat is je budget? En wat zijn de eisen die je eraan stelt?

Kijk ook eens goed rond op het forum. Hier komen genoeg beginners met een soortzelfde vraag, daar vind je absoluut wel iets wat in jou richting komt.

Succes!
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Originally posted by djluuk
      ik ben 15 jaar oud
      ...

heeft er iemand mechien tips?
      Met alle respect: je bent 15. Van iemand van 15 zou je toch een betere kennis van taal verwachten. Zoals: mechien ---> misschien

Je verhaal zo lezende heb ik maar 1 passend advies: huur een klein audiosetje voor een paar tientjes.
      Edit:
      Dit setje bijvoorbeeld: http://www.licht-geluid.nl/huren/geluidset_VGSG16.aspx
      Last edited by remco_k; 21-01-10, 20:13.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• djluuk
        • Jan 2009
        • 11

Sorry, Ik zal er op gaan letten. (dyslectie)

Ik heb niet een vast bedrag, Maar een goedkoop iets is wel handiger voor mij.
        Ik ben van plan om 1 tot 6 keer per maand te draaien.
        Mechien over een half jaar meer.
        ---------------------------------------------------

Is dit voldoende voor zoon 70 mensen?

http://www.licht-geluid.nl/shop/dap-...hcombi212.aspx

Groeten luuk
        Last edited by djluuk; 21-01-10, 20:40.

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Is het genoeg? Nee

Is het kwaliteit? Nee

MC van reeks van DAP stelt niet zoveel voor.
          Kijk eens naar een speaker als de DLS-15 van American Audio of iets soortgelijks.
          Weliswaar een tikkeltje duurder maar wel een hoop kwaliteit en volume meer..

Comment

• djluuk
            • Jan 2009
            • 11

Originally posted by Beckers Entertainment
            Is het genoeg? Nee
            .
            Kijk eens naar een speaker als de DLS-15 van American Audio
            Heey
            Het is een speaker met 225 watt of zie ik dat fout?
            Of gaat het niet om het aantal Watt?

groeten luuk,

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Voornaamste bij aankoop is het aantal dB dat een speaker kan produceren.
              Wattage zegt vrijwel niets.

Comment

• remco_k
                • Sep 2002
                • 325

Originally posted by djluuk
                Sorry, Ik zal er op gaan letten. (dyslectie)
                Oke, sorry. Ik heb niets gezegd. Goed dat je het sportief opvat. :-)

Ik heb niet een vast bedrag, Maar een goedkoop iets is wel handiger voor mij.
                Ik ben van plan om 1 tot 6 keer per maand te draaien.
                Mechien over een half jaar meer.
                ---------------------------------------------------

Is dit voldoende voor zoon 70 mensen?

DAP Combi: 2 x MC-12 Luidspreker + 1 x P-500 Versterker + 2 x Luidsprekerkabel 6 meter - J&H licht-geluid.nl / shop

Groeten luuk
                Hangt ervan af of de tent helemaal op z'n kop moet staan en het de bedoeling is dat je het cement tussen de bakstenen vandaan moet blazen, of niet.
                Voor de duidelijkheid: dat eerste lukt niet met deze set.

Deze speakers klinken niet lekker (Piezo is doorgaans ruk), daarnaast is de versterker behoorlijk onderbemeten bij deze set. Even veel te hard zetten resulteerd in defecte speakers.

Kijk toch nog even naar de set die ik aanhaal voor de huur. Voor €75,- heb je een prima setje wat best kan knallen. Loop je meteen wat ervaring op die je écht nodig hebt voordat je zelf wat moet gaan kopen. (mijn mening, tenminste).
                Je kan ook kiezen voor een 2e hands set. Houdt marktplaats b.v. in de gaten.
                Last edited by remco_k; 21-01-10, 21:33.
                Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• djluuk
                  • Jan 2009
                  • 11

Originally posted by Beckers Entertainment
                  Voornaamste bij aankoop is het aantal dB dat een speaker kan produceren.
                  Wattage zegt vrijwel niets.

Dus als ik het goedbegrijp heb je ongeveer 2x 110 dB nodig voor zoon 70 personen.

Comment

• djluuk
                    • Jan 2009
                    • 11

Originally posted by remco_k
                    Deze speakers klinken niet lekker (Piezo is doorgaans ruk), daarnaast is de versterker behoorlijk onderbemeten bij deze set. Even veel te hard zetten resulteerd in defecte speakers.
                    De huurder word 50,
                    en wil een dansfeest.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Het ligt er maar helemaal aan wat voor eisen er gesteld worden.
                      Met het door jou voorgestelde setje kun je best een feestje bouwen.
                      Als de 'pro's' hier van het forum zo'n feestje moeten verzorgen komen ze wel met 'andere' spullen aan.
                      Maar dan gaat het al snel om setjes die € 5.000,- of meer kosten.
                      Waar het op neerkomt is dat je, in de prijsklassen waarin jij zoekt, gewoon niet teveel kunt verwachten. Zijn er geen eisen en wil je herrie maken, koop dan gewoon dat setje. Wil je ietsje meer kwaliteit dan stijgt de prijs kwadratisch met de kwaliteit en kun je beter een leuke deal maken met een bedrijf om spullen te huren. Doe bijvoorbeeld een voorstel dat je na 5 keer huren de 6e keer geen huur hoeft te betalen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by MusicXtra
                        Het ligt er maar helemaal aan wat voor eisen er gesteld worden.
                        Met het door jou voorgestelde setje kun je best een feestje bouwen.
                        Als de 'pro's' hier van het forum zo'n feestje moeten verzorgen komen ze wel met 'andere' spullen aan.
                        Maar dan gaat het al snel om setjes die € 5.000,- of meer kosten.
                        Waar het op neerkomt is dat je, in de prijsklassen waarin jij zoekt, gewoon niet teveel kunt verwachten. Zijn er geen eisen en wil je herrie maken, koop dan gewoon dat setje.
                        Let er wel even op, 'herrie' is leuk voor een thuis-feestje waar je iedereen kent. Als je voor (onbekende) klanten gaat draaien op, bijvoorbeeld, een bruiloft, wordt het denk ik wat minder gewaardeerd en doe je er beter aan om in zo'n situatie een beter setje te huren.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by Stoney3K
                          Let er wel even op, 'herrie' is leuk voor een thuis-feestje waar je iedereen kent. Als je voor (onbekende) klanten gaat draaien op, bijvoorbeeld, een bruiloft, wordt het denk ik wat minder gewaardeerd en doe je er beter aan om in zo'n situatie een beter setje te huren.

Ik heb zelf een setje LEM T400's (passief, prima kasten), maar mocht ik eens gevraagd worden voor een bruiloft, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk huren. Als jij met je MCtjes flutkwaliteit aflevert op een bruiloft ofzo, ben jij een heleboel potentiële klanten kwijt...

En het ergste: misschien wel de mooiste dag van het leven van het bruidspaar kan zomaar verknald worden door een defecte luidspreker/ de slechte kwaliteit...

Dit keer gaat het waarschijnlijk vooral om kennissen/familie, maar die zullen jou ook niet willen huren als hun eerste ervaring slecht is.

Mijn advies: een fatsoenlijk setje toppen kopen (denk aan 800+ euro!), of gewoon huren tot je genoeg hebt verdient om zelf iets te kopen.

Mijn persoonlijke methode: 2 jaar lang kranten bezorgen en keihard sparen.

Succes, Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mhsounds
                            • Sep 2009
                            • 933

Originally posted by djspeakertje

En het ergste: misschien wel de mooiste dag van het leven van het bruidspaar kan zomaar verknald worden door een defecte luidspreker/ de slechte kwaliteit...
                            Waarom word dit toch altijd omschreven als de mooiste dag van je leven

Afijn het is wel een belangrijke dag en je wilt dat het goed is, en zelfs bij een bruiloft van een familie durf ik niet aan te komen zetten met slechte speakers.

Koop gelijk degelijk spul, gaat het ook langer mee.
                            Freelance Light and Video |
                            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by mhsounds
                              Waarom word dit toch altijd omschreven als de mooiste dag van je leven

"Misschien" stond er

Maar ik heb (als veertienjarige) geen ervaring

Back on topic!, Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...