PA Advies gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matz
    • Dec 2009
    • 5

PA Advies gevraagd

Hallo,

Ik heb wat advies nodig bij de aanschaf van mijn eerste PA set.
    Tot op heden huurde ik wel eens wat of gebruikte ik de apparatuur van de kroegbaas. Ik heb al veel gelezen maar ik kom er nog niet echt uit,
    het is de bedoeling de set te gebruiken voor maximaal twee (semi)akoestische gitaren en twee zang microfoons, misschien later nog een (kleine)uitbreiding.
    Het meest ben ik alleen op pad, gitaar plus zang en de optredens vooral in kroegen en zaaltjes tot max ca 200 man.
    Ik zoek een set met een monitor en mijn budget voor de complete set is ca 1500-1750 euro.

Alvast bedankt voor je reactie!!

Groet,

Matz
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Lees je eens in op het forum. Daar vind je al veel over de gestelde vragen.

Ik kan je wel al melden dat je met 1500-1750 het niet gaat redden om een set voor 200 man én monitor én microfoons én een PA mixer te kopen.
    Tenminste, dan ga ik er vanuit dat je toch kwaliteit wilt.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by Beckers Entertainment
      Lees je eens in op het forum. Daar vind je al veel over de gestelde vragen.

Ik kan je wel al melden dat je met 1500-1750 het niet gaat redden om een set voor 200 man én monitor én microfoons én een PA mixer te kopen.
      Tenminste, dan ga ik er vanuit dat je toch kwaliteit wilt.

Zelfs met 2ehands apparatuur wordt dat nog moeilijk...

Begin maar eens met het verdubbelen/verdriedubbelen van je budget, dat is nog eens een interessant voornemen!

Maar met een fatsoenlijke powermixer en je FOH speakers mono en op de andere kant van de amp je monitor/ een actieve monitor op een auxje moet dat lukken. Maar dat gaat wel meer geld kosten, voor dit bedrag heb je misschien net een Dynacord Powermate (uitstekende powermixer, met bijv. EV SX300 etc.)

Lees je maar eens goed in en ga eens het web afspeuren, o.a. naar bovenstaande powermixer, misschien vindt je nog wel wat

Succes!, Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Hallo Matz, welkom als "artiest" op dit forum.
        Zoals je al melde ben je aan het zoeken naar een leuk setje om geluid te maken.
        Nu sterft het hier op het forum van de mensen met zeer goed bedoelde adviezen maar die amper in staat zijn om hun eigen veters te strikken, prik daar dus een beetje door heen.
        Uit je openings post is moeilijk op te maken wat jij zelf al hebt en wat je inhuurd.
        Een budget van onder de 2000,- is redelijk minimal te noemen als je alles nog moet aanschaffen.
        Laat dus even weten wat je precies zoekt , microfoon's & standaards, bekabeling, mixer, luidsprekers?
        Is in ear monitor iets voor jou?
        Ga eens praten met je verhuurder, wat huur je daar, waar ben je al mee op stap geweest vanaf je verhuurder?
        Wat is je het meest bevallen? Wat viel tegen?
        Met welke merken heb je al ervaring?

Er is veel te, koop ook voor jouw budget, maar het is de vraag hoe lang gaat het mee, en wat is de kwaliteit.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Volgens mij moet je met dit budget heel ver komen, het gaat niet om een setje voor drive-in werk of volledige bands, het gaat om een singer/songwriter met een gitaar.

Dat betekend dat je met twee fullrange kastjes heel ver komt (misschien actief voor het gemak), een eenvoudige 4 kanaals mixer ruim voldoende is, een actieve monitor met een zangmic (semi-accoustische gitaar via DI) en klaar ben je.

Ok, voor 2000,- heb je geen topmerk, maar je moet een eind kunnen komen. Verdubbelen lijkt me niet nodig.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Matz
            • Dec 2009
            • 5

Alvast bedankt voor de reacties,

Ik ben al in bezit van mic's en standaards en gebruik nu mijn Roland AC90 ook wel eens als monitor, ben dus speakers mengpaneel(tje), 6 kanalen voldoende? en een monitor nodig.

Greetz,

Matz

Comment

• Matz
              • Dec 2009
              • 5

O ja,

Ik ben inderdaad een singer songwriter die wat meer de kroegen en zaaltjes af wil gaan, deze moeten dan ook te bespelen zijn. In Ear, wel over nagedacht alleen lijkt het me lastig met gast troubadours, als je een gewone monitor gebruikt kan zo iedereen mee spelen.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

mackie minimixertje 150 - 300 euro
                3 x rcf art310 powered speaker a 500 euro

4 signaalkabels, een haspel en twee paaltjes

ik red het voor 2Keur
                lekker belangrijk!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Ik ga mee met Showband, je kan ook kijken naar een kleine soundcraft mixer. Laat offertes opmaken waarin je alles opneemt waardoor ze waarschijnlijk ook nog wel korting willen geven op de totaalprijs. Daarnaast is zoals Radar al aangeeft, wat wil je halen aan kwaliteit en stel je als levensduur tegenover het gebruik en manier van omgaan met de spullen.

Kortom, ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het best kan lukken. Laten we wel met de beentjes op de grond blijven. Fantaseren voor jezelf is leuk maar val andere daar niet mee lastig. Niet iedereen heeft direct een complete PA nodig. Het gaat om 2 gitaren inclusief zang in kleine kroegen, geen openluchtconcerten met een complete band. Verdrievoudigen van het budget is echt geen advies meer geven in deze situatie maar dromen over wat je zelf het liefst zou willen inzetten.
                  Last edited by vasco; 28-12-09, 14:39.

Comment

• Matz
                    • Dec 2009
                    • 5

Dank Showband en Vasco!
                    Ik zal eens gaan kijken in de zaken hier in de buurt met jullie adviezen.
                    Voor de anderen, als ik een budget had wat vier maal zo groot was dan zou ik naar een zaak rijden en het gene kopen wat ik het lekkerste vond klinken, het uitzoeken van gear is geen uitdaging met een groot budget, met een kleine des te meer!

Mochten er nog meer suggesties zijn van anderen, graag!
                    Vasco, Showband, zou een KH Lucas preformer ook wat zijn?
                    Met nog een extra actieve monitor?
                    Of zou het te licht zijn?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Matz
                      Dank Showband en Vasco!
                      Ik zal eens gaan kijken in de zaken hier in de buurt met jullie adviezen.
                      Voor de anderen, als ik een budget had wat vier maal zo groot was dan zou ik naar een zaak rijden en het gene kopen wat ik het lekkerste vond klinken, het uitzoeken van gear is geen uitdaging met een groot budget, met een kleine des te meer!
                      Ook met een groot budget blijft het een uitdaging, je kunt je geld maar één keer uitgeven en in alle gevallen lijkt me dat je zoveel mogelijk waar voor je geld wilt hebben.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...