Nieuwe luidsprekers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJob
    • Nov 2009
    • 4

Nieuwe luidsprekers

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet of ik hier goed zit

Ik ben opzoek naar nieuwe luidsprekers... ik wil ze gaan gebruiken voor beginnende drive-in voor niet meer dan 75 man. Ik zoek alleen nog tops (nog geen subs) en bij voorkeur passief. mijn budget is ong 400 euro per luidspreker.

ik zat te denken aan
    - HK audio Premium pro 15
    - JBL eon 305

heeft iemand ervaring met deze speakers of nog andere suggesties????

mvg

Job
    Gr.

Job
    http://www.twicethelimit.nl
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by DJob
    Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet of ik hier goed zit

Ik ben opzoek naar nieuwe luidsprekers... ik wil ze gaan gebruiken voor beginnende drive-in voor niet meer dan 75 man. Ik zoek alleen nog tops (nog geen subs) en bij voorkeur passief. mijn budget is ong 400 euro per luidspreker.

ik zat te denken aan
    - HK audio Premium pro 15
    - JBL eon 305

heeft iemand ervaring met deze speakers of nog andere suggesties????

mvg

Job
    Welkom hier op het forum Job.
    De vraag die jij stelt is al ongeveer 361930491205,2 keer (ZOVEEL?? Ja zoveel!) gesteld, wellicht dat gebruik van de zoekfunctie je een heel stuk wijzer kan maken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJob
      • Nov 2009
      • 4

geen info gevonden over eon 305

hoi

Ik heb gezocht en alleen maar info gevonden over de Hk speakers maar niet over de eon 305. misschien dat iemand hier meer informatie over heeft?

verder vond ik over de hk audio pro 15 dat het wel een goede speaker is.

Job
      Gr.

Job

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by DJob
        hoi

Ik heb gezocht en alleen maar info gevonden over de Hk speakers maar niet over de eon 305. misschien dat iemand hier meer informatie over heeft?

verder vond ik over de hk audio pro 15 dat het wel een goede speaker is.

Job
        Wat ik bedoelde is dat de vraag, welke speaker voor rond de € 400,- de beste keus is, al zo vaak is gesteld.
        Het beste advies dat ik je kan geven is gewoon zelf te oordelen door te gaan luisteren. En dan liefst naast elkaar met voor jou bekende muziek (geen MP3) waarmee je alle eigenschappen goed kunt beoordelen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Copains Deluxe
          • Dec 2009
          • 293

Gewoon eens GOED de topics hier doorlezen en voor de rest zou je gewoon eens moeten gaan luisteren bij de plaatselijke licht&geluidschop.

Nog veel succes met je zoektocht naar speakers!
          Knallen maar

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Een luidspreker kopen na aanleiding van verhalen van een ander is het slechtste wat je kunt doen.

Je kunt wel uit deze verhalen een idee krijgen maar mss is dat idee niet wat jij zoekt na het luisteren van de betreffende speaker.

Stel jij koopt nu een van de speakers die na horen zeggen goed zouden moeten klinken en blijkt na aanschaf dat je niet erg tevreden bent van de klank, zeg jij dan dat het onze schuld is omdat wij hem mooi vinden klinken ?

Ga gewoon naar een dealer bij je in de buurt en laat hem verschillende kasten horen die in jouw budget passen.

Kijk eenns bv naar de VIBE 15 MK2 van JB Systems ( ja ja JB Systems ) deze kast kost 219,00 en klinkt echt wel goed voor zijn geld mooie van deze MK2 versie is dat je later er een versterker module in kan zetten.

De SUB VIBE18 kost 299,00 dus voor iets meer als jouw 400 euro budget heb je een sub en een top.

Deze serie kan echt wel mee tegenover de budget lijnen van de A-merken.

Maar goed succes met verder zoeken.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJob
              • Nov 2009
              • 4

Ik weet wel dat je moet luisteren, en dat heb ik ook al gedaan, maar ik bedoel meer van dat die speaker niet na een jaar al kapot is ofzo...

en over de JBL eon 305 is echt geen bericht over te vinden op dit forum (zowiezo bijna nergens info over te vinden)...
              Last edited by DJob; 05-01-10, 14:43.
              Gr.

Job

Comment

• Back on Track
                • Jun 2009
                • 227

Leuk dat je zo vast blijft houden aan je JBL.... wat rolandino je eigenlijk probeert te vertellen is dat je voor dat geld geen JBL eon 305 moet kopen...

Heb zelf ook de Vibe 15 MKII gebruik em zelf als full range top en ben er zeer tevreden over...
                BACK ON TRACK DJ

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

Zal ik het eens proberen te verwoorden?
                  Kijk hier op het forum naar speakers die binnen je budget passen, kijk naar wat de mensen hier zeggen over deze speakers.
                  Neem dit met een korreltje...

Maak een lijstje van speakers die je wel eens zou willen horen,
                  kijk of je deze dan bij een dealer in de buurt (of meerdere) kan beluisteren en maak daar je keuze uit.

Je krijgt een heleboel advies, of dat is er al en bekijk dat.
                  Neem alles mee in je keuze en blijf niet op 1 puntje hangen,
                  Maar meneer MHsounds zei dat hij hem niet mooi vond klinken is het dan wel verstandig?

Lezen, verwerken, luisteren --> beslising

Freelance Light and Video |
                  Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Omdat het JBL naampje erop staat wilt niet zeggen dat het dan gelijk goed is !

Ik zeg niet dat JBL slecht is maar de goedkope seriƩ's van elk A merk zijn vaak RUK hebben totaal NIETS met de kwaliteit van de TOPserie van dit merk waar het om bekend gaat.

EV wordt gerespecteerd maar een artiest uitversterken met een Eliminator set ............................

Voor de [rijs die je wilt uitgeven zul never nooit niet een top speaker kunnen kopen maar wel een goed aanhoorbaar kastje wat zijn geld echt waard is.

Het is hetzelfde als met een auto kopen :

Ik heb maar geld voor een fiat te kopen maar ik heb liever een ferrari ! Is er geen ferrari voor de prijs van een fiat.

Ik heb een paar jaar geleden een discotheek ingericht met jawel de VIBE serie van JB Systems ( Vibe 12 ) 8 stuks met 4 glijbanen zelfbouw als sub en dat draait al ruim 4 jaar ZONDER PROBLEMEN terwijl de oude installatie ( Master PS12 kasten ) er voor die tijd wekelijks vervangen moesten worden.

Deze serie heeft zich al jaren bewezen dat het een betrouwbaar systeem is.

Maar het kan altijd kapot ( zelfs de duurste speaker ter wereld is stuk te krijgen ! )

Zoals al eerder wordt gezegd :

Ga een paar dealers langs bij je in de buurt en GA LUISTEREN !

De Eon bij dealer A kan slechter klinken bij dealer B en ga zo maar door .............
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...