wat bdoelen jullie nou allemaal met die clips? Ik heb hier zowel powercon's als speakons liggen maar ik heb alleen de stekker zelf met een plasticje wat over de kabel heen moet om um vast te klemmen(hoe heet zo'n ding ook alweer?). Die dingen heb ik een witte en een zwarte, ze zitten in een gesealt neutrik zakje.
neutrik powerconn/speakon
Collapse
X
-
Bedoelt hij niet de stalen speakon ?
Daar zijn nu ook female kabeldelen bij gekomen en male chassis delen.
Had eigenlijk jaren geleden moeten gebeuren.
Hadden we geen koppelbussen nodig gehad.
Kost wel wat meer die stalen rakkersComment
-
ik weet het ik weet het.
Niet reageren voor je de hele posting hebt gelezen.
Maar okee voor jullie info er zijn nu ook stalen speakons
Comment
-
DJ Lucv, als je een schroefverbinding maakt bijvoorbeeld in een connector, loop je de kans dat je de draad die je wilt verbinden in tientallen afzonderlijke adertjes uit elkaar drukt, waardoor er geen verbinding over het gehele oppervlak van de draad wordt gemaakt en de effectieve oppervlakte van je draad omlaag gaat. Tevens kunnen door beweging in de connector de overgebleven adertjes van deze draad die nog wél vastzitten doorslijten met alle gevolgen van dien... Mits je de draad bij elkaar houd met een adereindhuls of een stalen lipje (CLIPJE) dat je onder de schroef hebt zitten en die de draad over het gehele oppervlak aandrukt. Over dat clipje gaat het.
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
ook wil door de warmteontwikkeling de draad eronderuitkruipen. Daarom : adereindhuls. Altijd!citaat: DJ Lucv, als je een schroefverbinding maakt bijvoorbeeld in een connector, loop je de kans dat je de draad die je wilt verbinden in tientallen afzonderlijke adertjes uit elkaar drukt, waardoor er geen verbinding over het gehele oppervlak van de draad wordt gemaakt en de effectieve oppervlakte van je draad omlaag gaat. Tevens kunnen door beweging in de connector de overgebleven adertjes van deze draad die nog wél vastzitten doorslijten met alle gevolgen van dien... Mits je de draad bij elkaar houd met een adereindhuls of een stalen lipje (CLIPJE) dat je onder de schroef hebt zitten en die de draad over het gehele oppervlak aandrukt. Over dat clipje gaat het.
en voor de chassisdelen zijn er AMP-tjes te koop. Moet je je kabeltje wel ff vastzetten met een tierapje, maar lostrillen kan niet met die dingen, want er zit een weerkaakje op.
stiekum toch wereldkampioen gewordenComment
-
...En dat is een adereinhulscitaat:OW... Nou vattik um, thanx! Ik d8 eigenlijk dat je eerst iets om je afgestripte draad deed wat er los bij zou moeten zitten....
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment

Comment