impedantie veranderen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomas
    • Jan 2010
    • 5

impedantie veranderen

Hallo,

Ik ben in de war...
    Als ik twee stuks 4Ohm speakers heb en deze in serie schakel.

is dan mijn totale impedantie 8 ohm?
    Als ik hier een gebrugde versterker op zal zetten vraag ik me af hoe dit zich gedraagt en of dat verstandig is.

graag hulp

Tomas
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Dan is de totale impedantie inderdaad 8 Ohm.
    Of je nu een versterker in brug schakelt op twee seriegeschakelde speakers van 4 Ohm ieder of de versterker per kanaal op die speakers aansluit maakt voor het vermogen niets uit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

Dit houdt alleen wel in, dat je mono draait ipv. stereo, voor sub maakt het nog niet heel veel uit, maar als je je toppen links en rechts gebrugt/serie gaat schakelen, dan is je stereobeeld weg.

Je kunt ze uiteraard alleen bruggen als je versterker dit ondersteund.
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Het kan dus prima werken, maar om er redelijk zeker van te zijn dat het audiosignaal evenredig over beide speakers wordt verdeeld, zou je alleen 2 identieke modellen in serie moeten schakelen. Doe je dat niet, dan heb je een kans dat de ene speaker harder gaat spelen dan de ander.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...