Hallo.
Ik ben nieuw op dit forum, maar kijk al een hele tijd hier.
Nu komt mijn vraag
Ik wil een kabel gaan maken, waarvan 1 kant jack stereo 3,5mm is en de andere kant een XLR male. Moet ik dat 2 stuks XLR male hebben of kan ik ook af met maar 1 XLR? bij tulp kabeltjes zit meestal 2 stuks, 1 voor links en 1 voor rechts.
Het is voor een flightcase connectorpaneeltje, dus ik moet ook een connector hebben, waar ik dat weer links en rechts tulp aan soldeer.
Weten jullie misschien hoe dit kan?
Zelf had ik al even op internet gekeken, en dit kwam eruit:
Tip Jack --> Pen 2 XLR
Ring Jack --> Pen 3 XLR
Sleeve Jack --> Pen 1 XLR
vanaf hier moet ik dus ook met de connector door naar 2x tulp, maar omdat er maar 3 aansluitingen op een XLR zit, en 4 op 2 stuks tulp, snap ik dat niet. Kan iemand mij dit uitleggen.
Alvast bedankt!
Groeten, Mark Vriens
Ik ben nieuw op dit forum, maar kijk al een hele tijd hier.
Nu komt mijn vraag
Ik wil een kabel gaan maken, waarvan 1 kant jack stereo 3,5mm is en de andere kant een XLR male. Moet ik dat 2 stuks XLR male hebben of kan ik ook af met maar 1 XLR? bij tulp kabeltjes zit meestal 2 stuks, 1 voor links en 1 voor rechts.
Het is voor een flightcase connectorpaneeltje, dus ik moet ook een connector hebben, waar ik dat weer links en rechts tulp aan soldeer.
Weten jullie misschien hoe dit kan?
Zelf had ik al even op internet gekeken, en dit kwam eruit:
Tip Jack --> Pen 2 XLR
Ring Jack --> Pen 3 XLR
Sleeve Jack --> Pen 1 XLR
vanaf hier moet ik dus ook met de connector door naar 2x tulp, maar omdat er maar 3 aansluitingen op een XLR zit, en 4 op 2 stuks tulp, snap ik dat niet. Kan iemand mij dit uitleggen.
Alvast bedankt!
Groeten, Mark Vriens
Comment