Behringer dx 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MegaMind
    • Dec 2001
    • 6

Behringer dx 1000

Dag allemaal.Ik ben net nieuw in dit forum, ik heb gezocht maar ik kon niks vinden over dit probleem.
    Ik heb een stanton str8-60 met faderstart. En ik heb een behringer 1000dx. Ik heb een stereo kabel gekocht om te faderstarten via de mengtafel. Alleen als ik de draaitafel stop zet en ik druk op de startknop op mn mengpaneel gaat ie wel starten totdat ik de knop loslaat, dan kapt ie weer. Schuiven enzo maakt niks uit hij elke keer uit.Weet iemand hoe ik gewoon mn draaitafel kan laten draaien??

Groetjes MegaMinD

• EP Woody
    • May 2001
    • 795

Wat gebeurt er als je er een stereokabel die alleen op de tip en de sleeve is gesoldeerd er in doet.

Het kan zijn dat die startknop, als je hem loslaat de ring en de sleeve kortsluit.

Greetz

Bigfoot (Groot voet, voor de niet engelsen onder ons)

Comment

• Massive
      • Sep 2001
      • 41

wat is in hemelsnaam de lol van fader-start, is t nou echt zo moeilijk om je plaat los te laten en terjelijker tijd je fader open te knallen???

greetz

Comment

• MegaMind
        • Dec 2001
        • 6

Er gebeurt nog steeds hetzelfde. Het zit erop faderstart en dus waarom zou ik het nieuw gebruiken. Het is lastig ja maar tis wel geinig

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

Dus je gebruikt het omdat het geinig is? Dat het lastig is, is dan jammer.............waar gaat het heen met deze wereld?
          Overigens, ik ben tot nu toe nog maar een DJ tegengekomen die het wel wilde, waarschijnlijk omdat hij zag dat we het nog niet hadden aangesloten (**** *** **********).

M'n baas heeft EAW olƩ olƩ!
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Tom
            • Nov 2000
            • 160

Komt die stereo kabel weg over een met de verbindingen die in de handleiding staat. Heb zelf ook een dx1000 (gebruik geen faderstart) staat toch best uitvoerig beschreven.

Grtz,

Tom

Grtz,

Tom

Comment

• MegaMind
              • Dec 2001
              • 6

Ik heb m gekocht bij feedback en die gaven die kabel erbij. Dus waarom zou ie niet goed zijn

Comment

• EP Woody
                • May 2001
                • 795

Omdat ze vaak heel anders geconfigureerd zijn van binnen.

bv. de ring voor de start en de tip voor de pause/stop.

Greetz

Bigfoot (Groot voet, voor de niet engelsen onder ons)

Comment

• MegaMind
                  • Dec 2001
                  • 6

aha, maar hoe kan ik m dan goed maken? Misschien ligt het wel aan de speler want die heeft ook een probleem. Als ik in mn mengtafel de witte en de rode doe heb ik heel zacht geluid. Als ik dan de rode eruit haal dan is ie weer hard maar heb ik maar 1 kanaal (rechts) hoe kan dat nou weer?!? Ik ga er meer terug, want dit lijkt me niet echt normaal.
                  grtz

Comment

• djdabounce
                    • Nov 2001
                    • 398

Ik heb ook zo'n ding hier staan en die faderstart is weet een van die dingen waarvan je zegt 'tja laten ze nou zoiets weg en laten ze fatsoenlijke ins- en outputs in dat ding zetten, die van mij gebruik ik regelmatig en ze zijn gewoon ral. Het is net een Skoda ziet er flex uit doet het goed maar is niks voor de lange duur.
                    Het is een echt lowbudget ding, als die van mij naar de kloten is, dan haal ik een dateq (als ik het geld ervoor heb natuurlijk)

Nou dag hoor.
                    s\'Avonds zijn ze mooier.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Misschien is die faderstart wel heel erg handig voor dj's die heel veel jingles draaien!

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MegaMind
                        • Dec 2001
                        • 6

Ik vind het voor een cd speler ook wel handig. Maar voor jingles is het helemaal handig. Bestaan er eigenlijk kaarten waarmee je je pc met een faderstart kan verbinden?

Comment

• _Jasper
                          • Jan 2001
                          • 330

of er speciale kaarten voor bestaan weet ik niet, maar volgensmij moet dit ook wel via de parallelle poort aan te sturen zijn, een beetje electronica tussen de pc en de mixer, ik weet niet precies wat voor signaaltje de mixer afgeeft. Via een klein programmatje kan de pc het signaal herkennen, het programmatje geeft dan een signaaltje af de jingle te starten.

Jaaaa, ik weet het, klinkt een beetje vaag.

Jasper
                          Seeeeeeee ya
                          Jasper

Comment

• djdabounce
                            • Nov 2001
                            • 398

Tot zover ken ik geen drive-in die heel veel jingles draait. Soms af en toe een jingle kan ik me voorstellen maar dan gebruik je de faderstart ook niet. Zo handig is het niet.

Nou dag hoor.
                            s\'Avonds zijn ze mooier.

Comment

• Stijn Vanstiphout
                              • Oct 2000
                              • 1160

Tuurlijk bestaan daar kaarten voor... Wij werken op de radio met een Eela CAPS 97 systeem, wel een beetje te duur voor een drive-in show... 150.000 gulden excl. PC's

mvg,

Stijn Vanstiphout,
                              SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
                              Belgiƫ

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
                              LVL Multimedia
                              Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

Working...