Hoofdtelefoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VreesMij
    • Jan 2010
    • 9

Hoofdtelefoon

Beste lezer,

Ik weet dat er al ergens een topic over is. Maar de reden dat ik deze heb aangemaakt is omdat de reacties dan op mijn persoonlijke voorkeuren zijn geschreven. De reacties op de andere topics begreep ik namelijk niet helemaal en ik weet niet of die van toepassing waren op mijn voorkeuren.

Ik ben namelijk redelijk beginnend in de geluids-techniek, en ik zoek een echt goede koptelefoon. Wat ik er van verwacht/mee wil doen:

- Ik wil er vooral multitracks mee gaan afmixen (Adobe Audition 3.0 of Cubase 4)
    - Maar ook andere dingen voor school, kan dus van alles zijn.
    - Duurzaam (hij gaat veel reizen dus moet ergens tegen kunnen)
    - Voor mijn laptop te gebruiken
    - Mag zo rond de €100 euro kosten (Ik ga hem in Londen kopen, waarschijnlijk is het daar goedkoper ivm lage Pond)

Tsjah, waar moet je dan allemaal op letten? Ik snapte niet veel van die impedantie verhalen enzo. Wie kan me helpen?

Bedankt!
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Een goede koptelefoon is ten eerste niet zo moeilijk te vinden, ga naar een zaak toe en vraag of ze jouw cd'tje af willen spelen en beluister een aantal verschillende koptelefoons, de beste kies je natuurlijk uit. Het maakt niet zo heel veel uit of hij nou op een 6,5mm stereo jack aansluiting uitkomt, of welke veelgebruikte andere aansluiting, zorg gewoon dat je er een verloopje bijkoopt die uitkomt op een 3,5mm mini jack aansluiting(ik neem aan dat je deze standaard aansluiting op je laptop hebt)

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

De Senheisser MD280 is een heel fijne hoofdtelefoon, ik gebruik hem al zeker 10 jaar.
      Opvouwbaar, dus makkelijk mee te nemen en een hele vlakke weergave.
      Weliswaar iets boven je budget maar absoluut een aanrader.
      Ook Dave Rat is er behoorlijk positief over, hij is bezig met een test van alle mogelijke hoofdtelefoons.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• VreesMij
        • Jan 2010
        • 9

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga in Londen kijken of die Sennheiser kan vinden.

Nog meer tips zijn welkom =)

Thnx
        Last edited by VreesMij; 20-01-10, 13:23.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Gaat het niet over de HD280 Pro? Dit is idd een goeie monitorhoofdtelefoon: niet totaal basloos zoals een DT91 van Beyer maar ook niet overdreven bassig. Vrij correcte klank.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• daveyb
            • Aug 2009
            • 150

Mijne gaat ook naar Senheisser MD280.
            Maar het ligt er wel aan wat jou het beste zit, want het moet voor jou gevoel goed klinken en goed op je hoofd zitten.
            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Sorry hoor, maar zijn jullie zeker dat jullie het niet over de HD 280 hebben? Volgens mij heeft Sennheiser geen MD280. Al hun hoofdtelefoons beginnen toch met HD?
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by laserguy
                Sorry hoor, maar zijn jullie zeker dat jullie het niet over de HD 280 hebben? Volgens mij heeft Sennheiser geen MD280. Al hun hoofdtelefoons beginnen toch met HD?
                Bedoel idd de HD280.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...