Thomann Speakerset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark Vriens
    • Oct 2009
    • 139

Thomann Speakerset

Hallo,
    Ik heb een vraag over deze set: THE BOX CL 106 / 112 BASIS BUNDLE - Dutch International Cyberstore
    Is dit een goede set om te beginnen? ik bedoel dus voor feestjes t/m 75 personen. Is dit dan genoeg, of moet ik echt veel meer power/db hebben?
    Mijn budget is 500-600 euro. Ik zat ook al te kijken naar de dap K-112, maar ik weet niet of deze wel zo goed is, gezien de slechte reacties.
    alvast bedankt!!!

Groeten, Mark Vriens
    Last edited by Mark Vriens; 17-11-09, 14:35.
    CDJ 2000's zijn in tha pocket!
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Het gaat niet om de power die je moet hebben maar wel over de db die je moet maken.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Zelfde oude liedje, lekker een keertje gaan luisteren daar bij thomann, en zelf beslissen...

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Denk dat je al snel tekort komt met dit setje, topjes hebben een max. SPL van 96 dB en dat is niet echt veel.
        Is vooral leuk voor een achtergrond muziekje maar zeker niet voor een spetterende disco avond.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

inderdaad,

96db is al snel een zaal vol met kakelende mensen.
          Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Komop manne,
            zou die 96 db max spl niet een foutje zijn ??
            Zou betekenen dat die dingen bij 1 watt zo'n 76 db zouden doen
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by bones2001
              Komop manne,
              zou die 96 db max spl niet een foutje zijn ??
              Zou betekenen dat die dingen bij 1 watt zo'n 76 db zouden doen

Nee, ze zijn zeker de 1 vergeten, het moet natuurlijk 196 dB max. zijn...

Daan

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

De set die je aangeeft zal zo'n 50 personen wel van geluid moeten kunnen voorzien. Van een Dap Sound-mate Easy kan ik je al verzekeren dat deze 50 personen op disco-volume binnen kan voorzien. Nou is mijn verwachting dat dit setje van Thomann qua geluidskwaliteit iets minder is, maar betreffende volume ongeveer hetzelfde.

Het nadeel van zo'n dergelijke set is dat uitbreiden niet erg gemakkelijk gaat. Je zit dan vrijwel vast aan het kopen van een tweede set. Het voordeel van twee -stevige- actieve of passieve toppen is dat uitbreiden gemakkelijk gaat door middel van één of twee subs erbij te gooien. Maar die keuze ligt uiteraard bij de jezelf.

Mijn tip is: marktplaats afstruinen. Er staan ZAT mooie setjes op voor dat geld.

Mvg,

Teun
                Last edited by 4AC; 18-11-09, 23:08.
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Originally posted by djspeakertje
                  Zelfde oude liedje, lekker een keertje gaan luisteren daar bij thomann, en zelf beslissen...

Daan
                  Je bent je bewust van het feit dat het voor de meeste nederlanders zo'n 600KM rijden is naar Thomann?
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

Vast niet
                    maar zijn die Fame setjes niets voor jou?
                    liggen ongeveer rond dezelfde prijs, en heb
                    deze al eens gehoord, voor de beginner zeker niet slecht!
                    soundpacks bijvoorbeeld, niet duur, gaan ook niet echt hard,
                    maar zeker niet slecht. met sets van €300,- tot €555,- ,
                    (10" subs tot 15") past goed binnen je budget, en MusicStore ligt ook
                    nog korter bij als je wilt gaan luisteren
                    Heb de 12 gehoord, en deze klonk zeker niet slecht,
                    zeker niet voor dat geld. Natuurlijk geen EAW, Meyer of Soundprojects sound om maar ff een paar namen te noemen, maar voor t geld zou ik ze toch niet laten staan! Zal denk ik ook beter voor de dag komen als de Thomann setjes, als ik ff snel naar de specs kijk!
                    Jeroen van Geffen

Comment

• Mark Vriens
                      • Oct 2009
                      • 139

Hoi,
                      Ik ga deze lekker laten staan, en waarschijnlijk/misschien iets op Marktplaats kopen.

Ook woon ik 3 minuten fietsen van de RJ shop af in Rijssen, dus daar kan ik ook nog om info vragen. Ik zag daar ook nog de Dap PS-112 en PS-115 staan. Ze zijn nu ook nog in de aanbieding. Ik moet daar maar eens even gaan kijken denk ik. De K-115 is ook goed, voor het geld ook dacht ik zo.
                      Ik ga me nog eens lekker verdiepen in de speakers/versterkers, maar ben er al wel achter dat ik geen actieve set wil. Dit ivm het uitbreiden.
                      Gewoon een passief setje, en de versterker of in een losse case, of in mijn eigen flightcase.
                      Inderdaad, Thomann is toch wel heel erg ver, en met mijn bijna 16 jaar, ga ik daar niet even zo heen.
                      Iniedergeval bedankt allemaal

Groeten, Mark
                      CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• T_Sound
                        • Sep 2009
                        • 267

Originally posted by 4AC
                        Nou is mijn verwachting dat dit setje van Thomann qua geluidskwaliteit iets minder is, maar betreffende volume ongeveer hetzelfde.

Mvg,

Teun
                        Ik weet wel heel zeker dat een thomann set, de pro-setjes, beter klinkt dan een dap setje. Nu is de PRO serie van DAP, muv: concert series en roadstack/SM series (dit gaat namelijk nergens over), een redelijk kwaliteitsvolle serie, vooral de X-series, maar Thomann drukt DAP zeker de kop in met hun setjes. Voordeel van Thomann speakers is dat ze lekker neutraal klinken.

Alleen jammer dat thomann inderdaad zon klere eind weg zit voor de meeste NLers. Nu heeft musicstore ook leuke setjes, maar ik heb het vermoeden dat alle producten van musicstore (eigenmerk) en Thomann (eigenmerk) bij dezelfde fabriek vandaan komen.
                        Last edited by T_Sound; 27-11-09, 21:14.
                        Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Originally posted by T_Sound
                          Ik weet wel heel zeker dat een thomann set, de pro-setjes, beter klinkt dan een dap setje. Nu is de PRO serie van DAP, muv: concert series en roadstack/SM series (dit gaat namelijk nergens over), een redelijk kwaliteitsvolle serie, vooral de X-series (volgens mij), maar Thomann drukt DAP zeker de kop in met hun setjes. Behalve de ACHAT toppen, die zijn niet lekker van thomann, jammer.

Alleen jammer dat thomann inderdaad zon klere eind weg zit voor de meeste NLers. Nu heeft musicstore ook leuke setjes, maar ik heb het vermoeden dat alle producten van musicstore (eigenmerk) en Thomann (eigenmerk) bij dezelfde fabriek vandaan komen.
                          De zoveelste Dap-hater. Scheer niet alles over één kam!
                          Je hebt zeker elke luidspreker of set van Dap al gehoord?
                          Eigenlijk heb ik geen zin om er een discussie over aan te gaan. Je bent de zoveelste die het zegt. Je geeft er alleen maar mee aan dat je er GEEN verstand van hebt.

Elke keer als ik een sound-mate easy pak blijf ik me verbazen over het geluid voor dat geld, in zo'n mini-pro-verpakking.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by sparky
                            Je bent je bewust van het feit dat het voor de meeste nederlanders zo'n 600KM rijden is naar Thomann?

Daarom juist, ik heb laatst van een medewerker van een lokaal verhuurbedrijf (zal geen namen noemen) gehoord dat importeurs weigeren om onderdelen te leveren voor apparatuur die bij "de grote duitsers" gekocht is...

En natuurlijk geld dat niet voor eigenmerk van de buren, maarja, dat ben je 2 weken kwijt... (en dan moet er gehuurd worden...)

Daan

Comment

• T_Sound
                              • Sep 2009
                              • 267

Originally posted by 4AC
                              De zoveelste Dap-hater. Scheer niet alles over één kam!
                              Je hebt zeker elke luidspreker of set van Dap al gehoord?
                              Eigenlijk heb ik geen zin om er een discussie over aan te gaan. Je bent de zoveelste die het zegt. Je geeft er alleen maar mee aan dat je er GEEN verstand van hebt.

Elke keer als ik een sound-mate easy pak blijf ik me verbazen over het geluid voor dat geld, in zo'n mini-pro-verpakking.

Onee, ik ben absoluut geen DAP hater. Ze hebben zeker goede apparatuur.

Ik heb ook niet gezegt dat de SoundMate Easy slecht is, want hij klinkt prima, maar hij is niet zo makkelijk uitbreidbaar, als een setje die je zelf samenstelt bij highlite, thomann, musicstore, enz. en ja ik heb erg veel van dap gehoord, niet alles, maar veel.

De K115 vindt ik persoonlijk gewoon niet lekker klinken tegen over de k112.
                              De Dance Shade vindt ik daarin tegen wel weer erg lekker. Vooral voor het geld.

Maar voor minder, heb ik een redelijk leuk setje kunnen halen bij thomann. En die vindt ik toch een stuk lekkerder klinken. Al zijn de subs zelfbouw, maar er zit wel een thomann speaker in.

Laten we elkaar niet zwart maken door te zeggen dat je er geen verstand van hebt, want wij discuseren hier over merken, niet over personen.

Het kwam misschien over als een DAP hater, maar ik heb duidelijk in het berichtje gezegt dat de soundmate serie best lekker klinkt, dat de X-series erg goed is, maar dat er ook rotte appels tussen zitten, heeft thomann ook, dat heeft elk merk in die klasse.

Dus NIET alles over een kam geschoren.

MVG
                              Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

Working...