DJ Monitor versterker low cost

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

DJ Monitor versterker low cost

Hallo allemaal,

Mijn neefje is ook aangestoken met het virus dat alles waar knopjes op zitten en met licht en geluid te maken heeft aantrekkelijk maakt. Nu heeft hij een redelijk beginners setje alleen geen monitor speakers.
    Ik heb nog wel een redelijk setje Passieve speakers liggen van 150W / 8 Ohm. Na een beetje kijken op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat het voordeliger is om hier een versterker bij te kopen dan een setje actief voor hem te zoeken.

Het geheel zal hoofdzakelijk in huis/garage gebruikt worden voor kleine feestjes thuis en vooral veel om te oefenen.

Wat raden jullie aan? erg cheap merk kopen of een tweede hands B-merk ?
    (graag zou ik natuurlijk voor kwaliteit gaan, maar er is weinig budget en de eisen zijn ook niet hoog)

Groet,
    Bas.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Wat voor speakers zijn het?

Achter een setje Skytecs een Crown versterker hangen slaat natuurlijk nergens op, achter een setje RCF een Skytec versterker hangen ook niet.

Gezien er over beperkt budget gesproken wordt roep ik meteen DAP Paladium, maar dat kan, bij bijvoorbeeld erg goede speakers, alsnog een minder handige keus zijn.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Wat is je budget ?

Renee heeft natuurlijk wel gelijk.

150W skytec of 150W rcf is ook een heel verschil !

Maar goed er zijn genoeg amps te koop voor elk budget.

als je speakers 150W zijn moet je in theorie een AMP hebben die 1,5x het vermogen is van je speakers.

BV in jouw geval 150W ( in 4 of 8ohm ) x 1,5 is 225W (op 4 of 8ohm )
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

de speakers zijn redelijk oud en van het merk Peavey, ze liggen hier al jaren op zolder en hebben nog een Jack input en een screw terminal geen Speakon o.i.d.

Over vermogen hoef ik geen uitleg, maar zit eens rond te kijken in de 2e hands business want ben niet zo weg van DAP.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Prima, je weet dus waar je op moet letten, succes met de overweging van de juiste aanschaf.

Er zijn voldoende tweedehands sites waarop je het aanbod kunt bezien.

Onderwerp afgesloten.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...