licht effecten master slave

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dakpan
    • Aug 2009
    • 34

licht effecten master slave

Hallo allemaal

Heb nu al een tijdje licht effecten op muziek sturing maar ben sins kort over gegaan op led.
    nu heb ik 1 led licht effect met dmx maar wil er nog 1 aanschaffen om master slave te koppelen.
    Nu komt mijn vraag is master slave moet je hier de zelfde aparaten voor hebben of is dit universeel.
    kan ik ook een ander merk kopen wel led en deze koppelen
    hoor graag jullie reacties
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Master/slave is niet universeel. Als wil dat twee apparaten identiek hetzelfde doen dan moet je ze bij hetzelfde merk en type blijven.
    Let op: het kan wel zijn dat het werkt (sommige LED Pars bv.) maar zekerheid is er nooit.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

^^ eens met bovenstaande.

Originally posted by dakpan
      Hallo allemaal

Heb nu al een tijdje licht effecten op muziek sturing maar ben sins kort over gegaan op led.
      nu heb ik 1 led licht effect met dmx maar wil er nog 1 aanschaffen om master slave te koppelen.
      Nu komt mijn vraag is master slave moet je hier de zelfde aparaten voor hebben of is dit universeel.
      kan ik ook een ander merk kopen wel led en deze koppelen
      hoor graag jullie reacties
      Als je universeel wilt zijn, moet je eigenlijk helemaal van het master/slave verhaal afstappen en alles met DMX aansturen. Ben je niet meer beperkt tot het gebruik van bepaalde modellen en merken, vrije keuze, zolang het maar DMX controlled is.
      Enige wat je erbij moet regelen is een DMX light console (kan z'n beperkingen hebben *) of een goede USB to DMX interface met wat al dan niet gratis software erbij. (hint: zie mijn handtekening).
      Dan heb je alles universeel en vanaf een centraal punt onder controle. Het kan desgewenst nog steeds geheel automatisch z'n werk doen. Maar wel precies op de manier die jij wilt.

Overstappen naar DMX controlled is 1 keer iets duurder (je moet een USB to DMX interface aanschaffen, en je moet voor een computer/laptop zorgen of een console aanschaffen). Maar daarna ga je zonder twijfel de vruchten ervan plukken.

* Sommige (goedkopere) consoles hebben niet de vrijheid om zelf een profiel aan te maken voor een lampje, hetgeen zou *kunnen* betekenen dat je een bepaald type/merk lamp niet kunt gebruiken. Ik kan niet voor alle software oplossingen spreken, maar ik weet toch redelijk zeker dat je dit probleem in software controllers niet hebt omdat je doorgaans zelf een fixture profile kunt maken, zoals dat ook kan in de betere hardware consoles.
      Last edited by remco_k; 07-12-09, 10:36.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...