neutrik powerconn/speakon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_lucv
    • Aug 2001
    • 616

wat bdoelen jullie nou allemaal met die clips? Ik heb hier zowel powercon's als speakons liggen maar ik heb alleen de stekker zelf met een plasticje wat over de kabel heen moet om um vast te klemmen(hoe heet zo'n ding ook alweer?). Die dingen heb ik een witte en een zwarte, ze zitten in een gesealt neutrik zakje.

Comment

• wpstolk
      • May 2002
      • 62

Hey ik zou gewoon gaan solderen dat is sterker maar aan de andere kant die stekkertjes zijn veel mooier..

Laterzzzzzzzzz
      Laterzzzzzzzzz

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Speakon is er weer in een nieuwe uitvoering! ziet er erg gestroomlijnd uit.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

Zit er veel verschil in de 'gewone' en de nieuwe speakon?

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Nee, er zit geen vershil in oude of nieuwe speakon als het gaat om "past het in elkaar" dat past gewoon, nieuwe is wat ergonomischer van vorm dat is alles...

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Disco Service Apeldoorn
              • Nov 2000
              • 299

Bedoelt hij niet de stalen speakon ?

Daar zijn nu ook female kabeldelen bij gekomen en male chassis delen.

Had eigenlijk jaren geleden moeten gebeuren.
              Hadden we geen koppelbussen nodig gehad.

Kost wel wat meer die stalen rakkers

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                • Nov 2000
                • 299

ik weet het ik weet het.

Niet reageren voor je de hele posting hebt gelezen.

Maar okee voor jullie info er zijn nu ook stalen speakons

Comment

• dj_lucv
                  • Aug 2001
                  • 616

maar wat bedoelen jullie nou met clips?

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

DJ Lucv, als je een schroefverbinding maakt bijvoorbeeld in een connector, loop je de kans dat je de draad die je wilt verbinden in tientallen afzonderlijke adertjes uit elkaar drukt, waardoor er geen verbinding over het gehele oppervlak van de draad wordt gemaakt en de effectieve oppervlakte van je draad omlaag gaat. Tevens kunnen door beweging in de connector de overgebleven adertjes van deze draad die nog wél vastzitten doorslijten met alle gevolgen van dien... Mits je de draad bij elkaar houd met een adereindhuls of een stalen lipje (CLIPJE) dat je onder de schroef hebt zitten en die de draad over het gehele oppervlak aandrukt. Over dat clipje gaat het.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dj_lucv
                      • Aug 2001
                      • 616

OW... Nou vattik um, thanx! Ik d8 eigenlijk dat je eerst iets om je afgestripte draad deed wat er los bij zou moeten zitten....

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat: DJ Lucv, als je een schroefverbinding maakt bijvoorbeeld in een connector, loop je de kans dat je de draad die je wilt verbinden in tientallen afzonderlijke adertjes uit elkaar drukt, waardoor er geen verbinding over het gehele oppervlak van de draad wordt gemaakt en de effectieve oppervlakte van je draad omlaag gaat. Tevens kunnen door beweging in de connector de overgebleven adertjes van deze draad die nog wél vastzitten doorslijten met alle gevolgen van dien... Mits je de draad bij elkaar houd met een adereindhuls of een stalen lipje (CLIPJE) dat je onder de schroef hebt zitten en die de draad over het gehele oppervlak aandrukt. Over dat clipje gaat het.
                        ook wil door de warmteontwikkeling de draad eronderuitkruipen. Daarom : adereindhuls. Altijd!

en voor de chassisdelen zijn er AMP-tjes te koop. Moet je je kabeltje wel ff vastzetten met een tierapje, maar lostrillen kan niet met die dingen, want er zit een weerkaakje op.

stiekum toch wereldkampioen geworden

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

citaat:OW... Nou vattik um, thanx! Ik d8 eigenlijk dat je eerst iets om je afgestripte draad deed wat er los bij zou moeten zitten....
                          ...En dat is een adereinhuls

Comment

• dj_lucv
                            • Aug 2001
                            • 616

waar haal je die eindaderhulsjes?

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Als particulier haal je ze bij de plaatselijke elektroboer.

Comment

Working...