ELATION Scene Setter 24

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rayadam
    • Sep 2009
    • 4

ELATION Scene Setter 24

Heren,

Ik ben in het bezit geraakt van een Elation Scene Setter 24, verder heb ik aangeschaft een American DJ Fusion FX 4 bar.

Ik wil graag weten hoe ik die Elation dmx kan instellen, zodat de Fusion Bar zijn werkt gaat doen. De fusion bar heeft 6 kanalen.

Graag jullie help, ik kom er niet uit met de beschrijving.
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Je zou bijvoorbeeld kunnen uitleggen wat je hebt gedaan en wat je niet begreep. De handleiding van de Scenesetter legt namelijk uit hoe je daarmee licht aanstuurt en de handleiding van de Fusion FX 4 Bar legt uit hoe je licht uit dat ding via DMX moet krijgen..?!
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• rayadam
      • Sep 2009
      • 4

Ik wil graag uitleggen wat ik doe:

De FX bar heeft 6 channels

1) White Dimmer/ Strobe
      2) Moon Flower dimmer/Strobe
      3) Moon Flower Color
      4) Moon Flower Rotation
      5) Laser Patterns
      6) Laser on/off

Bij die channels staan allemaal values die weer corresponderen met functions.

Als ik de bar DMX aansluit op de Elation dan springt de display automatisch op een addr 1 (DMX 512 address setting), als ik geen dmx aansluit gaat hij als een gek zijn programma af.

Er staat in de manual bij ADDR: DMX Address Setting via control board

Moet ik daar iets mee of moet ik niets aan de Bar doen.

Goed, nu ik dit aangesloten heb doe ik het volgende op de Elation:

Manual pagina 7:

1) Eerst de record enable maken
      2) dan de mode select op 1-24 single zetten
      3) master A & B op maximum zetten
      4) dan channel 1 volgens voorbeeld op 50 zetten en channel 2 op 10
      (staat bij: Channel Sliders 1-24. At 0% or DMX 0, these sliders should be at 0 position, and at 100% or DMX 255
      5) record drukken (kan de stappen herhalen)
      6) een chase bank instellen om de programma's op te slaan.
      7) Flashbutton instellen rij 13-24
      8) opslaan en afsluiten.

Hierna gebeurd er niets..............

Manual Pagina 26:

Deze gaat over MIDI operation & DMX Channel Setup.

Wat doe ik fout of wat doe ik helemaal niet

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

In dit geval:

Kanaal 1 = schuif 1 op je elation schuivenbakkie, kanaal 2 = schuif 2, etcetera.

Zoek dus in de tabel op van je fusion bar hoe je dimmers open zet (op welke waarde van welk kanaal je dat doet en dus op welke waarde je welke fader zet).

LET OP! Zorg dat de "blackout" knop rechtsonder NIET aanstaat! Te zien aan een snel knipperend lampje ernaast. Indien nodig die dus even uitzetten!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

En die blackout staat standaard aan als je de tafel aanzet... even uitzetten dus, scheelt een boel
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• rayadam
            • Sep 2009
            • 4

Oke dus voorbeeld

Ik wil op channel 5 graag dat de laser gaat werken:

Channel 1 / value van 0 tot 255, voorbeeld 201-247 is strobing slow-fast
            Channel 2 / value van 0 tot 255, voorbeeld 8-190 Master dimmer 0% - 100%
            Channel 3 / value van 0 tot 255, voorbeeld 0-18 red
            Channel 4 / value van 0 tot 255, voorbeeld 10-120 is clockwise rotation
            Channel 5 / value van 0 tot 255, voorbeeld 0-12 is pattern 1 enzzz

Wat zet ik op schuif 1 en wat dan weer op 2

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Ga het eens proberen, hoe het werkt in plaats van letterlijk alles vragen. Je hebt alles om het werkend te krijgen EN wat tips.

"Vroeger".. was er geen forum, dan belde je als je er ECHT niet uit kwam even de leverancier of ging je langs in de winkel, en verder probeerde je zelf je broek op te houden....! Zoveel ingewikkelder is het allemaal niet geworden..

Comment

• rayadam
                • Sep 2009
                • 4

Maar een forum is om te helpen en niet iemand zeggen los het zelf maar op. Ik mag toch gewoon hulp vragen. Ik kom er gewoon weg niet uit en snap het even niet

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Als het startadres van fusionbar ch001 is, betekend dat dat ch006 de laser on/off is.
                  Die moet dus in ieder geval naar on, ik gok helemaal naar boven of in ieder geval boven de helft. In dit geval is ch006 gelijk aan fader 6
                  Het laser pattern (==patroon -> vormpjes oid) zit op ch 005... de rest zou je zelf moeten kunnen verzinnen

Even de boel aansluiten en lekker mee pielen, dan kom je er vanzelf achter hoe het werkt.
                  De werking van DMX doorkrijgen is overigens wel een vereiste denk ik, anders ga je er vroeg of laat tegenaan lopen dat je dat niet snapt.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...