RCF ART serie in kerken en zalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hendri
    • Dec 2009
    • 11

RCF ART serie in kerken en zalen

Na een aantal reacties in een andere discussie die ik was gestart ben ik tot de conclusie gekomen dat twee goede actieve full range speakers beter passen bij mijn vraag. Eventuele subs voor latere zorg. Vandaar dat ik een nieuwe discussie ben gestart.

Ik zing in kerken onder begeleiding van een Yamaha P250 stagepiano en/of een semi-akoestische gitaar. Soms zingen we met 2 of 3 personen.
    De muziek moet niet hard, maar wel mooi en helder klinken. De kerken en zalen waar ik zing lopen uit een van 150 tot 800 personen. Ik weet inmiddels dat dat laatste niet gaat met twee speakers. Ik zal daar dan in eerste instantie wat bij moeten huren.

Het valt me op dat er op dit forum veelal positief gesproken wordt over de RCF speakers. Ik heb eens een aantal actieve speakers uit de ART serie in excel op een rij gezet. Namelijk:[LIST][*]312A en 315A[*]322A en 325A[*]522A en 525A[/LIST]
    Er reizen bij mij meteen een aantal vragen:[LIST][*]Kies je voor 12 inch of voor 15 inch en in hoeverre speelt een eventuele latere aanschaf van een sub hierbij mee. [*]Welk van de drie type speakers komt het best tot zijn recht in kerken en zalen. [*]In de beschrijving wordt er over gesproken dat de 15 inch speakers een extra vocal en bass punch hebben. In hoeverre heeft dat positieve dan wel negatieve invloed?[*]Uiteraard speelt geld ook een grote rol, maar ik ben gewoon benieuwd of een goedkoper type ook prima tot zijn recht komt.[/LIST]

Bedankt voor jullie reacties.

Groet Hendri
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Als je veel zingt kan een 12" handig zijn, daar komen vocals over het algemeen wat mooier uit. Een 15" gaat wat lager en kan soms wat meer mensen bespelen, afhankelijk van het hoe en wat van de locatie en muzieksoort etc.

De verschillen tussen de 3- en 5 series zitten vooral in het uiterlijk en de specificaties. De 5 series hebben veel meer vermogen, en ook wat meer SPL. Dat kan betekenen dat je er meer mensen mee kan bespelen voordat je moet bijhuren.

Deze speakers zijn waarschijnlijk wel ergens in de buurt te huur, neem ze gewoon eens mee, uiteindelijk geven je eigen oren het beste oordeel. Neem ook een eventuele medemuzikant mee, want smaken verschillen!

Veel luisterplezier!, Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Uit het rijtje wat je opnoemd is de 522 zonder meer de beste kast.
      Ook voor jou doeleind.
      In het laag maakt het niet zo heel veel uit tussen de 15 en 12 inch.
      Als evt aanvullende sub zou ik in een kerk kiezen voor een 15 inch (ipv18) subje.

Comment

• jaksev
        • Jul 2007
        • 365

Ik zou zowiezo voor een 2'' hoogdriver kiezen omdat dat rustiger klinkt als een 1''.

Daarna sta je nog voor de keuze voor een 15'' of een 12''. Voor de stem is de 12'' beter, als je toch bassjes erbij koopt is 12'' voldoende.

Als je geen bassjes koopt zou ik de 15'' pakken. Alhoewel daar ook niet het echte bassgeluid uit komt.

En dan de 5-serie en niet de 3.

Zeer leuke kastjes, ik heb ze zelf NOG niet, ik wil er zelf ook aanschaffen(ter vervanging van mijn kleine HK PRO Premium set). We hebben ook nog een grote RCF set(4x RCF ESW + 2x RCF toppen op crest 7001 & 8001)

Comment

Working...