Eenvoudig muziekbewerkingsprogramma
Collapse
X
-
Dat is niet zo gek, een mp3 is gecompressed, een wave-file niet.Bedankt, die ga ik binnenkort ook eens proberen.
Audacity heeft eigenlijk nog niet het gebruiksgemak/overzichtelijkheid waar ik naar op zoek ben.
Wat overigens ook wel apart is: na het 'inkorten' en opslaan van een 149kbps mp3tje naar wav, wordt het ingekorte wav-bestand 1411kbps.
Mvg,
TeunComment
-
En toch is het zo
Misschien moet je je maar eens gaan verdiepen in deze materie.
Op het internet is er veel over te vinden, te leren en te lezen.
veel leesplezier
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Wave wordt op een andere manier opgeslagen, ongecomprimeerd. Als er iets niet inzit, gaat 'ie in een RAW-formaat lege informatie schrijven. Daarom is het wel degelijk mogelijk om een groter bestand over te houden als je mp3 omzet in wave (al snap ik niet waarom je die stap zou willen maken).Comment
-
Nero kan ook nog best veel voor elkaar krijgen!
Doe ik meestal voor het branden, knip ik met Nero WAVE editor gewoon stukken eruit, normaliseren en nog wat handige functies + dat je het daarna meteen op CD zet.
Ik las hierboven "zo makkelijk als picasa" maar ik vind Picasa echt een vaag programma gewoon:P, vooral als je Photoshop/Fireworks gewend bent
Comment
-
1411 bps is niet zo moeilijk
Wat overigens ook wel apart is: na het 'inkorten' en opslaan van een 149kbps mp3tje naar wav, wordt het ingekorte wav-bestand 1411kbps.
Dit zou zo maar es 16x2x44100 samples per seconde kunnen zijn, oftewel het zeer gangbare CD formaat voor audio.
Daar is geen cursus digitale audio voor nodig....
fijne dagen, jurjenTrainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment

Comment