Vraag par 36

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vjenne
    • Aug 2009
    • 14

Vraag par 36

Mensen hier op het forum
    Mijn vraag is , het zit zo
    Ik heb 4 lichtbakken met elk 10 par 36`s .
    Nou is mijn vraag welke voedingen moet ik daar voor gebruiken ?
    of moet ik nu alle parretjes met een apparte voeding gaan voeden ?
    MVG
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Originally posted by Vjenne
    Mensen hier op het forum
    Mijn vraag is , het zit zo
    Ik heb 4 lichtbakken met elk 10 par 36`s .
    Nou is mijn vraag welke voedingen moet ik daar voor gebruiken ?
    of moet ik nu alle parretjes met een apparte voeding gaan voeden ?
    MVG
    Voeding is wat overbodig. Trafo is genoeg.

Een PAR 36 loopt uit m'n hoofd op 6V, meestal 30 Watt. (Het is lang geleden, dus ik kan ernaast zitten).
    Als ze per 10 gelijk aan/uit moeten gaan ga je op zoek naar een trafo die 6V / minimaal 300 Watt kan leveren.

Ben alleen bang dat deze trafo's niet snel te vinden zijn. Wat je wel snel kunt vinden zijn de trafo's die voor halogeenlampen gebruikt worden, doorgaans 12 V.
    Zet de PAR 36's per 2 in serie en je kan ze op 12V laten lopen. Nog steeds goed opletten dat je een trafo aanschaft die genoeg vermogen leveren kan (minimaal 300 Watt voor 10 stuks dus).
    Nadeel aan deze constructie is dat als er 1 PAR 36 stuk gaat, dan gaan er 2 uit.

Het is overigens aan te raden om de trafo iets ruimer aan te meten, dus b.v. 400 Watt.
    Last edited by remco_k; 23-11-09, 22:08.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Vergeet maar die enkele trafo: 300 Watt bij 6 Volt is nog altijd 50 AMPERE!!!!!!!!!
      Beter is inderdaad per 2 en dan een 65 Watt halogeentrafo per twee stuks lampen in serie. Wel opletten: als dit voor regelmatig te knipperen is dan houden die elektronische goedkope trafootjes het niet vol. Dan kun je beter gewone ringkerntrafo's nemen.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by laserguy
        Vergeet maar die enkele trafo: 300 Watt bij 6 Volt is nog altijd 50 AMPERE!!!!!!!!!
        Oja, daar heb je wel een puntje.
        als dit voor regelmatig te knipperen is dan houden die elektronische goedkope trafootjes het niet vol. Dan kun je beter gewone ringkerntrafo's nemen.
        Ik doelde eigenlijk per definitie op de ringkern trafo's (of normale gewikkelde trafo's).
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...