Topkasten met amps

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorisvds
    • Oct 2009
    • 2

Topkasten met amps

Beste mensen,
    Ik heb op het forum gezocht maar krijg geen duidelijk antwoord gevonden op mijn vraag.
    Het is als volgt. Ik ben van plan om 'nieuwe' speakers te kopen om op een statief te plaatsen (voor de feesten tot circa 75 personen). Een LEM d400 o.i.d. Deze speakers hebben een ingebouwde versterker.
    Later als ik het geld er voor heb wil ik er subs onder zetten om het geluid te versterken bij de iets grotere feesten.

Mijn vraag is hoe ik dit in de toekomst dan aanstuur. Kan dat met 2 versterkers en een crossover? Of werkt dat niet omdat de topkasten al een ingebouwde versterker hebben?

Met vriendelijke groet,

Joris van der Sande.
    Last edited by Jorisvds; 03-11-09, 21:56.
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Wanneer je nu je speakers aansluit kun je deze gewoon aansluiten op de master van de mixer. Dan stuur je ze full-range aan.
    Wanneer je later passieve bassen aanschaft (zoals jij aangeeft in je post) ga je van je mixer naar een crossover. Vanuit de crossover ga je met 2 xlr kabels naar je toppen en met 2 xlr kabels naar de versterker van de bassen.

Persoonlijk zou ik dan actieve basjes erbij nemen. Deze hebben een ingebouwde crossover. Wanneer je namelijk actief en passief gaat combineren, combineer je ook de nadelen van de 2 systemen.

Hoop dat je zo het een en ander duidelijk is geworden.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Jorisvds
      • Oct 2009
      • 2

Originally posted by Beckers Entertainment
      Wanneer je nu je speakers aansluit kun je deze gewoon aansluiten op de master van de mixer. Dan stuur je ze full-range aan.
      Wanneer je later passieve bassen aanschaft (zoals jij aangeeft in je post) ga je van je mixer naar een crossover. Vanuit de crossover ga je met 2 xlr kabels naar je toppen en met 2 xlr kabels naar de versterker van de bassen.

Persoonlijk zou ik dan actieve basjes erbij nemen. Deze hebben een ingebouwde crossover. Wanneer je namelijk actief en passief gaat combineren, combineer je ook de nadelen van de 2 systemen.

Hoop dat je zo het een en ander duidelijk is geworden.
      Glashelder! Bedankt!

Comment

Working...