Zoeken naar juiste drivers+hoorns, hulp gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stoomtrein
    • Apr 2009
    • 2

Zoeken naar juiste drivers+hoorns, hulp gezocht

Beste mensen,

Ik heb een brandende vraag, waar ik na uren internetten nog geen wijs uit word (dus brand me aub niet op het zelf uitzoeken).

We zijn in het bezit van 2x Stage Accomapny 4530S glijbaan subs (JBL e-140) met 2x 4512S mid cabinets (JBL e-120). 1x SA 900C en 1x SA 500C amps

Nu zijn we al enige tijd opzoek naar de juiste hoorns. Ik heb de flightcase voor de 2 [FONT=Arial]4470 hoorns waar 2 90x40 hoorns in moet komen. [/FONT]

[FONT=Arial]De zoektocht naar de 2425 drivers + bijpassende hoorns is een hells karwei. Vandaar dat ik graag wil vragen of er ook andere (goedkopere) oplossingen zijn zoals misschien een hoorn van RCF/Beyma te gebruiken? Maar dan is de vraag welke, en met welke drivers? [/FONT]
    [FONT=Arial]De originele drivers + hoorns zitten tussen de 1 en de 18khz 110db op 1m.[/FONT]

[FONT=Arial]Ik wil er het liefst niet meer dan 200 euro aan uitgeven. Eventueel is 2e hands ook een optie. Maar wel open nu even vast, vandaar de roep om hulp[/FONT]

[FONT=Arial]bvd![/FONT]
    Last edited by stoomtrein; 30-10-09, 13:45.
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

hoorns

Ik ken de 4530 en 4512 nog wel uit een ver verleden, de 4530 werd veel als basgitaristcombo toegepast, de 4512 was veel als mid in een stack met w-bins te vinden.

De 4512 is wellicht als een long-trow te betitelen, en zou dan bij een 40x60 hoorn passen.
    de spreiding bij de hogere mid frequenties zal teruglopen tot 45 a 30 graden....

Je budget voor de originele hoorn componenenten zal problemen kunnen geven.

Er is net een veiling geweest van de SA boedel, wellicht heeft iemand nog spares....

Ik denk dat je ook gebruikt wel kunt slagen in het beyma/rcf segment.
    ook stageline heeft wel hoorns in dit segment..

groetjes e-sonic
    Last edited by e-sonic; 01-11-09, 13:54. Reason: pdf geplaatst
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• standby
      • Nov 2009
      • 1

Sa

De combinatie 4530 / 4512 werd niet vaak gebruikt; de 4512 'hoort' thuis op een w-bin set. Als midkast werd meestal een 4521 gebruikt (2x 10").
      De 4512 is inderdaad longthrow, de 4530 niet (de 4518/4515 w-bins dus wel).
      De hoorn die je nodig hebt is de JBL 2470, in combinatie met een JBK 2425 1" driver. Je kunt ook Beyma gebruiken, maar bedenk dan wel, dat die uit fase staat met de JBL's; draadjes omdraaien dus...
      En als je toch bezig bent: een E140 is geen echte p.a.-laagspeaker; een JBL 2225, JBL 2235 en de SA 15"s (1513, 1523) gaan lager.
      Er lagen ten tijde van de veiling nog oude componenten in het magazijn (ben er zelf even langs geweest). Een oproep op marktplaats doet wonderen !

In het algemeen geldt: als je andere componenten gebruikt dan S.A. of oudere series JBL: altijd fase checken. S.A. en JBL bewegen achteruit, andere merken vooruit.

Comment

Working...