Instellen DMX kanalen op Showtec Easy 16

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mennonicolai
    • Apr 2009
    • 6

Instellen DMX kanalen op Showtec Easy 16

Ik heb drie LED RGB parren. Elke par heeft zes dmx kanalen. Ik heb daar eigenlijk maar drie van nodig (1 = rood, 2 = groen, 3 = blauw en wit krijg ik door mengen). Nu heb ik echter 6 schuiven in gebruik voor iedere par.

Kan ik de toewijzing van kanalen op de Showtec Easy 16 ook instellen? De summiere handleiding zegt daar niets over.

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Menno Nicolai
    Last edited by moderator; 12-10-09, 14:17.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Heb je een linkje naar een omschrijving van de lichtsturing die je omschrijft als "Showtec Easy 16". Ik kom met een beetje zoeken niets tegen wat hier op lijkt.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Als nog, als de handleiding er niets over zegt dan zal het ook wel niet mogelijk zijn...
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• mennonicolai
        • Apr 2009
        • 6

De handleiding

Hier staat de handleiding (even klikken op het plaatje voor het geheel). Ik snap er werkelijk niks van, terwijl ik al die jaren heb gedacht dat ik redelijk slim was :-)

Ik hoop dat het voor jullie deskundigen wel begrijpelijk is.

Menno Nicolai

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

enkel mogelijk als je op de ledpar zelf het aantal kanalen kan instellen (verschillende modes?)
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• mennonicolai
            • Apr 2009
            • 6

Op de par zijn 6 kanalen beschikbaar: 1 = R 2 =G 3 = B 4 = Full 5= Strobe ands Speed 6 = Modi (kleur, fade, color change).

Die laatste 2 kanalen wil ik niet gebruiken en eigenlijk heb ik 4 ook niet nodig, want ik kan met rgb samen ook wit maken.

Zet ik van de tweede par het startadres op 5, dan gaat weliswaar bij het bedienen van schuif 6 op de tweede par groen aan, maar de eerste gaat knipperen. Op de parren kan ik dat niet veranderen. De andere switches zijn voor automatisch, vaste kleur of reageren op geluid.

Dus de enige mogelijkheid om faders vrij te houden is op fader 4 kanaal 7in te stellen (enzovoorts). Dat zou op mijn eenvoudige dmx mixer moeten gebeuren, maar daarvan begrijp ik niet wat ze bedoelen.

Dus als iemand ddar nog eens naar zou willen kijken: heel graag.

Menno Nicolai

Comment

• DJ-Jan
              • Jun 2008
              • 327

Controller die de TS bedoeld is de Showtec Fademaster 16 Klik
              Event-Light

Comment

• mennonicolai
                • Apr 2009
                • 6

Inderdaad: de Fademaster. Met een wat duidelijker manual. Patchen van dmx kanalen kan niet.

Het is niet anders.

Dank voor de hulp. Ik ben in ieder geval weer een stuk wijzer op het gebied van dmx

Groet,

Menno

Comment

• Remco1718
                  • Mar 2013
                  • 1

Je kan niet b.v. kanaal 1+2+3 gebruiken en dan kanaal 4+5+6 niet gebruiken dat gaat niet want je kan dan niet op 4+5+6 een andere par aan sluiten dat kan pas vanaf kanaal 7.

Comment

• muppet
                    • May 2009
                    • 94

Ik denk dan na een jaartje of 4 het probleem enigszins uit de wereld is geholpen...
                    Sound should sound like it should sound...

Comment

Working...