nieuwe dmx sturing?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj jerre
    • Jan 2010
    • 8

nieuwe dmx sturing?

hallo,
    ik heb net led scanners gekocht en een dmx sturing, maar ik heb nog nooit met dmx gewerkt en ik geraak niet echt wijs uit de handleiding. mijn scanners werken wel maar niet zoals ik het wil.
    kan dit liggen omdat het scanners zijn die met een dmx 512 moeten werken
    want ik heb een scansturing dmx 192.
    het gaat om
    2 led scanners arazu i hq power (Velleman nv)
    1 192dmx sturing (Velleman nv)

is er iemand die mij kan helpen
    zou graag hebben dat ze op muziek werken en zo wat van alles doen over de hele ruimte.

grtjs
    jerre
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

met deze controler moet je elke stap(scene) programmeren zoals bv.
    pan is de eerste schijf en de tweede schijf is tilt en moet je de scanners de eerste bv op adres 1 zetten en de 2de moet op adres 6 omdat je maar 5 dmx kanalen hebt en dan zitten de 2scanners onder de eerste fixture knop

maar probeert de handleiding maar rustig door te nemen met elke stap
    let wel op de adressering van jou scanners

grtz

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

dmx 192 en 512 maken niet uit, DMX 192 is de naam van je controller (afgeleid van het feit dat deze 192 kanalen kan uitsturen) en DMX 512 is de naam van het protocol waarmee je je scanners bestuurt. maakt dus geen problemen!

Let idd goed op dat je adresseringen kloppen, dat scheelt ook alweer een hoop. Staan je scans ook wel in DMX mode, en niet in stand-alone of music-trigger? als het een van de laatste twee modes is, dan werkt je DMX ook niet.
      Verder kan je het beste scan 1 op fixture 1 zetten (kanaal 001) en scan 2 op fixture 2 zetten (kanaal 17) dat werkt een stuk makkelijker met programmeren!

En houd de eerste paar keren de handleiding erbij als je gaat proggrameren, dat scheelt je een hele hoop tijd, het maken van een chase is helaas niet appeltje eitje, dat heb ik wel gemerkt toen ik voor het eerst een showtec scanmaster onder handen kreeg, das andere koek dan n pearl of MA en das niet positief bedoelt! wat een gedoe om één kut chaseje aan te maken...

maar daar hoef jij je verder niets van aan te trekken, je komt hier wel mee vooruit, als je het eenmaal door hebt is het heel logisch allemaal

Succes!
      Jeroen van Geffen

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by dj jerre
        mijn scanners werken wel maar niet zoals ik het wil.
        Misschien kan je beter even uitleggen wat je dan wel wil en wat er niet lukt.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...